• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • Danni 83

Tack alla!!! Nu hoppas jag att det får gå bra den här gången! Inga blödningar eller mf. Då bryter jag ihop.

Hoppas på fina plus för er andra snart!!

• Danni 83
    kossann skrev 2013-10-10 09:42:23 följande:
    Grattis Danni 83! Hur lång tid efter ditt MF plussade du?
    Tack! {#emotions_dlg.flower}

Jag fick mf i v (6+3) den 11/8. Sen kom mensen den 8/9 på dag 31 och nu plussade jag den 10/10. Vi valde att vänta en mens emellan för att kroppen skulle återställa sig och för att se att allt kommit ut. Jag gjorde ingen skrapning eller fick tabletter utan kroppen skötte allt själv.

Mamma till två hjärtan. Alvin 2007. Liam 2010. <3
  • Kaa76
    kossann skrev 2013-10-10 07:19:08 följande:
    Hej på er!

Fick bekräftat missfall i lördags v 13+5, fostret hade förmodligen dött i vecka 11-12. Opererades igår.
    Sambon har varit hemma i veckan tillsammans med mej och vi har pratat om gråtit om vartannat.

Eftersom jag är 41 år så hade vi bestämt att vi försöker bli gravida tills efter semestern, sen lägger vi ner försöken. Jag har 3 ungdomar sen innan, men sambon har inga barn.
    Under dessa dagarna har vi bestämt att vi försöker en gång till... Så jag hänger på er här i tråden! 
    Beklagar verkligen! Vet att vi var i samma tråd innan jag fick mitt missfall :(  
  • Danni 83

Beklagar verkligen ert sena mf, Kosann. Hoppas att ni kommer igenom sorgen tillsammans och vågar satsa igen.

Mamma till två hjärtan. Alvin 2007. Liam 2010. <3
  • Anonym (Sad)

Fick missfall v12 slutet av augusti. Fick inte bli gravid igen innan en polyp hade opererats bort. För en vecka sedan gjorde jag operationen så nu blir det ett nytt försök igen.

• Kaa76

Tänkte höra hur ni tänker/haft det med mens och ÄL efter missfall.  Jag har normalt sett väldigt regelbunden mens, var 28:de dag, och ÄL dag 13 eller 14 i menscykeln, dvs. 14-15 dagar innan nästa mens. 
    Nu fick jag ÄL 17 dagar efter missfallet. Borde jag då räkna med de "vanliga" 14-15 dagarna till nästa mens, eller finns det risk att detta blivit helt annorlunda efter missfallet? Har ju gjort ett försök att bli gravid igen nu och räknar med att testa, om jag inte fått mens ännu, vid dag 15-16 efter ÄL. Men går jag efter min "gammla" menscykel borde jag få mens redan nu på söndag. Har mensvärk, är finnig, känner av brösten osv nu, så det känns ju om om mensen är på g, fast det borde dröja nästan en vecka?  Är i dag på Äl + 8.

• Danni 83

Kaa76: det finns en möjlighet att kroppen är lite i obalans efter mf, ju senare mf desto högre risk att det tar längre tid för kroppen att komma i fas. Men det låter ju ändå som att du är hyfsat som du brukar ändå, jag skulle prova testa när du skulle haft din mens i vanliga fall. Lycka till!!

• Sorg13

Beklagar till er som fått missfall och grattis till dig som var gravid! 4 veckor sedan min MA var hos barnmorskan igår och allt var bra. Var orolig att det blivit komplikationer då jag hade samlag 7 dagar efter, hade dock slutat blöda. Har haft ont på ena sidan i två dagar därför jag sökte sjukvården. Hon såg en liten cysta på ena äggstocken som hon trodde var på väg att släppa ett ägg! Blev lite förvirrad men det bästa var att kroppen repat sig. Nu håller jag tummarna att det blir ett plus snart!!

• Solros78

Nu är jag lite förvirrad. Fick mens nyss. 20 dagar efter missfallet. Är inte drt rätt konstigt? Behöver jag vara orolig att det är missfallet som böder igen, fast jag inte alls blött på 1,5 vecka?

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?