• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • Mommy1986
    fruPalmkvist skrev 2013-10-19 22:59:39 följande:
    Ja allt är ute och kroppen är tillbaka, vi kör också på! Lycklig man : ) så håller vi tummarna för att det går bra för oss båda! Läste bara i apriltråden men skrev aldrig något... Nu blir jag bara arg när jag ser den!

Nu ligger vi i och hoppas på bra resultat om några veckor! : ) skippar anonymiteten nu : )

Jag läste också mesta dels i april tråden, men var tvungen att sluta nånstans i v 8-9 för jag blev så nojig när de skrev om missfall till höger och vänster och deras erfarenheter över det. :)

Jo, vi får hoppas på positivt om några veckor, man får nog ta en ägglossning i taget och inte tänka så mycket framåt.. :)  
  • fruPalmkvist
    Mommy1986 skrev 2013-10-20 10:24:36 följande:

Jag läste också mesta dels i april tråden, men var tvungen att sluta nånstans i v 8-9 för jag blev så nojig när de skrev om missfall till höger och vänster och deras erfarenheter över det. :)

Jo, vi får hoppas på positivt om några veckor, man får nog ta en ägglossning i taget och inte tänka så mycket framåt.. :)  
    Det gör vi! En månad i sänder... Idag vist ÄL klart positivt så det lilla ägget måste ha växt till sig nu : )

Har två väldigt oplanerade barn hemma så allt det här med test och allt är nytt, och läskigt!
  • F89

Fortfarande svagt positivt på CBs graviditetstest. Så jävla tröttsamt!!

• söderböna
    F89 skrev 2013-10-20 10:17:39 följande:
    Söderböna: Hej, igen! Det låter jobbigt : ( Du satte igång missfallet med hjälp av tabletter eller?
    Ja, tog cytotec eftersom det var ett MA. 

Vad jobbigt med att du fortfarande har hcg-nivåer som spökar. Hur många dagar var det sen ditt MF? Ska köpa tester snart jag också, vill inte missa ÄL när det väl blir dags för det. 
  • F89

Söderböna: Ok, jag gjorde skrapning för 13 dagar sedan. Nu är det svagt, svagt men ändå positivt. Jag har börjat parallellt med ÄL-tester ändå för att jag inte vill missa : )

• F89

SaandraR: Med CBs digitala ÄL-tester kan du använda morgonurin : )

• Kuben
    söderböna skrev 2013-10-20 10:13:54 följande:
    Jag har nu blött i 9 dagar. Igår var det nära att jag fick åka in till gynakuten. Blödde igenom bindor för kraftig blödning var 20:e min i 3 timmar. Till slut kom en stor klump ut (hönsäggsstorlek) och blödningen är nu "bara" som en mens. Vill så gärna pricka in ÄL direkt och bli gravid igen men måste ju sluta blöda först... :-/

Precis så var det för mig oxå! Tillslut åkte jag in för jag trodde jag skulle förblöda, men då lugnade det sig... otäckt! Mina andra gånger har tagit betydligt längre tid och då har jag blött mer varsamt. Enligt äl test så hade jag äl för ett par dagar dagar sedan. Tror inte vi prickade tillfället. Inget jag sörjer direkt. Då var det nog inte meningen. Känner mig inte helt frisk med feber till och från i 6 veckor. Vill bara bli pigg och kry nu! Kram
  • Kuben
    SaandraR skrev 2013-10-20 19:20:38 följande:
    Någon som vet varför man inte ska ta äl test med morgon urin utan efter kl10?

Oj då, missat det... stod nog inte så på mina, eller nu blev jag osäker...
  • F89

Kuben: På de som jag har använt tidigare så har det stått i instruktionen att man ska testa mellan 10-20 eftersom LH-hormonet utsöndras då. På CB som jag har nu så står det att man kan testa när som helst på dygnet och att många kvinnor föredrar att testa direkt på morgonen. Vet inte riktigt hur det går ihop men jag hoppas att CB verkligen fungerar på morgonurin för jag har vårt att hålla mig så länge under dagen.

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?