• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • Anonym (Vi kör)

Dom är från tradera.. Men tror jag hittade nu...såg att vi har haft samma typ av missfall, vecka 14 och MA... Hur mår du nu?

• Awesome

Får man hoppa in i tråden? Fick ett MA bekräftat i måndags och man tror ju att de bara händer andra. :-/ Var i v.11.

Har vänner som får barn i vår och blev så glad att vi skulle få ett i samma veva, men det sprack ju. Nu hoppas jag att det går vägen nästa gång, jag som verkligen inte är den oroliga typen fick lite att fundera på. 

• Mommy1986
    Anonym (Vi kör) skrev 2013-10-19 22:07:22 följande:
    Dom är från tradera.. Men tror jag hittade nu...såg att vi har haft samma typ av missfall, vecka 14 och MA... Hur mår du nu?

Jo, såg också att du haft samma och även samma vecka.. Kände mig deppig förra helgen och även början av veckan när alla beklagade på jobbet. Men nu när man inte blöder längre är sambon och jag inställda på försöka på nytt. Men problemet är ju att man vill bli gravid NU. Har redan hunnit kolla upp att om man blir gravid nu skulle det kunna bli en juli baby. Men känns så surt att det inte blir någon april baby som man ställt dig in på. Skulle ju ha gått in i v 16 imorgon.. Hur mår du själv?
  • Anonym (Vi kör!)
    Mommy1986 skrev 2013-10-19 22:28:40 följande:

Jo, såg också att du haft samma och även samma vecka.. Kände mig deppig förra helgen och även början av veckan när alla beklagade på jobbet. Men nu när man inte blöder längre är sambon och jag inställda på försöka på nytt. Men problemet är ju att man vill bli gravid NU. Har redan hunnit kolla upp att om man blir gravid nu skulle det kunna bli en juli baby. Men känns så surt att det inte blir någon april baby som man ställt dig in på. Skulle ju ha gått in i v 16 imorgon.. Hur mår du själv?
    Har också jobb biten kvar, har varit sjukskriven 2 veckor heltid och en vecka 50%.. Så har inte hunnit träffa alla.. Har fått några - hur är det med bebisen? Kommentarer och dom svider... Känns som om jag borde skärpa mig och glömma men det går ju inte.. Det får ta den tiden det tar...

Var beräknad till 1 april, och har också räknat ut att lyckas vi nu blir det en juli bebis ; ) man blir lite knäpp... Det jag funderar mycket på är hur mycket som kom ut, blev ju skrapad under narkos så jag har ingen koll, bebisen dog vecka12.. Så tänker att det måste ha varit ganska mycket.. Konstig fundering kanske...men alla tankar är ju inte logiska ; )

Hade du hunnit fått ÄL nu den här månaden? Konstigt att fråga en främmande person det ;

; ))
  • Mommy1986
    Anonym (Vi kör!) skrev 2013-10-19 22:41:42 följande:
    Har också jobb biten kvar, har varit sjukskriven 2 veckor heltid och en vecka 50%.. Så har inte hunnit träffa alla.. Har fått några - hur är det med bebisen? Kommentarer och dom svider... Känns som om jag borde skärpa mig och glömma men det går ju inte.. Det får ta den tiden det tar... Var beräknad till 1 april, och har också räknat ut att lyckas vi nu blir det en juli bebis ; ) man blir lite knäpp... Det jag funderar mycket på är hur mycket som kom ut, blev ju skrapad under narkos så jag har ingen koll, bebisen dog vecka12.. Så tänker att det måste ha varit ganska mycket.. Konstig fundering kanske...men alla tankar är ju inte logiska ; ) Hade du hunnit fått ÄL nu den här månaden? Konstigt att fråga en främmande person det ; ; ))

