• Kuben

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

frånochmeddu skrev 2013-10-21 17:33:26 följande:
    Hej! Får jag vara med här? Är nu gravid för 3e gången detta året, men med 3 (4a) tidigare missfall på raken i bagaget!

Är idag i vecka 5+0 och förstår inte att jag är gravid. Väntar bara på att få missfall. Hur ska jag någonsin kunna glädjas fullt ut? Hur har ni andra gjort? Kram

Grattis! Förstår att du känner så. Jag kan bara säga att av egen erfarenhet så började jag att glädjas efter tiden magen växte. Oron fanns kvar, men lättade lite allt efter som.
    Kram! Hoppas att även du vågar glädjas framöver! 
  • Kuben
    frånochmeddu skrev 2013-10-22 10:07:57 följande:
    Jag är ju bara rädd att den inte kommer att få växa Längtar till jag kan göra VUL, visar det ett pickande hjärta blir det säkert en del lättare efter det. Måste sätta upp delmål för att det ska kännas verkligare och lättare!

Absolut - delmål är bra!
    Jag förstår verkligen din oro!
     kramar  
  • Kuben
    JennieCH skrev 2013-10-23 17:23:16 följande:
    Idag var jag på efterkontroll efter missfallet vi fick 8 oktober. Till min stora förvåning fanns det en levande bebis där inne. Det visade sig att vi väntat tvillingar. Nu är risken för missfall ökad och oron är större nu än den var innan missfallet men jag är givetvis lycklig och hoppas på det bästa. Där fick jag min förklaring till ihållande gravidsymptom. Känslorna är ganska konstiga just nu, jag är så lycklig över att vara gravid men samtidigt så känns det lite sorgligt att en ev våra små försvann. Var nog tur att vi ute visste något om detta innan iaf.
    Vill bara tacka alla här inne för att läsa om era resor stöttade mig i min sorg. Jag hoppas att jag kommer slippa hoppa in i gruppen igen och jag hoppas att om jag gör det så är alla ni som kämpar gravida igen.

Men kära någon vad roligt att det fanns en kvar! Vilken berg-och-dalbana du fått gå igenom!!

Kram och lycka till !
  • Kuben

Hej!
    Började precis att blöda... NU?! 24-25 dagar efter mf. Begriper inte alls. Brukar ha längre cykler än så.  Rejält med blod och en del värk. Märkligt! Undrar just vad detta är?!

• Kuben
    sowe81 skrev 2013-10-24 12:29:40 följande:
    Jag. Ligger på sjukhuset just nu o väntar på skrapning. Började blöda i måndags på 10+2 o på akut vul konstaterades att grav hade avstannat i 8+5. Fick första tabletten på tisdagen o åkte hem, igår em började jag blöda massor, såpass att jag fyllde en bilda inom 5min, så vi åkte in o jag fick läggas in, fick cytotec för att driva ut rester men efter natten är fortfarande mkt kvar, så ska skrapas. Hoppas på att det går smidigt och att jag får åka hem ikväll.
    Jag vill gärna försöka på en gång, kommer testa med äl-stickor så vi inte missar första försöket.
    Har en dotter som är 14 månader.

Kram! Inte roligt vad du går igenom! Ta hand om varandra och var snäll mot dig själv!
  • Kuben
    F89 skrev 2013-10-24 10:26:34 följande:

Cykeln kan ju bli förändrad efter ett missfall och jag har hört att första mensen efter ett missfall kan vara annorlunda än de man tidigare är van vid...

Hm, så kan det nog vara. Jag är mest van vid att cykeln kan bli väldigt lång efter mina mf. SÅ här kort kan jag inte minnas det. Ja, ja. Märker väl varthän det barkar om ett par dagar.
  • Kuben
    Kuben skrev 2013-10-24 10:16:08 följande:
    Hej!
    Började precis att blöda... NU?! 24-25 dagar efter mf. Begriper inte alls. Brukar ha längre cykler än så.  Rejält med blod och en del värk. Märkligt! Undrar just vad detta är?!

BEGRIPER INTE.. OJ  nu blev det stora bokstäver. Jo jag begriper inte - slutade blöda tvärt. Ska jag vara helt ärligt så var det sådana mängder färskt blod på några minuter, och sedan ingenting, vilket otäckt nog liknade ett missfall... Jo, det kändes faktiskt som ett mf. Undrar just? Eller något annat som gjorde att jag blödde så kort och intensivt? mÄRKLIGT.
  • Kuben
    Kuben skrev 2013-10-25 19:28:24 följande:

BEGRIPER INTE.. OJ  nu blev det stora bokstäver. Jo jag begriper inte - slutade blöda tvärt. Ska jag vara helt ärligt så var det sådana mängder färskt blod på några minuter, och sedan ingenting, vilket otäckt nog liknade ett missfall... Jo, det kändes faktiskt som ett mf. Undrar just? Eller något annat som gjorde att jag blödde så kort och intensivt? mÄRKLIGT.

Nämen, kan någon förklara för mig vad som händer?

I morse fick jag en liten, liten knapp märkbar blödning med mer gammalt blod. Det känns inte alls som mens. Kan det vara så att kroppen fortfarande gör sig av med saker? I morgon är det 4 veckor sedan missfallet.

Hm, kroppen spelar mig ett spratt!   
  • Kuben
    F89 skrev 2013-10-27 14:49:27 följande:
    Kuben: Jag vet faktiskt inte : /
    Gjorde de ett VUL efter skrapningen för att se så att allt verkligen var ute?

Tack
    Jo, de kollade och allt såg bra ut. Äsch, jag borde verkligen sluta att fundera. Det är bara det att jag inte har så himla mycket tid på mig (stressad? Jag? NÄ, vad menar ni! ) så jag kan inte låta bli att fundera och undra vad som händer.

Tack för att du svarade! Jag måste bara tagga ned lite..   
  • Kuben
    F89 skrev 2013-10-27 15:32:57 följande:
    Kuben: Du behöver inte alls tagga ned. Man känner det man känner och det är lika bra att acceptera : )
    Jag höll på att få ett frispel innan jag fick ett positivt ÄL-test men jag orkade liksom inte addera några funderingar om mitt eget beteende utöver ÄL-hetsen ; )
    Har du ringt 1177 eller något annan och frågat vad dom tror? Efter skrapningen fick vi med oss en lista med telefonnummer vi kunde ringa om vi hade frågor!

Tack!

Toppen med en sådan lista! Jag borde vara tokvan efter mina 6 mf, men inget är det andra likt...

Jag får nog bara stå ut. Nu har jag slutat blöda igen, det var bara en liten liten stund i morse som det kom lite... 

Tack för att du orkade svara!!     
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?