• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • Danni 83

Jag tror inte alls att feber är farligt. Drick mycket och vila, foster ska klara en massa!! Oroa dig inte. Jag hade värsta magsjukan med sonen, han påverkades inte ett dugg sa de. Fick ul för att kolla och allt såg bara bra ut. Kroppen är fantastisk på många vis. Krya på dig!!

Här är det bim om en vecka ungefär. Oh vad dagarna är långsamma!

• busmonstret

Det du skriver kunde lika gärna ha varit jag! Fick fara in och kolla i v12 då det visade sig att jag hade en ofosterlig gravidiet som stannat av i v.4 ungefär och på kvällen var det som att kroppen fattat att något var

Jag undrar hur länge det tog för dig efter missfallet att få mens igen? Eller för er andra som skrivit i tråden.

• Danni 83

Jag fick mf i v7 (6+3) började blöda på kvällen i V6+0 och 3 dagar senare kom även embryot ut. Jag blödde i en vecka ungefär, (som en vanlig mens) hade tydliga Äl flytningar efter 14 dagar och fick mens op dag 31, vilket är normal cykel för mig. Så för mig skötte sig kroppen som i en vanlig cykel, men jag tror att det kan gå både fortare och ta längre tid. Beklagar ditt mf.

• Emaria
    busmonstret skrev 2013-09-29 23:08:35 följande:

Det du skriver kunde lika gärna ha varit jag! Fick fara in och kolla i v12 då det visade sig att jag hade en ofosterlig gravidiet som stannat av i v.4 ungefär och på kvällen var det som att kroppen fattat att något var

Jag undrar hur länge det tog för dig efter missfallet att få mens igen? Eller för er andra som skrivit i tråden.

Det varierar nog väldigt mycket. Jag gick mf 18 aug men hade länge kvar hcg. Visade negativt efter 4 veckor och en mindre blödning i början av den veckan. Nu misstänker jag att det är dags för första mensen, 43 dagar efter mf. Min mens har varit oregelbunden så egentligen inget konstigt.
  • paron
    busmonstret skrev 2013-09-29 23:08:35 följande:
    Det du skriver kunde lika gärna ha varit jag! Fick fara in och kolla i v12 då det visade sig att jag hade en ofosterlig gravidiet som stannat av i v.4 ungefär och på kvällen var det som att kroppen fattat att något var Jag undrar hur länge det tog för dig efter missfallet att få mens igen? Eller för er andra som skrivit i tråden.

Mitt mf blev som en mens. Blödde i 6 dagar och sedan varade den cykeln i 30 dagar innan jag fick nästa mens. Nu efter 33 dagars cykel har jag någon form av mens igen. Blöder ytterst lite, hoppas den försvinner snart! Har ingen lust med mens på min semester. Jag som hade hoppats på graviditet snabbt efter missfallet :/ bara vänta nu på nästa äl, ska börja köra med äl stickor. Hoppas det går bra för er :) Kram
  • Emaria
    paron skrev 2013-09-30 13:42:05 följande:

Mitt mf blev som en mens. Blödde i 6 dagar och sedan varade den cykeln i 30 dagar innan jag fick nästa mens. Nu efter 33 dagars cykel har jag någon form av mens igen. Blöder ytterst lite, hoppas den försvinner snart! Har ingen lust med mens på min semester. Jag som hade hoppats på graviditet snabbt efter missfallet :/ bara vänta nu på nästa äl, ska börja köra med äl stickor. Hoppas det går bra för er :) Kram
    Tråkigt Paron. Jag har också någon slags sparsam mens just nu...
  • Zombiemma

Jag hade oxå en sparsam mens nu efter mf, det blev en underlig cykel på 37 dagar. Men nu har jag slutat blöda iaf och är på cykeldag 7, har ingen aning om när jag ska ha äl nu, jag brukar ha en cykel på mellan 26-28 dagar men det kanske har rubbats nu? Tänkte testa m äl-test den här mån, nån annan som använt det? Vilket märke ska man satsa på i så fall?

• Anonym (Anna mf)
    Zombiemma skrev 2013-09-30 18:34:03 följande:
    Jag hade oxå en sparsam mens nu efter mf, det blev en underlig cykel på 37 dagar. Men nu har jag slutat blöda iaf och är på cykeldag 7, har ingen aning om när jag ska ha äl nu, jag brukar ha en cykel på mellan 26-28 dagar men det kanske har rubbats nu? Tänkte testa m äl-test den här mån, nån annan som använt det? Vilket märke ska man satsa på i så fall?
    Jag körde på äl-test från testlagret  förra månaden och det tog sig ju. Men! Jag fick aldrig ett lika starkt streck som kontrollstrecket.. Stog på bruksanvisningen att man inte hade ÄL om inte strecket var lika starkt. Men jag hade helt blanka stickor före och efter ÄL, under ÄL hade jag halvstarka streck. Och ja, det tog sig ju den gången! Hade sex varannan dag under den veckan.
  • Emaria
    Anonym (Anna mf) skrev 2013-09-30 20:45:55 följande:
    Jag körde på äl-test från testlagret  förra månaden och det tog sig ju. Men! Jag fick aldrig ett lika starkt streck som kontrollstrecket.. Stog på bruksanvisningen att man inte hade ÄL om inte strecket var lika starkt. Men jag hade helt blanka stickor före och efter ÄL, under ÄL hade jag halvstarka streck. Och ja, det tog sig ju den gången! Hade sex varannan dag under den veckan.
    Jag trodde jag var nära ÄL förra veckan. Använde test från billigatester och sen RFSU men i fredags kväll blev det istället svagare och så fick jag mens idag efter ett par dagar med bruna flytningar. Lite förvirrad...
  • Solros78

Fortfarande väldigt gravid efter mf. Gravid v 2-3 sa clearblues digitala. En vecka sen mf igår. Någon annan som gjort test, hur länge har det tagit för er innan det visat negativt?

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?