• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • E2012smamma
    Mommy1986 skrev 2013-10-18 20:47:12 följande:

Men vad surt!! När de först säger att komma in och sen nej.
    Det hjälps nog inte, är ju inte sååå länge kvar till återbesöket ändå... Lite mer än två veckor. :)
    Ja det ordnar sig. Blöder typ lite idag. Lite mindre en mens, har iofs ganska riklig mens annars så kanske är som det ska :)
    Pojke född våren 2012 MA Okt 2013
  • paron
    SaandraR skrev 2013-10-18 19:13:41 följande:
    Paron: blev ditt äl test svagare efter den bilden du la upp? Jag hade en stegring i två dagar, är även starkare än normalt vid negativt test idag men ändå svagare streck än igår på testet.. Undrar varför jag fick en stegring men inte fullt så starkt som det ska bli...

Jag gjorde ett till rest idag igen och det är ännu svagare, nästan inget streck alls. Jag blev ju orolig över att jag inte haft ägglossning eftersom strecket inte blev varker lika stark eller starkare. Men dag 6 på mitt test (om du tittar på bilden) så är det testet starkast. Det kanske blev högre efter några timmar så att jag missade det. Sen sjönk det igen till dagen efter då jag gjorde nytt test. Jag vill tro att det är så iaf!! Idag är jag på dag 21 och min cykel är mellan 30-33 dagar. Så nu är det bara vänta & se.. Lycka till ❤️
  • Anonym (Jag)
    F89 skrev 2013-10-17 21:16:01 följande:
    Jag: Tråkigt att även du nu tillhör denna grupp : ( men välkommen!

Tack! Det värsta är när man nu redan försökt flera månader och sen får ett mf, att hitta tillbaka till cykeln. Det känns som om man förlorar massa tid helt i onödan!;) Jag hoppas det går fort sen när äl väl sätter igång!:) Heja oss!:)
  • kossann
    Anonym (Jag) skrev 2013-10-19 08:40:11 följande:
    Tack! Det värsta är när man nu redan försökt flera månader och sen får ett mf, att hitta tillbaka till cykeln. Det känns som om man förlorar massa tid helt i onödan!;) Jag hoppas det går fort sen när äl väl sätter igång!:) Heja oss!:)
    Prata inte om att förlora tid... Jag är 41 år, och jag och min sambo 45 år (som inte har barn) hade bestämt att vi försöker tills efter semestern, och så blev jag gravid på semestern och så fick vi missfall för 2 veckor sen... Vi har pratat mycket om hur vi gör nu. Men vi vill så gärna ha ett barn tillsammans så vi försöker ett tag till, även om vi känner oss på gränsen till antika ;) 

Nu väntar vi bara på att cykeln kommer igång som den ska, eftersom vi inte har så många månader på oss att försöka innan vi lägger ner bebisverkstaden helt!

• kossann

Oj, vad uppstudsigt första meningen lät... det menade jag Förvånad 
    Äsch, jag tror ni fattade hur jag menade Glad 

• Kuben
    kossann skrev 2013-10-19 10:42:30 följande:
    Oj, vad uppstudsigt första meningen lät... det menade jag Förvånad 
    Äsch, jag tror ni fattade hur jag menade Glad 

Fattar precis! Jag är 39 och maken 41. Inte tänkte vi hålla på så här länge inte!
  • SaandraR
    paron skrev 2013-10-18 23:55:03 följande:

Jag gjorde ett till rest idag igen och det är ännu svagare, nästan inget streck alls. Jag blev ju orolig över att jag inte haft ägglossning eftersom strecket inte blev varker lika stark eller starkare. Men dag 6 på mitt test (om du tittar på bilden) så är det testet starkast. Det kanske blev högre efter några timmar så att jag missade det. Sen sjönk det igen till dagen efter då jag gjorde nytt test. Jag vill tro att det är så iaf!! Idag är jag på dag 21 och min cykel är mellan 30-33 dagar. Så nu är det bara vänta & se.. Lycka till ??
    Okej jag ska ta ett ältest om en halvtimma och kolla. Spännande, lycka till!
  • Anonym (Jag)
    kossann skrev 2013-10-19 10:40:51 följande:
    Prata inte om att förlora tid... Jag är 41 år, och jag och min sambo 45 år (som inte har barn) hade bestämt att vi försöker tills efter semestern, och så blev jag gravid på semestern och så fick vi missfall för 2 veckor sen... Vi har pratat mycket om hur vi gör nu. Men vi vill så gärna ha ett barn tillsammans så vi försöker ett tag till, även om vi känner oss på gränsen till antika ;) 

Nu väntar vi bara på att cykeln kommer igång som den ska, eftersom vi inte har så många månader på oss att försöka innan vi lägger ner bebisverkstaden helt!

Förstår att det är frustrerande. Jag är "bara" 34 så har förhoppningsvis lite tid tillgodo. Men nu vet ni att du kan bli gravid och det kommer om ni bara fortsätter att kämpa!:) Vet att det inte är så lätt att tänka så men försök så ska du se att det går vägen!:) Håller tummarna som sagt!:)
  • Mommy1986
    SaandraR skrev 2013-10-19 15:11:49 följande:
    Okej jag ska ta ett ältest om en halvtimma och kolla. Spännande, lycka till!

Hur gick det?

Jag har nyligen kommit från jobbet och tog just ett test. Syntes ett svagt streck, igår syntes det absolut ingenting.

Testar att prova, kanske med tur det blir ägglossning snart..
  • SaandraR
    Mommy1986 skrev 2013-10-19 16:45:51 följande:

Hur gick det?

Jag har nyligen kommit från jobbet och tog just ett test. Syntes ett svagt streck, igår syntes det absolut ingenting.

Testar att prova, kanske med tur det blir ägglossning snart..
    Så såg det ut, det är starkare än normalt men inte lika starkt som för två dagar sen så jag vet inte varför jag fått stegring de senaste dagarna.. Kanske är på gång , kanske har jag haft äl bara att jag missa den högsta stegringen..eller så är det bara negativt. Hatar att inte veta!

Okej hoppas det är på gång för dig!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?