• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • frånochmeddu

Hej! Får jag vara med här? Är nu gravid för 3e gången detta året, men med 3 (4a) tidigare missfall på raken i bagaget!

Är idag i vecka 5+0 och förstår inte att jag är gravid. Väntar bara på att få missfall. Hur ska jag någonsin kunna glädjas fullt ut? Hur har ni andra gjort? Kram

• paron
    SaandraR skrev 2013-10-21 12:03:52 följande:
    Okej då blir det ju negativt snart :) nej precis, bra att hålla koll ! Efter ett tag blev teststrecket tom starkare än kontroll strecket för mig :) så antar att jag har äl inom 24 tim då? Nu har jag lite ångest över att vi inte haft sex på två dagar men nu blir det mys ett par dagar framåt och får hoppas att det räcker..:)

Grattis :) Jag har slutat med äl testerna nu, fick inte nå starkare, men vi har myst varje dag ändå. Är inne på dag 24 nu och på söndag förväntas min mens att komma. Innan missfallet hade jag väldigt ömma bröst nu redan på dag 24 och dom var väldigt svullna. Nu känner jag ingenting så antar att det inte blir någon graviditet denna månad. Hoppas ni har bättre tur ;)
  • söderböna
    frånochmeddu skrev 2013-10-21 17:33:26 följande:
    Hej! Får jag vara med här? Är nu gravid för 3e gången detta året, men med 3 (4a) tidigare missfall på raken i bagaget!

Är idag i vecka 5+0 och förstår inte att jag är gravid. Väntar bara på att få missfall. Hur ska jag någonsin kunna glädjas fullt ut? Hur har ni andra gjort? Kram
    Frida Gro säger det bäst: fridagro.blogspot.se/2013/06/fyrverkeriet-som-aldrig-kom.html
  • SaandraR
    paron skrev 2013-10-21 17:38:02 följande:

Grattis :) Jag har slutat med äl testerna nu, fick inte nå starkare, men vi har myst varje dag ändå. Är inne på dag 24 nu och på söndag förväntas min mens att komma. Innan missfallet hade jag väldigt ömma bröst nu redan på dag 24 och dom var väldigt svullna. Nu känner jag ingenting så antar att det inte blir någon graviditet denna månad. Hoppas ni har bättre tur ;)
    Än finns det hopp, inte säkert man känner likadant varje gång..:)

Ja, förra gången gick det på första försöket, så hoppas det gör man ju..
  • Kuben
    frånochmeddu skrev 2013-10-21 17:33:26 följande:

Grattis! Förstår att du känner så. Jag kan bara säga att av egen erfarenhet så började jag att glädjas efter tiden magen växte. Oron fanns kvar, men lättade lite allt efter som.
    Kram! Hoppas att även du vågar glädjas framöver! 
  • frånochmeddu
    Kuben skrev 2013-10-22 09:21:29 följande:

Grattis! Förstår att du känner så. Jag kan bara säga att av egen erfarenhet så började jag att glädjas efter tiden magen växte. Oron fanns kvar, men lättade lite allt efter som.
    Kram! Hoppas att även du vågar glädjas framöver! 
    Jag är ju bara rädd att den inte kommer att få växa Längtar till jag kan göra VUL, visar det ett pickande hjärta blir det säkert en del lättare efter det. Måste sätta upp delmål för att det ska kännas verkligare och lättare!
  • Kuben
    frånochmeddu skrev 2013-10-22 10:07:57 följande:
    Jag är ju bara rädd att den inte kommer att få växa Längtar till jag kan göra VUL, visar det ett pickande hjärta blir det säkert en del lättare efter det. Måste sätta upp delmål för att det ska kännas verkligare och lättare!

Absolut - delmål är bra!
    Jag förstår verkligen din oro!
     kramar  
  • Camilla040609

Jag hoppar in här med mitt första missfall, pågående just nu. Jag var in 4 Oktober och gjorde ett VUL för jag haft lite oroligt ont i magen i ett par dagar. Fick då se något suddigt utan hjärtaktivitet, åkte in en vecka senare (10/10) och gjorde nytt VUL och samma sak då något otydligt utan hjärtaktivitet men den hade vuxit med en veckas storlek. Togs blodprov för att kolla graviditetshormonet.

Fick vänta till idag för att göra nytt VUL och nytt blodprov och de visade något suddigt som minskat sen första mätningen och fortfarande ingen hjärtaktivitet. Samt att blodprovet på hormonet sjunkit från 12500 till 4000. Så imorgon klockan 8:30 ska jag vara på KK för att göra skrapning under narkos!!

Har sedan tidigare tre underbara barn födda -04, -06 och -09. Har aldrig haft missfall tidigare men känner mig lugn över beskedet då de aldrig var något foster som vuxit i min mage utan detta var ett ofosterlig graviditet.

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?