• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • paron
    F89 skrev 2013-10-15 15:26:07 följande:

Jag tycker det där är svårt, att tyda ÄL-tester.

Jag har fått tipset att använda billiga ÄL-tester för att kolla varje dag, men när man ser att det börjar stegra typ byta till Clearblues digitala ägglossningstester för att få ett ja eller ett nej. Då blir det liksom en kompromiss mellan dyra och billiga tester : )   
    Ja, jag kanske skulle köpa clearblues tester nu? Eller så är det kanske lite försent för det nu. Verkar som om jag har ägglossning snart iaf.
    Vi har ändå sex två ggr om dagen nu så vi kommer nog inte missa. Får hålla tummarna att det tar sig bara :) Åååh, jag vill så gärna!! Trött på att vänta och trött på att räkna dagar fram och tillbaka!
    Vill så gärna vara gravid igen. 
  • Anonym (Anna mf)
    paron skrev 2013-10-15 15:14:09 följande:
    Ja, vi kör på ändå :)
    Om det inte blir starkare än kontrollstrecket då, betyder det att man inte har haft ägglossning, eller har man precis missat när det är som starkast, har för mig att den stegringen kan gå väldigt fort? 
    När mitt var som starkast såg det ut som ditt senaste test, sedan började det bli svagare igen. Jag hade sex 2 dagar innan och samma dag som testet såg ut som på din bild och jag blev gravid :)
  • F89
    paron skrev 2013-10-15 15:41:01 följande:
    Ja, jag kanske skulle köpa clearblues tester nu? Eller så är det kanske lite försent för det nu. Verkar som om jag har ägglossning snart iaf.
    Vi har ändå sex två ggr om dagen nu så vi kommer nog inte missa. Får hålla tummarna att det tar sig bara :) Åååh, jag vill så gärna!! Trött på att vänta och trött på att räkna dagar fram och tillbaka!
    Vill så gärna vara gravid igen. 
    Jag tvivlar på att du behöver ÄL-tester alls om ni har sex två ggr om dagen! : P
  • Anonym (Anna mf)
    F89 skrev 2013-10-15 15:48:24 följande:
    Jag tvivlar på att du behöver ÄL-tester alls om ni har sex två ggr om dagen! : P
    Har hört att varannan dag ska räcka :) Spermierna överlever ju ett par dagar i kvinnan :)
  • JennieCH
    Danni 83 skrev 2013-10-15 15:07:56 följande:
    Vet du med säkerhet att du fått mf? Beklagar verkligen, vilken ledsam upplevelse, speciellt när man fått se hjärtat slå smile4.gif det kan ju ta ett tag för kroppen att komma i balans, minns inte att jag hade symptom kvar 1 v efter mf, fick också mf i v 7. Magen var spänd och svullen ett tag efter minns jag. Det är ju säkert olika. Lycka till framöver med nya försök!

Kosann: vad skönt att få sova ut ordentligt, hoppas att du fått tid för dig/er och känslorna så hoppas och tror jag att du kommer in i vardagens rutiner snabbt igen, och nya försök med barn om ni vill.
    Alltså 100% säker är jag ju inte men jag blödde ganska mycket den dagen och det var klumpar så det bör ha varit mf, ska på efterkontroll nästa onsdag så då får jag se om allt kommit ut eller om det finns något kvar. Känns nästan som att det borde finnas rester kvar eftersom jag har molvärk till och från men vad vet jag. Har aldrig fått missfall förut.

Hur var ditt mf?
  • Anonym (violen)
    JennieCH skrev 2013-10-15 14:45:46 följande:
    Vi fick missfall i tisdags. Jag var i v7 och hade precis gjort ett VUL där jag såg de lilla fröet och det lilla lilla hjärtat som pickade, var så lycklig då jag haft en liten blödning och var orolig men allt såg bra ut och den växte sonden skulle. 3 h senare kom mf, jag hade inte ett dugg ont. Det som besvärar mig mest förutom att jag verkligen är ruskigt ledsen är att jag har kvar alla mina gravidsymptom. Jag mår illa, har ömma bröst och molvärk. Har ni kvar allt sånt också? Angående ÄL-testet ovan så ska streckande vara lika starka, då är det ÄL på G :)! Lycka till!!

Usch vad tråkigt. Lider med dig! Mitt mf började med blödningar, men till en början var det ok ändå. En morgon vaknade jag och symptomen var väck - fick konstaterat under dagen att fostret inte levde.
  • Anonym (violen)

Gjorde vul idag. Fick se hjärtat slå och blev "backade" drygt en vecka. Sambon blev så lycklig av att se hjärtslagen, jag känner ingenting. Sist jag såg det så var ju missfallet ändå ett faktum ett par dagar senare...

• F89

Violen: Grattis till ett lyckat VUL! Det är ok att känna ingenting.

• Anonym (violen)
    F89 skrev 2013-10-15 18:55:43 följande:
    Violen: Grattis till ett lyckat VUL! Det är ok att känna ingenting.

Tack! Jag tänkte faktiskt det, att just nu orkar jag inte känna något och då får det vara ok!
  • paron
    F89 skrev 2013-10-15 15:48:24 följande:

Haha, jo fast vissa dagar har vi inte sex alls. Vill vara säker på att vi inte missar äl. Har faktiskt ingen koll på min äl och har aldrig haft :)
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?