• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • F89
    sowe81 skrev 2013-10-24 12:29:40 följande:
    Jag. Ligger på sjukhuset just nu o väntar på skrapning. Började blöda i måndags på 10+2 o på akut vul konstaterades att grav hade avstannat i 8+5. Fick första tabletten på tisdagen o åkte hem, igår em började jag blöda massor, såpass att jag fyllde en bilda inom 5min, så vi åkte in o jag fick läggas in, fick cytotec för att driva ut rester men efter natten är fortfarande mkt kvar, så ska skrapas. Hoppas på att det går smidigt och att jag får åka hem ikväll.
    Jag vill gärna försöka på en gång, kommer testa med äl-stickor så vi inte missar första försöket.
    Har en dotter som är 14 månader.

Beklagar. Jag hoppas också att du får åka hem ikväll. Var rädda om varandra.
  • Kuben
    Jag. Ligger på sjukhuset just nu o väntar på skrapning. Började blöda i måndags på 10+2 o på akut vul konstaterades att grav hade avstannat i 8+5. Fick första tabletten på tisdagen o åkte hem, igår em började jag blöda massor, såpass att jag fyllde en bilda inom 5min, så vi åkte in o jag fick läggas in, fick cytotec för att driva ut rester men efter natten är fortfarande mkt kvar, så ska skrapas. Hoppas på att det går smidigt och att jag får åka hem ikväll.
    Jag vill gärna försöka på en gång, kommer testa med äl-stickor så vi inte missar första försöket.

Kram! Inte roligt vad du går igenom! Ta hand om varandra och var snäll mot dig själv!
  • Kuben
    F89 skrev 2013-10-24 10:26:34 följande:

Cykeln kan ju bli förändrad efter ett missfall och jag har hört att första mensen efter ett missfall kan vara annorlunda än de man tidigare är van vid...

Hm, så kan det nog vara. Jag är mest van vid att cykeln kan bli väldigt lång efter mina mf. SÅ här kort kan jag inte minnas det. Ja, ja. Märker väl varthän det barkar om ett par dagar.
  • sepfhrenia

Hej Sowe81!

Jag blev skrapad i tisdags, fick åka hem senare på em/kväll, hade mycket mindre ont och jag slutade blöda helt nästan efter skrapningen.

Hoppas det går bra för dig!
  • carithal

Hej. Jag fick en lätt rosa blödning den 19/8. Jag fick svagt positivt på gravtest den 20/8. Den 21/8 var det negativt igen. På kvällen den 21/8 blödde jag rejält och hade svåra smärtor och kunde knappt gå. Hade svullnad i magen, ryggont, illamående och kände mig lätt virrig. Fick komma akut till gyn där hon konstaterade att jag var i v. 5+0 och att allt hade kommit ut. Tog ändå blodprov och urinprov för att få svart på vitt att allt var borta och det var negativt på båda. Fick sen 1:a mensen den 17/9 och varade i 4 dagar. Fick sen ägglossning den 25/9 enligt äl test. Fick nästa mens den 14/10 och vara i 4 dagar. Och idag den 24/10 fick jag ägglossning enligt äl testet. Kände mig lite konstig i äggstockarna redan inatt är jag la mig å testade nu kl 12. Och det var en glad gubbe :) Nu är det så att jag undrar om det är fler som har haft korta mens dagar och fått äl så snabbt efter mensen...

• Solros78
    F89 skrev 2013-10-24 11:15:57 följande:

Var din mens som "normal" i övrigt?

Idag har jag fått en svagt rosafärgad flytning.. Förstår ingenting. Jag undrar om det har med blödningen sen skrapningen att göra eller om det är mens på G snart.. 17 dagar sedan skrapning idag så mens känns extremt tidigt men vem vet.  
    Nej mindre i början, mer i mitten och lite uttdragen på slutet, hade binda dag 6-7 också vilket jag aldrig behöver annars.
  • sowe81
    sepfhrenia skrev 2013-10-24 13:22:14 följande:
    Hej Sowe81!

Jag blev skrapad i tisdags, fick åka hem senare på em/kväll, hade mycket mindre ont och jag slutade blöda helt nästan efter skrapningen.

Hoppas det går bra för dig!
    Har blivit skrapad nu o varit uppe o kissat så jag räknar med att få åka hem inom kort. Hoppas inte blöda så länge så man kan gå vidare.
  • F89

Sowe81: jag skrapades för 17 dagar sedan och blödde ganska mycket samma dag och sen litegrann 2-3 dagar efter : )

Hoppas att det blir lika kort för dig!

• Anonym (Sjalmamman)

Hej! Kliver ur BF tråden och in i denna. Hoppas det är ok. Jag har ju? fått mitt första missfall men hoppas det är det sista. Är glad att jag har en liten tvååring hemma som får mig att hålla hoppet uppe

• Anonym (Sjalmamman)

Är det fler än jag som här problem från telefonen? Mina inlägg blir halva! Irriterande. Vi komme nog köra ältester denna månad för att lättare kunna beräkna bim och om vi skulle ha tur att bli gravida igen direkt så även den graviditetslängden :) hoppas allt blöder ut snabbt nu bara huvva för missfall!

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?