• Kuben

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Tårar i ögonen!

I går fick jag veta att en av mina nya kollegor väntar barn, v 17.
    I dag fick jag veta att min andra nya kollega väntar barn, v 15.
    Jag skulle också vänta barn i v 17. Det är såå jäkla deppigt!!
    Inser dessutom nu att en av kollegorna vet att jag fått mf. BLÄÄÄÄ!!
    Det är klart jag är glad för deras skull - men ledsen för min. Märklig känsla!

• Kuben
    sepfhrenia skrev 2013-11-28 17:43:50 följande:
    Ok, Nu är det helt kört för min del, från att vara gravid till mf, till att få mens igår, alltså inte gravid så får jag reda på att min sambo gjort grejer med två olika personer under en helg när han var bortrest när jag var gravid. Att mina vänner vetat detta men inte velat säga nåt pga mf, för att jag var så ledsen. Och den andra hoppades att han skulle säga det själv och när denna kompis konfronterade honom för ca 2-3 veckor sedan fick hon uppfattningen att han pratat med mig och att jag visste allt. Men inte...

Det kommer fram mer och mer och nu fick jag också reda på att han rökt på nästan varje dag vad jag förstått under vårt barns första två år bakom min rygg.

Jag ser mig själv som en öppen, rak, ärlig människa som har skinn på näsan och är inte dum i huvudet. Men nu ifrågasätter jag mig själv. Är jag så jävla blind, naiv, ett våp...hur kan jag inte sett, hur kan han ha döljt allt?

Det finns 2 andra märkliga saker med 2 olika personer till, men detta är inget jag har fått konfirmerat...

Min värld är upp och ner, jag vet ingenting, jag vet inte vem jag är, vem är han och vad vill jag, vad ska jag tro.
    Han säger att han kommer inte ihåg något från den ena kvällen och den andra erkänner han att det var en som försökte kyssa honom och att han backade och sa att han hade flickvän o inte var intresserad. 

Alla hade alkohol i kroppen som var där och jag vet inte vad jag ska tro...

Från att snart skulle gifta oss och planera större familj till detta.... jag vet inte vad jag ska göra.....jag är i ett svart vakum.

Åh, vad jobbigt!!

Jag har inga käcka tillrop alls. Önskar dig bara styrka, klokhet och självkänsla som krävs när man går igenom det ni nu går igenom!

Stora kramar!

• Kuben

Hej,

Är det någon som har länken till hur ofta (och när) man ska ligga i för att optimera chansen. Jag vet att jag läste den här på familjeliv., men nu hittar jag den inte. Skulle vara sjysst att se om det funkar denna gång (OM jag får ÄL förstås!)

Tjingeling!

• Kuben
    annajenni skrev 2013-12-05 23:52:09 följande:
    Vi har försökt i snart 4 år och två MA så jag undrar..kaffe och vin? Jag är kaffoman kan dricka hur mycket som helst på jobbet och vin är ju gott ibland, jag orkar inte bry mig för då skulle det påverka mitt liv och jag för mycket och jag skulle tänka på barnlösheten ännu mer än vad jag redan gör...tror ni verkligen det är farligt innan ägget ens fäst? Jag kan ju likförbannat inte sluta tänka på det.....

Hej,
    Jag går i samma funderingar som du. Har nu skurit ned på alkohol rejält denna månad (1 glas på en representationsmiddag, annars inget) och har SLUTAT med kaffe (jo, det gick faktiskt och denna gång är jag riktigt motiverad. Jag har också skurit ned på socker en hel del. ... Äter sedan vitaminer, zink, och fiskolja.
    Sedan kommer jag inte på mer att göra. Jo, försöka leva ett gott liv och ta hand om mig själv i övrigt Inte alltid helt lätt

Några andra tips på vad man kan göra? Jag har hört så mycket rön kring kaffe och alkohol även när man försöker att bli gravid, men jag undrar precis som du om det påverkar innan ägget som fäst... men jag vågar just nu inte chansa.

Lycka till!

• Kuben

Hej alla nya! Jag beklagar att ni är här, men välkomna!

Jag har en fråga: Jag fick rejäla hugg/knip i livmodertrakten 3-4 dagar efter ÄL... Inte så att jag vågar hoppas, men NÄR fäster ägget (om det mot allt förmodan skulle blivit ett befruktat?).

Kram!

• Kuben

Ledsen och depp: Den förhatliga mensen är här.

Sååå eländigt lurad denna gång. Allt från mol, humörsvängingar, bröstömmande, illamående och ett luktsinne som en blodhund. Och ja, jag har varit gravid mer än jag kan räkna till - ja, jag vet hur det känns!

