• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • F89
    Camilla040609 skrev 2013-10-22 14:06:10 följande:
    Jag hoppar in här med mitt första missfall, pågående just nu. Jag var in 4 Oktober och gjorde ett VUL för jag haft lite oroligt ont i magen i ett par dagar. Fick då se något suddigt utan hjärtaktivitet, åkte in en vecka senare (10/10) och gjorde nytt VUL och samma sak då något otydligt utan hjärtaktivitet men den hade vuxit med en veckas storlek. Togs blodprov för att kolla graviditetshormonet.

Fick vänta till idag för att göra nytt VUL och nytt blodprov och de visade något suddigt som minskat sen första mätningen och fortfarande ingen hjärtaktivitet. Samt att blodprovet på hormonet sjunkit från 12500 till 4000. Så imorgon klockan 8:30 ska jag vara på KK för att göra skrapning under narkos!!

Har sedan tidigare tre underbara barn födda -04, -06 och -09. Har aldrig haft missfall tidigare men känner mig lugn över beskedet då de aldrig var något foster som vuxit i min mage utan detta var ett ofosterlig graviditet.

Får jag fråga hur du menar med det sista. Att du är lugn över att det aldrig var något foster som vuxit i min mage utan detta var en ofosterlig graviditet?

Jag har funderat en del på det där. Fick konstaterat MA i slutet av september men den första BM jag träffade sa att MA och ofostrig graviditet bara är två olika namn på samma sak? Kan någon hjälpa mig? Man såg ju aldrig ett foster hos mig utan hinnsäcken var tom så när som på något som hade kunnat bli ett foster. 
  • paron

Dag 25 av 30 dagar. Dagarna går sakta. Lite känsliga bröst. Men mer som mens-symtom än graviditets-symtom. Får jag mens nu så är det tredje månaden som vi misslyckats efter vårat missfall. Känns så himla tungt och önskar att jag kunde få lite mer ro i kroppen. Idag är ingen bra dag...

• Mommy1986

Jag har förvandlats till en galen ägglossningstestar kärring. Idag är det två veckor sen jag utförde den medicinska aborten och ingen ägglossning verkar det komma. Känner frustrationen komma mer och mer! Blir så arg när ÄL testen inte är samarbetsvilliga med mig! Jag har testat snart i en vecka och har insett att jag måste senast imorgon beställa fler test om jag ska fortsätta testa.

När jag är osysselsatt tänker jag bara på min missed abortion, varför skulle det hända, skulle nu vara i v 16 och grubblar mig över ägglossningen som inte kommer.

Jag känner mig helt kokko i huvudet.

Jag trodde aldrig jag skulle bli så här av ett missfall?

Jag hoppas verkligen att ni som försöker få första barnet snart får bli gravida! Jag mena, jag som har ett barn känner SÅN HÄR desperation, hur ska inte ni känna er? ;(

Våran första var oplanerad. Jag blev även gravid tre år sen när jag tyckte vi skulle separera pga att förhållandet var i en djup svacka. Jag valde att göra abort, vilket jag även idag ångrar pga att vi två hittade ändå fort tillbaka till varandra.

Nu när vi på riktigt PLANERAR ett till barn så blir det käppar i hjulen!

Jag orkar inte vänta!

Ursäkta, men måste bara få gnälla av mig nånstans...

• Camilla040609
    F89 skrev 2013-10-22 14:21:21 följande:

Får jag fråga hur du menar med det sista. Att du är lugn över att det aldrig var något foster som vuxit i min mage utan detta var en ofosterlig graviditet?

Jag har funderat en del på det där. Fick konstaterat MA i slutet av september men den första BM jag träffade sa att MA och ofostrig graviditet bara är två olika namn på samma sak? Kan någon hjälpa mig? Man såg ju aldrig ett foster hos mig utan hinnsäcken var tom så när som på något som hade kunnat bli ett foster. 
    Ja alltså detta var aldrig något foster, utan mer något koagel. Känner som så att det aldrig var något foster, någon individ. Känner att jag aldrig var gravid utan kroppen som spelade mig ett spratt med hinsäck som vuxit sig stor med typ blodklump inuti. Jag kan inte alla begrepp med MF, MA m.fl Ja du vet kanske vad jag menar.

