• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • plop

alltså jag fick ägglossning 2 veckor efter min skrapning och blev gravid då. Har nu haft 2vul och 1 UL för att bla faställa graviditets längden. Och dom bekräftade att jag haft ägglossning 2veckor efter. Och min dr sa att det är väldigt inviduellt så det kan mycket väl vara ägglossning lycka till

• paron

Hej alla. Då va man hemma från Turkiet igen och mensen satte så klart igång ordentligt. Denna gång tänkte vi testa äl stickor och tog en sticka i torsdags då vi kom hem till Sverige. Visade ingenting, bara ett väldigt svagt streck. Igår tog jag en ny sticka och det var mycket starkare, dock inte liika starkt som kontrollstrecket, men nästan, idag tog jag en till sticka och det visade lika som i torsdags, alltså nästan ingenting. Förstår ingenting av dessa äl tester faktiskt, krångligt tycker jag. Hur går det för er alla andra? Pussilago*

• Zombiemma
    paron skrev 2013-10-12 18:04:42 följande:
    Hej alla. Då va man hemma från Turkiet igen och mensen satte så klart igång ordentligt. Denna gång tänkte vi testa äl stickor och tog en sticka i torsdags då vi kom hem till Sverige. Visade ingenting, bara ett väldigt svagt streck. Igår tog jag en ny sticka och det var mycket starkare, dock inte liika starkt som kontrollstrecket, men nästan, idag tog jag en till sticka och det visade lika som i torsdags, alltså nästan ingenting. Förstår ingenting av dessa äl tester faktiskt, krångligt tycker jag. Hur går det för er alla andra? Pussilago*

Välkommen tillbaka!

Hoppas ni har haft det härligt!

Jag provar oxå äl-test nu, började som för dig med nåt svagt streck då och då men igår på dag 19 kom det äntligen ett starkt streck, lika starkt som kontrollstrecket och idag var det starkare.. Så nu är det bara att "mysa" på
  • paron
    Zombiemma skrev 2013-10-12 21:54:01 följande:
    Välkommen tillbaka! Hoppas ni har haft det härligt! Jag provar oxå äl-test nu, började som för dig med nåt svagt streck då och då men igår på dag 19 kom det äntligen ett starkt streck, lika starkt som kontrollstrecket och idag var det starkare.. Så nu är det bara att "mysa" på

Tack :) vi har haft det underbart! Min första solsemester! Jag provar med att testa varje dag tills jag också får ett starkt streck :) vilken tid på dygnet testar du? Jag är på dag 15 idag :)
  • Kuben

Hej alla modiga!

Kikar in hos er. Fick ma konstaterat och blev igångsatt för 11 dagar sedan. Var på återkoll i förrgår och allt var ok. Glömde dock att fråga om jag fortfarande var öppen eller om jag nu t.e.x får bada. ... har lite bruna flytningar annars inget.

Vad har ni för erfarenhet kring det? Bör jag vänta till en mens?

Väntar ni alla på en mens innan ni försöker igen? Jag är lite inne på att ev hoppa det, men det kanske är dumt? Enl läkaren handlade bara om att veta hur man ska räkna. Det känns inte jätteviktigt för mig.

• Zombiemma
    paron skrev 2013-10-12 22:17:57 följande:
    Tack :) vi har haft det underbart! Min första solsemester! Jag provar med att testa varje dag tills jag också får ett starkt streck :) vilken tid på dygnet testar du? Jag är på dag 15 idag :)

Jag har testat 2 ggr per dag nu från början, men nu har jag sett att lunchtid är "min tid"

Stegringen kom rätt så snabbt, men verkar ju hålla i sig ett par dagar så jag borde ha äl idag el imorn..
  • Zombiemma
    Kuben skrev 2013-10-12 22:37:08 följande:
    Hej alla modiga!

Kikar in hos er. Fick ma konstaterat och blev igångsatt för 11 dagar sedan. Var på återkoll i förrgår och allt var ok. Glömde dock att fråga om jag fortfarande var öppen eller om jag nu t.e.x får bada. ... har lite bruna flytningar annars inget.

Väntar ni alla på en mens innan ni försöker igen? Jag är lite inne på att ev hoppa det, men det kanske är dumt? Enl läkaren handlade bara om att veta hur man ska räkna. Det känns inte jätteviktigt för mig.

Beklagar ditt ma vilken v var du i?

Vi provade direkt men kroppen var nog inte redo, fick en riktigt lång cykel. Testar m äl-test nu så jag vet att allt verkar funka igen .

Lycka till!
  • Solros78
    paron skrev 2013-10-12 18:04:42 följande:

Tipsar om clearblues äl-Tester, då får man liksom ja eller nej, inga osäkerheter, väldigt skönt!
  • Solros78
    Kuben skrev 2013-10-12 22:37:08 följande:

Hej alla modiga!

Jag skulle nog vänta med bad och sex mm tills alla bruna flytningar upphört. Satsa på ny graviditet gjorde jag direkt men nu verkar jag fått mens supertidigt så jag vet inte vad som hänt, någon äl borde jag inte kunnat haft då gravtesterna visade negativa först i torsdags.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?