• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • Mommy1986
    Anonym (( En till )) skrev 2013-10-17 21:47:40 följande:
    Nej de har inte kollat, jag ringde idag och frågade om det var normalt att inte blöda mer än så och hon sa att '' ja jo det ska ju funka '' . Jag tänker att jag ska ringa in imorgon om det inte kommer igång mer för jag vill få ut allt så snart som möjligt för att komma igång igen med äl och mens så att vi kan försöka igen. Återbesöket är inte förän 5/11 och skulle ju vara jobbigt att behöva göra om allt då. Då kommer vi behöva vänta ännu längre innan allt kommer igång igen...

Ja det verkar som att alla säger olika beroendes på vem man frågar, den första läkaren som kollade mig på mvc sa 2 riktiga mensturationer och läkaren igår sa '' egentligen kan man försöka direkt men jag rekomenderar ändå att vänta en mens efter missfallet '' pga det där med gammal slemhinna... 

Gjorde du aborten hemma?

Tycker det låter bara konstigt från deras sida.

Jag blev ju akut inlagd och de var inte nöjda när jag blödde bara lite och lite klumpar.

Ring och stressa att du vill göra Vul.

Känns ju bättre för dig själv om du vet att allt kommit ut..

Mig sa dom inget om gammal slemhinna ens..
  • Anonym (( En till ))
    Mommy1986 skrev 2013-10-17 22:03:24 följande:

Gjorde du aborten hemma?
    Tycker det låter bara konstigt från deras sida.
    Jag blev ju akut inlagd och de var inte nöjda när jag blödde bara lite och lite klumpar.
    Ring och stressa att du vill göra Vul.
    Känns ju bättre för dig själv om du vet att allt kommit ut..

Mig sa dom inget om gammal slemhinna ens..
    Ja jag får ringa imorgon och ligga på innan helgen . Dom måste ju förstå att man vill få ut allt så snart som möjligt.

Ja jag var där för att säkerhetsställa missfallet och fick 3 cytotek att ta under tungan hemma. 

Men blev du skrapad då eller fick du ta fler tabletter? 
  • Mommy1986
    Anonym (( En till )) skrev 2013-10-17 22:07:51 följande:
    Ja jag får ringa imorgon och ligga på innan helgen . Dom måste ju förstå att man vill få ut allt så snart som möjligt.

Ja jag var där för att säkerhetsställa missfallet och fick 3 cytotek att ta under tungan hemma. 

Men blev du skrapad då eller fick du ta fler tabletter? 

Jag fick ta Cytotec vaginalt i tre omgångar under dagen. På kvällen och på morgonen efter kollades jag med Vul för att se att allt verkligen kommit ut.

Ring och säg att du blödigt så lite och känner dig osäker om det ens kom igång ordentligt..
  • Anonym (( En till ))
    Mommy1986 skrev 2013-10-17 22:12:44 följande:

Jag fick ta Cytotec vaginalt i tre omgångar under dagen. På kvällen och på morgonen efter kollades jag med Vul för att se att allt verkligen kommit ut.

Ring och säg att du blödigt så lite och känner dig osäker om det ens kom igång ordentligt..
    Ja jag ska göra det. Man vill ju bara att det ska vara över... Vill försöka direkt egentligen men blir osäker. Vill ha oddsen på min sida denna gång. Däremot om dom ser att allt är ute kanske man kan känna sig lugn med att försöka direkt. Att det inte är någon '' gammal '' hinna kvar, äsh jag vet inte ... 
  • Mommy1986
    Anonym (( En till )) skrev 2013-10-17 22:18:24 följande:
    Ja jag ska göra det. Man vill ju bara att det ska vara över... Vill försöka direkt egentligen men blir osäker. Vill ha oddsen på min sida denna gång. Däremot om dom ser att allt är ute kanske man kan känna sig lugn med att försöka direkt. Att det inte är någon '' gammal '' hinna kvar, äsh jag vet inte ... 

Men försök få ett Vul gjort imorgon innan du funderar desto mer. :)

Då har du nånting att gå efter, om ni ska försöka igen på en gång eller om ni måste avvakta.
  • Anonym (( En till ))
    Mommy1986 skrev 2013-10-17 22:23:45 följande:

Men försök få ett Vul gjort imorgon innan du funderar desto mer. :)
    Då har du nånting att gå efter, om ni ska försöka igen på en gång eller om ni måste avvakta.
    Ja jag gör så :) Håller tummarna för att allt kommit ut , hoppas det går bra för er och att ni får en bebis snart!
  • Mommy1986
    Anonym (( En till )) skrev 2013-10-17 22:27:58 följande:
    Ja jag gör så :) Håller tummarna för att allt kommit ut , hoppas det går bra för er och att ni får en bebis snart!

Skriv gärna sen hur det gick :)

Hoppas ni får ett nytt plus snart igen :)
  • E2012smamma
    Mommy1986 skrev 2013-10-17 22:31:00 följande:

Skriv gärna sen hur det gick :)
    Hoppas ni får ett nytt plus snart igen :)
    Det ska jag absolut!!! :) Nu orkar jag inte vara anonym längre. haha vet inte varför jag tryckte i anonym från första början. Det är inte så att man har något att skämmas för....
  • F89

E2012smamma: Välkommen! Jag pratade med flera olika läkare och BM om tabletter/skrapning och när man kan försöka på nytt. Alla var rörande överens om att det enda som kan göra att det är högre risk för ett nytt missfall när man precis har haft ett är rester, därför brukar man rekommendera att man väntar x antal mens innan man ska försöka igen om man tex tar tabletter där jag bor eftersom man inte får ett återbesök. De räknar med att kroppen ska fixa det helt på egen hand. Det är en av de största anledningarna till att jag valde skrapning. Som Mommy1986 skriver så är det ju dock inte värre än att man får se till att få ett VUL (det går ju att göra privat också) för att ta reda på om allt är ute.

• F89

Tog ett billigt graviditetstest precis för att se om hormonerna är ute. Det var negativt, yes! Skulle bara dubbelkolla med ett CB... Det var så klart positivt. Fan!

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?