• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • paron
    Anonym (violen) skrev 2013-10-15 19:05:11 följande:
    Tack! Jag tänkte faktiskt det, att just nu orkar jag inte känna något och då får det vara ok!

Grattis Violen. Håller tummarna för att ni får behålla denna gång! Kram
  • Mommy1986

Hej igen allihopa. Jag har idag börjat med Äl testen. Även jag fick utöver kontrollstrecket även ett svagt sträck, vilket jag är medveten om är negativt. Men jag fortsätter att testa och har även beställt fler test. Fortsätter att testa även nästa vecka, bara ifall man skulle råka få ägglossning. Det är ju det när man inte ens vet om man kan förvänta sig ägglossning ännu. :)

• F89
    Mommy1986 skrev 2013-10-16 09:52:06 följande:
    Hej igen allihopa. Jag har idag börjat med Äl testen. Även jag fick utöver kontrollstrecket även ett svagt sträck, vilket jag är medveten om är negativt. Men jag fortsätter att testa och har även beställt fler test. Fortsätter att testa även nästa vecka, bara ifall man skulle råka få ägglossning. Det är ju det när man inte ens vet om man kan förvänta sig ägglossning ännu. :)

Jag håller tummarna för positivt ÄL-test snart : )

Här är graviditetstesten fortfarande positiva. Det gör mig förvånansvärt förbannad. 
  • Anonym (ÄL)

Stämmer det att man inte ska göra ÄL-test på morgonurin eller har jag inbillat mig det?

• Mommy1986

Stod i instruktionerna att man ska testa mellan kl 10-20.

Vilket jag inte har gjort idag då, men men..

Anonym (ÄL) skrev 2013-10-16 10:02:21 följande:
    Stämmer det att man inte ska göra ÄL-test på morgonurin eller har jag inbillat mig det?

• Mommy1986

Vad jobbigt.. :( kan man månne få ägglossning fastän grav testen visar pos?

F89 skrev 2013-10-16 10:01:40 följande:
    Jag håller tummarna för positivt ÄL-test snart : )

Här är graviditetstesten fortfarande positiva. Det gör mig förvånansvärt förbannad. 

• Zombiemma
    Mommy1986 skrev 2013-10-16 10:08:58 följande:
    Stod i instruktionerna att man ska testa mellan kl 10-20.

Vilket jag inte har gjort idag då, men men..

Jag testade 2 ggr per dag tills jag såg att ökningen kom vid lunch, sen tog bara ett par dagar så fick jag superstarka streck fast min cykel har blivit längre sen mitt mf.

Nu har jag iaf haft äl och håller tummarna att vi lyckats!
  • F89
    Mommy1986 skrev 2013-10-16 10:10:01 följande:
    Vad jobbigt.. :( kan man månne få ägglossning fastän grav testen visar pos?

Jag vet faktiskt inte.

Jag har förstått det som att gravidhormonet är snartlikt ägglossningshormonet och därför kan gravidhormonet ge falskt utslag på ÄL-test så det känns inte som någon idé att testa ÄL så länge grav-testen är positiva...

Personligt och förstår om du inte vill svara men hade du vågat ha sex 9 dagar efter skrapningen om det inte kommit något blod alls på 6 dagar?  
  • Mommy1986

Jo, vi håller tummarna!!! :) När hade du missfall?

Kanske jag också ska prova testa 2 ggr per dag, borde ju få min beställning i morgon. :)

Zombiemma skrev 2013-10-16 10:19:14 följande:
    Jag testade 2 ggr per dag tills jag såg att ökningen kom vid lunch, sen tog bara ett par dagar så fick jag superstarka streck fast min cykel har blivit längre sen mitt mf.

Nu har jag iaf haft äl och håller tummarna att vi lyckats!

• Mommy1986

Jaha, det var ju lite sämre..

Jo, jag skulle ha vågat ha sex. Det var väl samma ordinationer för skrapning och abort? Ingen blödning så är det ok?

F89 skrev 2013-10-16 10:23:35 följande:
    Jag vet faktiskt inte.

Jag har förstått det som att gravidhormonet är snartlikt ägglossningshormonet och därför kan gravidhormonet ge falskt utslag på ÄL-test så det känns inte som någon idé att testa ÄL så länge grav-testen är positiva...

Personligt och förstår om du inte vill svara men hade du vågat ha sex 9 dagar efter skrapningen om det inte kommit något blod alls på 6 dagar?  

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?