Detta var mitt allra första ivarjefall och känner mig lugn efter beskedet idag. Den stora chocken och alla tårar föll för fyra veckor sedan då jag fick veta första gången att det nog inte var något foster utan bara en hinsäck som vuxit. Men veckorna fortsatte med fler kontroller och sådär men nu är de klart besked.
  • F89

Camilla040609: Ah, då förstår jag : )

Mommy1986: En till galning här.. Väntar också på ÄL och ältar missfallet. Tvära kast mellan hopp och förtvivlan. Idag var jag dock glad för något märkligt. Blev helt vansinnig på en kollega idag (inte så att jag fick ett utbrott så hon märkte det men inombords planerade jag mord i princip). Har inte känts sån "hormonilska" sen innan jag blev gravid och tänkte att nu jävlar händer det nog grejer snart : )

• Solros78
    Mommy1986 skrev 2013-10-22 18:19:40 följande:

Jag har förvandlats till en galen ägglossningstestar kärring. Idag är det två veckor sen jag utförde den medicinska aborten och ingen ägglossning verkar det komma. Känner frustrationen komma mer och mer! Blir så arg när ÄL testen inte är samarbetsvilliga med mig! Jag har testat snart i en vecka och har insett att jag måste senast imorgon beställa fler test om jag ska fortsätta testa.

När jag är osysselsatt tänker jag bara på min missed abortion, varför skulle det hända, skulle nu vara i v 16 och grubblar mig över ägglossningen som inte kommer.

Jag känner mig helt kokko i huvudet.

Jag trodde aldrig jag skulle bli så här av ett missfall?

Jag hoppas verkligen att ni som försöker få första barnet snart får bli gravida! Jag mena, jag som har ett barn känner SÅN HÄR desperation, hur ska inte ni känna er? ;(

Våran första var oplanerad. Jag blev även gravid tre år sen när jag tyckte vi skulle separera pga att förhållandet var i en djup svacka. Jag valde att göra abort, vilket jag även idag ångrar pga att vi två hittade ändå fort tillbaka till varandra.

Nu när vi på riktigt PLANERAR ett till barn så blir det käppar i hjulen!

Jag orkar inte vänta!

Ursäkta, men måste bara få gnälla av mig nånstans...

Men alltså hur snabbt gick graviditetshormonerna ur kroppen på dig? Du verkar ha börjat testa väldigt tidigt?
  • Sorg13

Här är en till! Pendlar mellan hopp och förtvivlan. Mensen tog slut igår och jag vet inte när det är dax att börja testa!

F89 skrev 2013-10-22 18:46:58 följande:
    Camilla040609: Ah, då förstår jag : ) Mommy1986: En till galning här.. Väntar också på ÄL och ältar missfallet. Tvära kast mellan hopp och förtvivlan. Idag var jag dock glad för något märkligt. Blev helt vansinnig på en kollega idag (inte så att jag fick ett utbrott så hon märkte det men inombords planerade jag mord i princip). Har inte känts sån "hormonilska" sen innan jag blev gravid och tänkte att nu jävlar händer det nog grejer snart : )

• F89

Sorg13: Det är ju lite svårt att veta när ÄL tänker dyka upp. Jag fick info om att mensen bör komma 4-6 veckor efter min skrapning och det ger ju ett långt möjligt spann för ÄL så jag gjorde så att jag låtsades att min cykel är som innan och köpte många tester och började testa 11 dagar efter skrapningen. Många test blir det men jag gillar att ta ett test varje dag för det ger mig liksom hopp och jag tänker att det hellre får lov att svida lite ekonomiskt än att jag missar ÄL.

Sen ska vi (förutsatt att det inte känns som ett tvång) försöka ha sex varannan dag för att försöka pricka in ÄL när den behagar dyka upp : )

• Mommy1986
    Solros78 skrev 2013-10-22 19:09:00 följande:
    Men alltså hur snabbt gick graviditetshormonerna ur kroppen på dig? Du verkar ha börjat testa väldigt tidigt?

Jag testade negativt fem dagar aborten och symtomen försvann i samma veva.

Men realistiskt så är nog kroppen inte återställd och man ska väl inte stressa egentligen, men men...
  • Mommy1986
    F89 skrev 2013-10-22 18:46:58 följande:
    Camilla040609: Ah, då förstår jag : )

Mommy1986: En till galning här.. Väntar också på ÄL och ältar missfallet. Tvära kast mellan hopp och förtvivlan. Idag var jag dock glad för något märkligt. Blev helt vansinnig på en kollega idag (inte så att jag fick ett utbrott så hon märkte det men inombords planerade jag mord i princip). Har inte känts sån "hormonilska" sen innan jag blev gravid och tänkte att nu jävlar händer det nog grejer snart : )

Härligt att märka sån skillnad på sätt och vis. :)
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?