• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • Mommy1986
    F89 skrev 2013-10-22 19:35:23 följande:
    Sorg13: Det är ju lite svårt att veta när ÄL tänker dyka upp. Jag fick info om att mensen bör komma 4-6 veckor efter min skrapning och det ger ju ett långt möjligt spann för ÄL så jag gjorde så att jag låtsades att min cykel är som innan och köpte många tester och började testa 11 dagar efter skrapningen. Många test blir det men jag gillar att ta ett test varje dag för det ger mig liksom hopp och jag tänker att det hellre får lov att svida lite ekonomiskt än att jag missar ÄL.

Sen ska vi (förutsatt att det inte känns som ett tvång) försöka ha sex varannan dag för att försöka pricka in ÄL när den behagar dyka upp : )

Kanske man ska leva på hoppet om att mensen kommer 4-6 v efter, då har du ju rätt om ägglossningen.. Så man får väl fortsätta att testa helt enkelt..
  • Sorg13

Min mens kom 31 dagar efter MA och ingen ägglossning mellan så hoppas den kommer nu snart. Ska börja testa ÄL i morgon.

• fruPalmkvist
    paron skrev 2013-10-22 19:53:48 följande:

Någon som beräknar att få sin mens i veckan?

Nästan, ska väll testa den 28....
  • sepfhrenia

Hej allihopa!

Jag har läst igenom hela tråden nu under några dagar mycket för bearbetning och joinar in i tråden.

Jag var i v 12 och började småblöda i lördags 19/10 och det ökade på nästa dag med väldigt mycket smärta vilket resulterade i ett besök på gyn akut. Fick missfall där och de la in mig då jag blödde väldigt mycket. Jag fick åka hem på kvällen med "sammandragande tabletter" och smärtstillande. 

Nästa dag hemma hade jag ingen blödning alls och inget ont, tills på sena kvällen. Då började det mola, senare på natten hade jag extremt ont i jämna intervaller som värkar. Fick åka in igen och fick morfin, de försökte dra ut resterna vid 2 olika tillfällen och till slut blev jag sövd och skrapad idag. Jag ligger nu hemma  i soffan och mår helt ok än så länge, fysiskt.

Vi har ett barn sedan innan som är 3,5 och vill verkligen ha  en liten bebis till. Vi är mycket ledsna och det känns tomt och overkligt. Får se vad som händer de kommande dagarna men vi försöker se framåt och vill gärna försöka igen. Vi blev rekommenderade att vänta med sex mm i 3 veckor. Känner att det är bäst att ha en mens emellan innan vi försöker igen för att "reboota".

Beklagar allas missfall och gratulerar till plussen!

Tack alla för att ni delar med er! <3 

• Zombiemma

Paron:

Ja typ, är lite osäker på exakt när men antingen i helgen el början på nästa v..

Hur mår du? Känner du nåt?

• F89

Sephrenia: Välkommen till gruppen även om jag inte önskar någon att behöva tillhöra den.

• paron
    Zombiemma skrev 2013-10-22 23:05:59 följande:
    Paron: Ja typ, är lite osäker på exakt när men antingen i helgen el början på nästa v.. Hur mår du? Känner du nåt?

Jag är också lite osäker, cykeln brukar ligga på 30 dagar, men förra månaden låg den på 33. Antingen på söndag eller på ons :) Jag fick lite känsliga bröst för någon dag sedan, men igår kväll gjorde det mycket ondare. Imorse ilade det riktigt i brösten. Fast ont i brösten har jag vid mens också, mer eller mindre så törs inte haka upp mig på det. Annars känner jag inget faktiskt. Har nog gett upp det där med att leta symtom och göra 2 st gravtest om dagen ;) Nu inväntar jag mensen helt enkelt. Orkar inte tro på att jag är gravid och sedan bli så besviken. Känner du något då?
  • söderböna
    F89 skrev 2013-10-22 19:35:23 följande:
    Sorg13: Det är ju lite svårt att veta när ÄL tänker dyka upp. Jag fick info om att mensen bör komma 4-6 veckor efter min skrapning och det ger ju ett långt möjligt spann för ÄL så jag gjorde så att jag låtsades att min cykel är som innan och köpte många tester och började testa 11 dagar efter skrapningen. Många test blir det men jag gillar att ta ett test varje dag för det ger mig liksom hopp och jag tänker att det hellre får lov att svida lite ekonomiskt än att jag missar ÄL.

Sen ska vi (förutsatt att det inte känns som ett tvång) försöka ha sex varannan dag för att försöka pricka in ÄL när den behagar dyka upp : )
    Nu tror ju min kropp att den är gravid fortfarande men så snart detta är över kommer jag också ruinera mig på ÄL-tester - tänker INTE missa nästa ÄL. Vi tänkte dessutom sexa var 3:e dag så vi prickar in den. 
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?