• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • SaandraR

Håller med.. Själv väntar jag på äl, snart tre veckor sen jag slutade blöda efter skrapningen så antar jag inte får nån äl denna månad..:/

• F89
    SaandraR skrev 2013-10-14 11:47:39 följande:
    Håller med.. Själv väntar jag på äl, snart tre veckor sen jag slutade blöda efter skrapningen så antar jag inte får nån äl denna månad..:/

Hur fungerade din blödning? Var den ihållande?

Jag blödde de första dagarna och sen försvann det. Nu har det inte kommit något på 5 dagar och det är 7 dagar sedan skrapningen. Funderar på om det är över eller om det ska komma en omgång till? 
  • SaandraR
    F89 skrev 2013-10-14 11:58:01 följande:

Hur fungerade din blödning? Var den ihållande?

Jag blödde de första dagarna och sen försvann det. Nu har det inte kommit något på 5 dagar och det är 7 dagar sedan skrapningen. Funderar på om det är över eller om det ska komma en omgång till? 
    Jag blödde i typ 6 dagar sen ett uppehåll på tre dagar sen kom en liten blödning som höll i sig i en dag.
  • Solros78
    Zunrose skrev 2013-10-14 11:23:52 följande:

ååh den här eviga väntan på mens efter missfallet..hur lång tid efter ert missfall fick ni mens?

Ja jag ska väl se det som positivt då som fick mens efter 20 dagar bara. Jag känner mig dock så förvirrad över det, varför fick jag mens så här tidigt liksom?
  • carithal

Fick missfall 21/8-13,var då i v. 5+0.  men började få rosa blödningar redan den 19:e. Slutade blöda den 25/8 Första mensen kom den 17/9. Och idag (14/10)  fick jag min andra mens :( Så inget plus för mig denna månad :(

• Kaa76

jag fick missfall den 15/9, blödde drygt två veckor, men alla gravhormoner var borta redan första veckan. Fick ÄL och gjorde ett inseminerings försök den 2/10. Nu väntar jag på min första mens, är rätt säker på att jag inte är gravid. Trodde jag kanske skulle gå tillbaks till min gamla rytm, och få mens nu i går, har haft mens verk, int bara lite molvärk utan ordentligt, av och till i snart en vecka. men får nog gå efter ÄL och bör då få det på onsdag eller så, Jobbigt att vänta :(

• Mommy1986

Hej, skrev i en annan tråd först, men verkade lite tomt där. Den 6/10 var jag i vecka 14, men vaknade på morgonen med blödningar. Under Vul konstaterades att vi råkat ut för missled abortion och fostret dött i v 9. ;( Jag som kände mig gravid, man kände sig aningen lurad av kroppen!! När vi trott risken var över och berättat till alla, i själva verket var fostret dött redan när vi meddelat nyheten. Måndag 7/10 fick jag ta den första tabletten man tar för att göra abort, åkte hem. Tre timmar senare började jag få ont och mot kvällen började det kännas som samma förlossningsvärkar jag hade när jag skulle föda min pojke. Det var hemskt att sitta en och en halvtimme på väg till akuten. Glömmer aldrig när de satt en kanyl och fick Ketogan i omgångar tills smärtan försvann, åååh vilken lättnad. Jag blev inlagd och fick fasta ifall de nästa dag skulle söva och skrapa. Tisdagen börjades dock med fyra Cytotec och smärtlindring till. Inget hände, fyra timmar senare var det dags för ytterligare två Cytotec. Kl 18.30 inget då heller, började bli orolig över eventuell skrapning. Sista försöket påbörjades och en timme senare började det göra ONT. Jag fick använda bäcken varje toa besök. När jag gick på toa kom det ju då ut nånting. Jag tittade och det gick inte att missa, det låg ett foster där på ca 2-3 cm. Man såg ju vad det var, våran baby. Efter det fick jag göra Vul igen, med smärtor och guuud vad det gjorde ont när läkaren höll på. Han lyckades rensa bort moderkakan och eventuella rester. Resten av kvällen låg jag bara utmattad i sängen. Fick då fasta igen för eventuell skrapning. Men Vul på morgonen visade bra och fick åka hem. På lördag har jag grinat massor, min moster dog och det kopplade för mig att jag inte längre är gravid. Magen var inte kvar, jag mår bra och kunde vara hela dagen utan att äta (var bara inte hungrig) och brösten blivit mindre. Men nu har jag fått hem ett lager med ägglossningtest och gravtest. Min blödning har slutat. Nu vill vi bli gravida igen!! På ett vis hoppas man på under att man blir gravid på en gång. Jag vill ju vara gravid och inte ogravid. ;(

• F89

Mommy1986: Jag är ledsen för er skull. Det är hemskt med båda MF/MA.

Jag känner precis likadant, att jag inte vill vara ogravid. En vecka sedan jag skrapades och jag vill slippa vänta! Känns som att man inte gör annat! Jag vill bara spola tiden och vara gravid och att allt ska gå bra...

• Mommy1986

Precis, man vill nästan fortsätta där man slutade, helst nu på en gång. Jobbigt att vara otålig. Man känner sig bara tom.

F89 skrev 2013-10-14 19:36:22 följande:
    Mommy1986: Jag är ledsen för er skull. Det är hemskt med båda MF/MA. Jag känner precis likadant, att jag inte vill vara ogravid. En vecka sedan jag skrapades och jag vill slippa vänta! Känns som att man inte gör annat! Jag vill bara spola tiden och vara gravid och att allt ska gå bra...

• F89

Mommy1986: jag tycker det är jobbigt att jag liksom pendlar mellan hopp och förtvivlan. Igår var jag så taggad på att försöka på nytt, satt redo med ägglossningstester och tänkte starta den här veckan. Imorse visade graviditetstest fortfarande positivt och nu har hela dagen bara känts hoplös.

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?