• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • F89

16 dagar efter skrapning = fortfarande positivt graviditetstest.
    Jag vill bara att kroppen ska ge en OK-stämpel så jag vet att jag har möjlighet att bli gravid igen. 

• paron
    söderböna skrev 2013-10-23 09:19:44 följande:
    Nu tror ju min kropp att den är gravid fortfarande men så snart detta är över kommer jag också ruinera mig på ÄL-tester - tänker INTE missa nästa ÄL. Vi tänkte dessutom sexa var 3:e dag så vi prickar in den. 

Vi hade sex 2 ggr nästan varje dag! Blev lite desperat, haha.
  • Solros78
    F89 skrev 2013-10-23 09:26:19 följande:

16 dagar efter skrapning = fortfarande positivt graviditetstest.
    Jag vill bara att kroppen ska ge en OK-stämpel så jag vet att jag har möjlighet att bli gravid igen. 

Jag testade positivt efter 15 dagar och negativt efter 17 dgr så det går ju fort nedåt.
  • F89
    Solros78 skrev 2013-10-23 09:58:11 följande:
    Jag testade positivt efter 15 dagar och negativt efter 17 dgr så det går ju fort nedåt.

Tack! Jo jag hoppas det. Jag ser ju att det blir svagare för varje gång jag testar.

Intressant i den här världen egentligen. Hade det här varit mellan ÄL och BIM så hade jag hoppat jämfota av glädje över mitt svaga streck och hävdat "ett streck är ett streck oavsett om det är svagt" och nu går jag runt och försöker tänka positivt över att "det är så svagt, så svagt så jag har nog nästan inget hcg alls kvar" ; )  
  • Zombiemma
    paron skrev 2013-10-23 09:12:24 följande:
    Jag är också lite osäker, cykeln brukar ligga på 30 dagar, men förra månaden låg den på 33. Antingen på söndag eller på ons :) Jag fick lite känsliga bröst för någon dag sedan, men igår kväll gjorde det mycket ondare. Imorse ilade det riktigt i brösten. Fast ont i brösten har jag vid mens också, mer eller mindre så törs inte haka upp mig på det. Annars känner jag inget faktiskt. Har nog gett upp det där med att leta symtom och göra 2 st gravtest om dagen ;) Nu inväntar jag mensen helt enkelt. Orkar inte tro på att jag är gravid och sedan bli så besviken. Känner du något då?

Jag känner lite som du, orkar inte tro att jag är gravid hela tiden..

Är spänd över magen lite öm i brösten mm, men jag hade mycket mer symptom förra månaden och då var det ju inget.. Det som får mig fundersam är just känslan i magen och sen är tappen annorlunda, den har sjunkit och mjuknat, men som sagt orkar inte tro nåt..

Får se hur det går... Lycka till!
  • JennieCH

Idag var jag på efterkontroll efter missfallet vi fick 8 oktober. Till min stora förvåning fanns det en levande bebis där inne. Det visade sig att vi väntat tvillingar. Nu är risken för missfall ökad och oron är större nu än den var innan missfallet men jag är givetvis lycklig och hoppas på det bästa. Där fick jag min förklaring till ihållande gravidsymptom. Känslorna är ganska konstiga just nu, jag är så lycklig över att vara gravid men samtidigt så känns det lite sorgligt att en ev våra små försvann. Var nog tur att vi ute visste något om detta innan iaf.

Vill bara tacka alla här inne för att läsa om era resor stöttade mig i min sorg. Jag hoppas att jag kommer slippa hoppa in i gruppen igen och jag hoppas att om jag gör det så är alla ni som kämpar gravida igen.

• Mommy1986
    JennieCH skrev 2013-10-23 17:23:16 följande:
    Idag var jag på efterkontroll efter missfallet vi fick 8 oktober. Till min stora förvåning fanns det en levande bebis där inne. Det visade sig att vi väntat tvillingar. Nu är risken för missfall ökad och oron är större nu än den var innan missfallet men jag är givetvis lycklig och hoppas på det bästa. Där fick jag min förklaring till ihållande gravidsymptom. Känslorna är ganska konstiga just nu, jag är så lycklig över att vara gravid men samtidigt så känns det lite sorgligt att en ev våra små försvann. Var nog tur att vi ute visste något om detta innan iaf.

Vill bara tacka alla här inne för att läsa om era resor stöttade mig i min sorg. Jag hoppas att jag kommer slippa hoppa in i gruppen igen och jag hoppas att om jag gör det så är alla ni som kämpar gravida igen.

Oj, vad ovanligt och fantastiskt på samma gång!

Hoppas det går bra för er nu!!!
  • kossann
    Nämen, vilken lycka ändå! Förstår att det måste kännas konstigt. Stort lycka till!
  • Zombiemma

Håller tummarna för er att det fortlöper väl iaf!

Lycka till!
  • paron
    Idag var jag på efterkontroll efter missfallet vi fick 8 oktober. Till min stora förvåning fanns det en levande bebis där inne. Det visade sig att vi väntat tvillingar. Nu är risken för missfall ökad och oron är större nu än den var innan missfallet men jag är givetvis lycklig och hoppas på det bästa. Där fick jag min förklaring till ihållande gravidsymptom. Känslorna är ganska konstiga just nu, jag är så lycklig över att vara gravid men samtidigt så känns det lite sorgligt att en ev våra små försvann. Var nog tur att vi ute visste något om detta innan iaf. Vill bara tacka alla här inne för att läsa om era resor stöttade mig i min sorg. Jag hoppas att jag kommer slippa hoppa in i gruppen igen och jag hoppas att om jag gör det så är alla ni som kämpar gravida igen.

Stort grattis & lycka till. Min vän va med om samma sak och hennes dotter är 4 år nu :) 🌸
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?