• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • F89
    Mommy1986 skrev 2013-10-16 10:30:39 följande:
    Jaha, det var ju lite sämre..

Jo, jag skulle ha vågat ha sex. Det var väl samma ordinationer för skrapning och abort? Ingen blödning så är det ok?

Jag hoppades på det men sambon tvekar och gör mig osäker. Han är rädd för infektionsrisken och hänvisar till pappret från sjukhuset där det står att man ska avstå de första veckorna..

Kroppen känns dock okej och jag känner mig redo och är som sagt helt utan blödningar.

Hoppas sambon är mer medgörlig ikväll! ; )   
  • F89

Angående flera ÄL-test. Förra gången jag använde det (och blev gravid) så testade jag varje dag när jag kom hem från jobbet (runt 17) eftersom det inte kändes smidigt att hålla på och testa på jobbet.

Dock hade vi sex minst varannandag runt ÄL-perioden för att inte helt förlita oss på testen. 

• Mommy1986

Förstår att han tvekar.. Jag har själv haft livmoderinflammation efter förlossning och det var inte trevligt.

Men om det känns bra i kroppen, i den sitsen skulle jag ha sex ändå. :)

Vi hade igår och det var efterlängtat.. :)

Jag jobbar ju både dag och kväll, så smidigast vore det för mig att testa på kvällarna. Svårt att hålla någorlunda tider, så får se..

F89 skrev 2013-10-16 10:42:18 följande:
    Jag hoppades på det men sambon tvekar och gör mig osäker. Han är rädd för infektionsrisken och hänvisar till pappret från sjukhuset där det står att man ska avstå de första veckorna..

Kroppen känns dock okej och jag känner mig redo och är som sagt helt utan blödningar.

Hoppas sambon är mer medgörlig ikväll! ; )   

• paron
    Zombiemma skrev 2013-10-16 10:19:14 följande:
    Jag testade 2 ggr per dag tills jag såg att ökningen kom vid lunch, sen tog bara ett par dagar så fick jag superstarka streck fast min cykel har blivit längre sen mitt mf. Nu har jag iaf haft äl och håller tummarna att vi lyckats!

Mitt äl test idag blev svagare än igår (bilden jag la upp) Antar att jag har ägglossning nu snart :) När ska du ha din beräknade mens? :)
  • paron
    Mommy1986 skrev 2013-10-16 10:24:18 följande:
    Jo, vi håller tummarna!!! :) När hade du missfall? Kanske jag också ska prova testa 2 ggr per dag, borde ju få min beställning i morgon. :)

Vissa dagar har jag också testat två ggr. Insåg att jag fick tydligast streck vid 16. Vissa dagar hade jag inte kissat på två timmar, men fick starkt utslag ändå :) första testet jag gjorde vart ett svagt svagt streck, sen blev det stegring varje dag :) la ut en bild i tråden igår. Har längtat varje dag efter att få göra dessa test, haha. Lycka till :)
  • CherstinBovington

Jag testade idag och har inga hormoner kvar i kroppen sen mf den 1a oktober. Stort minus på stickan! Skönt tycker vi, då när vi nästa gång får ett plus så vet vi att de beror på en ny grav och inte hormoner ifrån gamla.

• F89

CherstinBovington: Grattis! Jag väntar själv på att få negativa graviditetstester.

Ikväll är jag nedstämd. Jag hade inte tyckt att missfallet var så jobbigt om jag kunde få en garanti på att jag kommer få en bebis någon dag. Det värsta med mitt missfall är att jag tror att det innebär att jag inte kommer få det, att jag inte kommer kunna behålla en graviditet. Det knäcker mig.

• Zombiemma
    Mommy1986 skrev 2013-10-16 10:24:18 följande:
    Jo, vi håller tummarna!!! :) När hade du missfall?

Kanske jag också ska prova testa 2 ggr per dag, borde ju få min beställning i morgon. :)

Hade mitt mf den 19:e aug, trodde nästan jag var gravid igen förra månaden då jag hade så mycket symptom men nej tyvärr..

Nya försök nu helt enkelt!

Lycka till!
  • Zombiemma
    paron skrev 2013-10-16 17:03:22 följande:
    Mitt äl test idag blev svagare än igår (bilden jag la upp) Antar att jag har ägglossning nu snart :) När ska du ha din beräknade mens? :)

Ja jag verkar ha lång cykel nu så jag har troligtvis bim den 26:e el 27:e

Jag hade positiva test i 3 dagar, med mycket äl symptom så jag känner mig rätt säker på att det var äl den här mån iaf .
  • SaandraR
    paron skrev 2013-10-15 14:34:56 följande:

Nu tog jag ännu ett test och det var starkare :) Vad tror ni? När tror ni ägglossning äger rum? Hur starkt kan strecket bli? Ska man testa tills strecket blir ljusare igen?

Blev strecket starkare efter detta? Mitt äl test idag är ungefär som på din dag 4. Och det är starkare än vad det var för någon dag sen. Kan det betyda att det är på gång?
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?