Nu ger jag nog upp. Jag kommer att vara över 40 innan vi får till en 3:a, om vi någonsin lyckas Det är nog kört för vår del.

Tårarna rinner...

• Kuben
    Blåsippan84 skrev 2013-12-23 10:31:15 följande:
    Men då:(. Har inte läst hela tråden, men har ni lätt att bli gravida men att det slutar i mf? Vi har försökt få barn vid två tillfällen. Ena resulterade i vår son å andra i mf nu i dec. Så vi har nog lätt att bli gravida men antar att "dåliga" ägg fastnar då också:(.

Kanske ska ta det lugnt ett par mån. Ställa in sig att det blir två barn, så kommer kanske trean? Klart du måste vara ledsen. Du måste få sörja

Tack!

Ingen hemma begriper mig.

• Kuben

Kram till alla nykomlingar och till alla som går igenom tuffa tider!

• Kuben
    E2012smamma skrev 2013-12-30 16:14:58 följande:
    Nu ser det ut såhär. Starkare eller lika som igår? Vad tror ni? Hade sex i förrgår kväll, igår kväll och i morse. Ska man slå till ikväll igen ? :)

Jag tycker det ser ändå starkare ut idag. Buss på mannen
    Jag läste en tråd där det rekommenderades att ha sex varannan dag fram till äl och dagarna kring äl ha sex varje dag. Så det skadar nog inte att slå till även idag

Lycka till!

• Kuben
    Cayenna skrev 2013-12-30 17:45:23 följande:

Vill oxå skriva till dig om att jag har flera nära som varit strax 40 och 40+ när dem fått sina första. Dem har även lyckats med syskon och då närmare 45. Vet dock att dem fått mf innan lyckades med syskon. Ge inte upp!
    Åh, tack för dina stöttande och peppande ord! Det värmer.
    Kram!
  • Kuben

Även jag ska skära ned på socker. Från och med idag!!

Jag testade att köra utan socker, alkohol och kaffe i en månad - men det hjälpte inte... men skam den som ger sig.

Just kaffe har jag hört kan vara illa för missfallsbenägna. Vet inte alls om det är sant, men det skadar inte att skära ned tänker jag. Alkohol - tja, det kan man ju gott vara utan om det ökar chanserna för äggen - det mår ju kroppen finfint av (även om det kan vara socialt svårt att motivera ibland.)

Jag fick en fitbit i julklapp med tillhörande våg, så här motioneras nu dagligen för att komma upp i minst de 10 000 stegen som behövs för "godkänt" Kul att sporras - kan verkligen rekommendera!

• Kuben

Nu googlar jag runt på MF.

Har haft 6 st och aldrig har något avrått oss från sex, fast jag uttryckligen frågat. NU hittade jag en sight som avrådde alla missfallsbenägna från sex de första 3 månaderna. WTF! Tänk om jag hade den informationen tidigare!!

Någon annan som hört detta?!?

• Kuben
    Tinnis skrev 2014-01-01 19:37:51 följande:
    Den var ny. När jag var inne på sjukhuset första gången sa läkaren att det var inga problem att försöka så fort jag slutat blöda, medan barnmorskan som tog hand om mig under cytotecbehandlingen gav rådet att vänta en mens. Jag tror att det sistnämnda är vanligt att höra för jag har hört det från flera.
    otydligt av mig: Alltså avrådan från sex de första 3 gravida månaderna - inte efter mf i sig. Jag var otydlig där. Sorry.

Jag kan inte hitta någon bra källa, men sökte runt på hur man kan "undvika mf". Hittade då avrådan från barnmorskor på Minbebis.com
    Gamla svar från barnmorskorna, men ändå. Det är inget jag har hört alls tidigare. Orsaken skulle vara att vätskan skulle kunna leda till sammandragningar... är det en gammal skröna kanske?

Länk: http://www.minbebis.com/barnmorska_online.html/sex-under-graviditeten-n%C3%A4r-man-tidigare-haft-missfall/858 

svar: Det är riktigt att man ber paret avstå från samlag under de första 3 månaderna av graviditeten om man har haft >2 missfall. Efter 3:e månaden anser man att det är fritt fram så länge kvinnan inte blöder eller uppmanats pga av annan komplikation av läkare att avstå.
  • Kuben
    F89 skrev 2014-01-08 14:27:00 följande:
    Idag fick jag det "goda" rådet av en kollega (en av få som vet om vårt MA) att liksom försöka ändra inställning och tänk. Personen menar att det ju MÅSTE vara så att det är huvudet som ställer till det när man inte blir/inte behåller en graviditet - detta eftersom det finns SÅ många exempel på folk som påbörjat IVF, adoption etc och sedan HUX FLUX blivit gravid.

Det känns som att jag har fått en jävla örfil.

