• Kuben

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Hej alla modiga!

Kikar in hos er. Fick ma konstaterat och blev igångsatt för 11 dagar sedan. Var på återkoll i förrgår och allt var ok. Glömde dock att fråga om jag fortfarande var öppen eller om jag nu t.e.x får bada. ... har lite bruna flytningar annars inget.

Vad har ni för erfarenhet kring det? Bör jag vänta till en mens?

Väntar ni alla på en mens innan ni försöker igen? Jag är lite inne på att ev hoppa det, men det kanske är dumt? Enl läkaren handlade bara om att veta hur man ska räkna. Det känns inte jätteviktigt för mig.

• Kuben
    Zombiemma skrev 2013-10-12 23:31:03 följande:

Beklagar ditt ma vilken v var du i?
    Vi provade direkt men kroppen var nog inte redo, fick en riktigt lång cykel. Testar m äl-test nu så jag vet att allt verkar funka igen .
    Lycka till!

Tack!
    Denna gång upptäcktes det i v 8 att fostret var för litet - men det hade ett pickande hjärta. I v 11 så hade det gått tillbaka och fostret blev inte större än v 8.
    De andra 5 gångerna har jag varit mellan v 6- 14.  
  • Kuben
    Solros78 skrev 2013-10-12 23:44:48 följande:
    Jag skulle nog vänta med bad och sex mm tills alla bruna flytningar upphört. Satsa på ny graviditet gjorde jag direkt men nu verkar jag fått mens supertidigt så jag vet inte vad som hänt, någon äl borde jag inte kunnat haft då gravtesterna visade negativa först i torsdags.

Ok, tack. Läkaren trodde att jag kunde hålla på tills mensen eftersom jag höll på och småblödde till och från. Förstår att det blir svårt med al när gravhormonerna finns kvar. Jag har nog äl nu Det känns verkligen så!
  • Kuben
    Kaa76 skrev 2013-10-13 00:00:59 följande:
    Kuben, beklagar!  Bad osv skall man vänta med så länge man blöder, precis som efter en förlossning.
    Jag har provat igen vid första ägglossnning, känns som om mensen tyvärr är på g nu, men får väl se. 

Ok! Tack.

Jag håller tummarna för att du "känner fel" och att det inte är mensen som är på g! 
  • Kuben
    kossann skrev 2013-10-13 09:23:19 följande:
    Två veckor sa de till mej att vänta med bad och sex efter min skrapning. Hur lång tid efter ert mf visade ert gravtest negativt för er som har testat? Har beställt billiga på nätet, men har tänkt vänta ett tag innan jag testar.

Ok - då vet jag. Envisas med att blöda till och från, så jag får snällt stå över jobbets spa-grejja.
  • Kuben
    F89 skrev 2013-10-18 04:53:14 följande:
    E2012smamma: Välkommen! Jag pratade med flera olika läkare och BM om tabletter/skrapning och när man kan försöka på nytt. Alla var rörande överens om att det enda som kan göra att det är högre risk för ett nytt missfall när man precis har haft ett är rester, därför brukar man rekommendera att man väntar x antal mens innan man ska försöka igen om man tex tar tabletter där jag bor eftersom man inte får ett återbesök. De räknar med att kroppen ska fixa det helt på egen hand. Det är en av de största anledningarna till att jag valde skrapning. Som Mommy1986 skriver så är det ju dock inte värre än att man får se till att få ett VUL (det går ju att göra privat också) för att ta reda på om allt är ute.

Funderar: Så om man har fått ett vul på återkoll och konstaterat att allt är ute, borde det då vara ok att försöka igen?
    ( Får inget utslag på gravtesten längre och äl-stickorna visade positivt... om jag nu utläser dem rätt ?!? )
  • Kuben

Tack!

Jag funderade lite kring vad som är rätt att göra. Har lite lust att testa om det funkar denna gång. Men är så trött.

Blev ivägtvingad av kollegerna till läkare idag. Har som sagt varit ap-trött de senaste 6 veckorna och jag har skyllt på allt från graviditet, till missfall, till envis förkylning som aldrig bryter ut.... inget av de gick läkaren på, så nu har jag lämnat en hel del prover och gjort EKG!

Jag hade för avsikt att jobba hemifrån under dagen så att jag skulle slippa resor, och hinna till läkaren, och lämna barn. Men nu sitter jag bara här och tittar ut genom fönstret - det är så vackert med sol som skiner på löven som skiftar i färg! Trött in i märg... Vill nog bara sova. Hur ska jag kunna koncentrera mig?!?      Jag får nog ta ut flextimmar för denna dag istället

kram på er, hoppas att ni fått en skön dag! 

• Kuben
    kossann skrev 2013-10-19 10:42:30 följande:
    Oj, vad uppstudsigt första meningen lät... det menade jag Förvånad 
    Äsch, jag tror ni fattade hur jag menade Glad 

Fattar precis! Jag är 39 och maken 41. Inte tänkte vi hålla på så här länge inte!
  • Kuben
    söderböna skrev 2013-10-20 10:13:54 följande:
    Jag har nu blött i 9 dagar. Igår var det nära att jag fick åka in till gynakuten. Blödde igenom bindor för kraftig blödning var 20:e min i 3 timmar. Till slut kom en stor klump ut (hönsäggsstorlek) och blödningen är nu "bara" som en mens. Vill så gärna pricka in ÄL direkt och bli gravid igen men måste ju sluta blöda först... :-/

Precis så var det för mig oxå! Tillslut åkte jag in för jag trodde jag skulle förblöda, men då lugnade det sig... otäckt! Mina andra gånger har tagit betydligt längre tid och då har jag blött mer varsamt. Enligt äl test så hade jag äl för ett par dagar dagar sedan. Tror inte vi prickade tillfället. Inget jag sörjer direkt. Då var det nog inte meningen. Känner mig inte helt frisk med feber till och från i 6 veckor. Vill bara bli pigg och kry nu! Kram
  • Kuben
    SaandraR skrev 2013-10-20 19:20:38 följande:
    Någon som vet varför man inte ska ta äl test med morgon urin utan efter kl10?

Oj då, missat det... stod nog inte så på mina, eller nu blev jag osäker...
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?