• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • SaandraR
    Kuben skrev 2013-10-20 20:42:33 följande:

Oj då, missat det... stod nog inte så på mina, eller nu blev jag osäker...
    Det är bara jag som läst det på familjeliv tidigare..
  • SaandraR
    F89 skrev 2013-10-20 20:56:34 följande:

Kuben: På de som jag har använt tidigare så har det stått i instruktionen att man ska testa mellan 10-20 eftersom LH-hormonet utsöndras då. På CB som jag har nu så står det att man kan testa när som helst på dygnet och att många kvinnor föredrar att testa direkt på morgonen. Vet inte riktigt hur det går ihop men jag hoppas att CB verkligen fungerar på morgonurin för jag har vårt att hålla mig så länge under dagen.

Okej ..men när jag testade imorse blev det starkare än när jag testade vid fem..men det kan ju bero på att jag drack lite nån timma innan, vet inte hur känsligt det är..
  • CherstinBovington

Jag fick mf den 1a oktober och blödde i allt som allt 5 dagar.
    Har inte fått mens än, och undrar när man brukar få äl efter mf? Och när får man mens?

• F89
    SaandraR skrev 2013-10-21 10:41:33 följande:
    Äntligen :D visst är strecken lika starka?
    Ja det tycker jag! Grattis! : )

Hur lång tid har det gått sen din skrapning nu? 
  • SaandraR
    F89 skrev 2013-10-21 10:59:47 följande:
    Ja det tycker jag! Grattis! : )

Hur lång tid har det gått sen din skrapning nu? 
    :) det är en månad sen. Gjorde du med skrapning?
  • F89

SaandraR: Ja, för 14 dagar sedan. Tiden kryper fram..

• SaandraR
    F89 skrev 2013-10-21 11:19:28 följande:

SaandraR: Ja, för 14 dagar sedan. Tiden kryper fram..

Ja den gör ju de.. Hoppas du testar negativt snart! Jag gjorde det två veckor efter skrapningen..
  • F89
    SaandraR skrev 2013-10-21 11:44:14 följande:
    Ja den gör ju de.. Hoppas du testar negativt snart! Jag gjorde det två veckor efter skrapningen..

Då håller jag tummarna för att det är negativt imorgon bitti : ) Orkade inte testa idag men igår var det fortfarande svagt, svagt positivt.

Har börjat testa med ÄL-testen eftersom att de är negativa (var rädd annars att det graviditetshormon som är kvar påverkar resultatet men det verkar det inte göra) eftersom jag är lite rädd för att missa ÄL nu när man inte vet hur ens cykel är..  
  • SaandraR
    F89 skrev 2013-10-21 11:46:14 följande:

Då håller jag tummarna för att det är negativt imorgon bitti : ) Orkade inte testa idag men igår var det fortfarande svagt, svagt positivt.

Har börjat testa med ÄL-testen eftersom att de är negativa (var rädd annars att det graviditetshormon som är kvar påverkar resultatet men det verkar det inte göra) eftersom jag är lite rädd för att missa ÄL nu när man inte vet hur ens cykel är..  
    Okej då blir det ju negativt snart :) nej precis, bra att hålla koll !

Efter ett tag blev teststrecket tom starkare än kontroll strecket för mig :) så antar att jag har äl inom 24 tim då? Nu har jag lite ångest över att vi inte haft sex på två dagar men nu blir det mys ett par dagar framåt och får hoppas att det räcker..:)
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?