Men det är ju underbart!

Så längtan efter lilla kotten i magen skulle göra att kroppen stöter ut den? Resonemangsvurpa så det står härliga till enligt mig! Jag har hört detta resonemang när det gäller att inte bli gravid, då man är stressad (fast stämmer detta verkligen? Hur ser det ut i krigstider, när människorna verkligen är stressade - blir färre med barn då om man jämför med hur mycket sex man lyckas ha i äl-tider), men jag har aldrig hört detta när det gäller MF.

Jag säger som jag brukar: "Mycket ska man höra innan öronen trillar av".

Stor kram till dig!

• Kuben

Hej alla!

Jag beklagar verkligen att ni nya måste komma hit -hoppas ni känner stöd och lite tröst här mitt i det nattsvarta!

Jag har en undran: Lever ni som upplevt väldigt många mf något annorlunda mellan ÄL och BMI/Mens?

Jag har funderingar på att skippa allt med alkohol, kanske kaffe och vara försiktig med intensiv träning då jag läste någon ny forskning om att hård träning inte var bra.. fast det kanske mest var vid konstaterad graviditet...?

Något annat man bör/inte bör göra. Lagom med motion förstås, och så en massa vitaminer, D och B och så. Bra mat och lagom med sömn... vad har jag glömt? Allt för att förbättra oddsen!

Kram!

• Kuben
    Tinnis skrev 2014-01-11 12:51:42 följande:
    Jag förstår precis hur du känner dig. Har många bilder på nyfödda på fb nu och har faktiskt tagit bort några av de som uppdaterar flera gånger om dagen från mitt nyhetsflöde. Jag orkar inte med det just nu. Grannen över kom hem med en nyfödd ungefär samtidigt som mitt missfall. Först trodde jag att jag höll på att bli galen innan jag insåg att det faktiskt var en riktig bebis som skrek :/

Men du, jag har också hört om många som har haft flera missfall och sen så går det bara helt plötsligt. Det finns mycket hjälp att få och man kan adoptera om man själv av någon anledning inte kan bära ett barn. Jag vet att du vet detta. Jag vet det och känner också denhär oron gnaga någonstans. Ge inte upp bara!
    Hej,

Jag är en sådan som efter 5 mf, utredningar och medicinering (trombyl och progesteron) fick 2 fina barn. Varför det funkade då vet jag inte. (Nu är jag dock 39, och fått åter ett mf.) Så misströsta inte helt!

hoppfulla kramar!
  • Kuben
    Sapply skrev 2014-01-16 11:58:49 följande:
    Hej tjejer, hoppas det är okej att jag hoppar in såhär. Beklagar era missfall och hoppas snart alla får sina efterlängtade lyckade graviditeter. Jag har två barn sedan tidigare, fick ett plus 20 december och vi blev väldigt glada över att få ett tredje barn. I fredags (10/1-14) började jag blöda i v.7+5 och på lördagen fick jag konstaterat på gyn att jag fått ett missfall, eller snarare ett MA eftersom embryot slutat utvecklas i v.5. Jag blöder ytterst lite idag, har inte fått några tabletter eller så utan kroppen fick sköta det själv. Nu är det bara så att jag fick hem ägglossningstester med posten häromdagen och jag fick något infall idag att prova ett sånt test för att se hur det ser ut när det är negativt, men det var positivt (teststrecket var starkare än kontrollstrecket) så nu undrar jag om ni vet ifall eventuella hormoner från graviditeten kan ha påverkat testet? Inte kan jag väl redan ha ägglossning, 6 dagar efter första blödningsdagen? För är det ägglossning kommer vi ju missa den då jag som sagt fortfarande blöder litegrann.
    Hej! Jag beklagar ditt MA!
    Ja, äl-tester ger utslag vid graviditetshormon. Det har mina alltid gjort. Så först när HCG-halten är nere i normala mängder så funkar det med ÄL-tester igen.

Lycka till!
  • Kuben
    Kuben skrev 2014-01-16 15:58:19 följande:
    Hej! Jag beklagar ditt MA!
    Ja, äl-tester ger utslag vid graviditetshormon. Det har mina alltid gjort. Så först när HCG-halten är nere i normala mängder så funkar det med ÄL-tester igen.

Lycka till!
    Oj, såg nu att du redan fått svar
  • Kuben
    Patricia4 skrev 2014-01-23 17:27:30 följande:
    Tack för pepp, kan tillägga att jag inte är så snygg på löpbandet när jag liksom nästan kräks och är röd i fejset :)
    Fint jobbat! Ni är bra duktiga! Jag promenerar mest nu i vintervädret. Men minst 10 000 steg, helst 20 000 ska det bli om dagen!

Ni är verkligen jätteduktiga!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?