• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • Kaa76

Kuben, beklagar!  Bad osv skall man vänta med så länge man blöder, precis som efter en förlossning.
    Jag har provat igen vid första ägglossnning, känns som om mensen tyvärr är på g nu, men får väl se. 

• kossann

Två veckor sa de till mej att vänta med bad och sex efter min skrapning. Hur lång tid efter ert mf visade ert gravtest negativt för er som har testat? Har beställt billiga på nätet, men har tänkt vänta ett tag innan jag testar.

• Kaa76

Jag är osäker, men sista gången jag undersöktes var det negativt, så inom en vecka för min del. Och första ägglossningen 2 veckor och tre dagar efter missfallet.

• Solros78
    kossann skrev 2013-10-13 09:23:19 följande:

Två veckor sa de till mej att vänta med bad och sex efter min skrapning. Hur lång tid efter ert mf visade ert gravtest negativt för er som har testat? Har beställt billiga på nätet, men har tänkt vänta ett tag innan jag testar.

För mig visade ett test positivt efter 15 dgr och negativt efter 17 dgr.
  • Kuben
    Zombiemma skrev 2013-10-12 23:31:03 följande:

Beklagar ditt ma vilken v var du i?
    Vi provade direkt men kroppen var nog inte redo, fick en riktigt lång cykel. Testar m äl-test nu så jag vet att allt verkar funka igen .
    Lycka till!

Tack!
    Denna gång upptäcktes det i v 8 att fostret var för litet - men det hade ett pickande hjärta. I v 11 så hade det gått tillbaka och fostret blev inte större än v 8.
    De andra 5 gångerna har jag varit mellan v 6- 14.  
  • Kuben
    Solros78 skrev 2013-10-12 23:44:48 följande:
    Jag skulle nog vänta med bad och sex mm tills alla bruna flytningar upphört. Satsa på ny graviditet gjorde jag direkt men nu verkar jag fått mens supertidigt så jag vet inte vad som hänt, någon äl borde jag inte kunnat haft då gravtesterna visade negativa först i torsdags.

Ok, tack. Läkaren trodde att jag kunde hålla på tills mensen eftersom jag höll på och småblödde till och från. Förstår att det blir svårt med al när gravhormonerna finns kvar. Jag har nog äl nu Det känns verkligen så!
  • Kuben
    Kaa76 skrev 2013-10-13 00:00:59 följande:
    Kuben, beklagar!  Bad osv skall man vänta med så länge man blöder, precis som efter en förlossning.
    Jag har provat igen vid första ägglossnning, känns som om mensen tyvärr är på g nu, men får väl se. 

Ok! Tack.

Jag håller tummarna för att du "känner fel" och att det inte är mensen som är på g! 
  • Kuben
    kossann skrev 2013-10-13 09:23:19 följande:

Ok - då vet jag. Envisas med att blöda till och från, så jag får snällt stå över jobbets spa-grejja.
  • Zunrose

ååh den här eviga väntan på mens efter missfallet..hur lång tid efter ert missfall fick ni mens?

• F89

Zunrose skrev 2013-10-14 11:23:52 följande:
    ååh den här eviga väntan på mens efter missfallet..hur lång tid efter ert missfall fick ni mens?

Jag är också less på väntan.

Snart 1 månad sedan konstaterat MA, 1 vecka sedan Skrapning. Testade med graviditetstest första gången sen skrapningen idag för att se om det fortfarande ger utslag.. Supergravid enligt testet.
    Vill bara att kroppen ska ge OK så man kan börja försöka på nytt.   

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?