Vi hade beräknat 5 april. En frågade idag på jobbet vilken vecka jag är i nu. Suck, hon hade inte hört så var tvungen att berätta. Alla tankar är inte logiska och smarta. :) men nog har dom fått bort allt när du skrapats. Det finns inget konstigt man kan fråga på forum, vi är ju trots allt anonyma. ;) jag väntar på ägglossningen, har kroppen kommit igång nu som den ska så borde jag få ägglossning nu inom fyra-fem dagar. Vi har sex varje dag, så får hoppas det lyckas i såna fall. Du hade ju redan konstaterats ha ägglossning så bara att köra på :)
  • Mommy1986
    Mommy1986 skrev 2013-10-19 22:51:33 följande:
    Vi hade beräknat 5 april. En frågade idag på jobbet vilken vecka jag är i nu. Suck, hon hade inte hört så var tvungen att berätta. Alla tankar är inte logiska och smarta. :) men nog har dom fått bort allt när du skrapats. Det finns inget konstigt man kan fråga på forum, vi är ju trots allt anonyma. ;) jag väntar på ägglossningen, har kroppen kommit igång nu som den ska så borde jag få ägglossning nu inom fyra-fem dagar. Vi har sex varje dag, så får hoppas det lyckas i såna fall. Du hade ju redan konstaterats ha ägglossning så bara att köra på :)

Anonym (Vi kör!) skrev 2013-10-19 22:41:42 följande:
    Har också jobb biten kvar, har varit sjukskriven 2 veckor heltid och en vecka 50%.. Så har inte hunnit träffa alla.. Har fått några - hur är det med bebisen? Kommentarer och dom svider... Känns som om jag borde skärpa mig och glömma men det går ju inte.. Det får ta den tiden det tar... Var beräknad till 1 april, och har också räknat ut att lyckas vi nu blir det en juli bebis ; ) man blir lite knäpp... Det jag funderar mycket på är hur mycket som kom ut, blev ju skrapad under narkos så jag har ingen koll, bebisen dog vecka12.. Så tänker att det måste ha varit ganska mycket.. Konstig fundering kanske...men alla tankar är ju inte logiska ; ) Hade du hunnit fått ÄL nu den här månaden? Konstigt att fråga en främmande person det ; ; ))

Har du då varit med i april tråden?
  • fruPalmkvist
    Mommy1986 skrev 2013-10-19 22:52:25 följande:

Anonym (Vi kör!) skrev 2013-10-19 22:41:42 följande:Har också jobb biten kvar, har varit sjukskriven 2 veckor heltid och en vecka 50%.. Så har inte hunnit träffa alla.. Har fått några - hur är det med bebisen? Kommentarer och dom svider... Känns som om jag borde skärpa mig och glömma men det går ju inte.. Det får ta den tiden det tar... Var beräknad till 1 april, och har också räknat ut att lyckas vi nu blir det en juli bebis ; ) man blir lite knäpp... Det jag funderar mycket på är hur mycket som kom ut, blev ju skrapad under narkos så jag har ingen koll, bebisen dog vecka12.. Så tänker att det måste ha varit ganska mycket.. Konstig fundering kanske...men alla tankar är ju inte logiska ; ) Hade du hunnit fått ÄL nu den här månaden? Konstigt att fråga en främmande person det ; ; ))

Har du då varit med i april tråden?
    Ja allt är ute och kroppen är tillbaka, vi kör också på! Lycklig man : ) så håller vi tummarna för att det går bra för oss båda! Läste bara i apriltråden men skrev aldrig något... Nu blir jag bara arg när jag ser den!

Nu ligger vi i och hoppas på bra resultat om några veckor! : ) skippar anonymiteten nu : )
  • Sorg13

Angående det där med tiden..blir 40 år och min sambo 37 år och vi har bestämt efter det som hänt att vi inte ska ge oss. Jag har satt 45 som en deadline! Måtte vi hinna få får bebis tills dess!

• söderböna

Jag har nu blött i 9 dagar. Igår var det nära att jag fick åka in till gynakuten. Blödde igenom bindor för kraftig blödning var 20:e min i 3 timmar. Till slut kom en stor klump ut (hönsäggsstorlek) och blödningen är nu "bara" som en mens. Vill så gärna pricka in ÄL direkt och bli gravid igen men måste ju sluta blöda först... :-/

• F89

Söderböna: Hej, igen! Det låter jobbigt : ( Du satte igång missfallet med hjälp av tabletter eller?

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?