• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • F89

Sowe81: Jag började testa 11 dagar efter skrapningen och testar fortfarande (dag 19 idag). Risken finns ju att man får testa ganska många dagar men hellre det för min del än att riskera att missa det.

Man kan ju också vänta tills graviditetstesten är negativa och börja testa därefter, jag hade inte tålamod till det : )

• sowe81

Ja, får börja med ett gravtest 10 dagar efter o se därefter men säger som du, hellre testa för mkt än missa.

• sepfhrenia
    sowe81 skrev 2013-10-26 13:22:29 följande:

Nu är det 2 dagar sen skrapningen o jag blöder väldigt lite. Är så skönt för då känns det som det blir lättare o komma igång med nästa försök då. Ska inhandla lite äl o gravtest efter helgen o hänga på er som jobbar på nya tillfällen. Har aldrig använt ältest förr utan gått på känsla o det fungerade på 1försöket med dottern o 2a försöket nu med det som slutade med ma. Men nu är man ju ur sin normala gängor så ältest kan ju vara en ta hjälp. Hoppas det kommer igång fort. Rimligt är väl o börja testa ung 10 dagar efter skrapning eller vad tror ni?

Jag har aldrig heller använt äl-test. Men kommer nog göra det efter nästa mens. Jag vill ha en mens emellan innan vi försöker igen. Hade varit underbart att vara gravid innan jul.

10 dagar låter rimligt, det är ju så olika hur snabbt det kommer efter mf. Man vill ju inte missa det.

Träffade på 4 olika bekanta idag när jag var ute och gick, började nästan böla varje gång nån ser på en med ömkande ögon och undrar hur man har det...
  • JennieCH

Jag känner fortfarande att jag har mer gemensamt med er här inne än med dem i gravidtrådarna. Jag känner mig inte gravid, jag är bara orolig hela tiden. Är inte glad, gråter mig igenom dagarna och klandrar mig själv så enorm mycket för att jag inte åkte in när jag fick missfallet. Skulle pyret åka med ut nu så kommer jag aldrig förlåta mig själv.

• F89

JennieCH: Du är så välkommen här. Vad är det som hade kunnat bli skillnad om du åkte in direkt menar du? Hade man kunnat göra något för att förbättra oddsen för den andre då?

• Solros78
    F89 skrev 2013-10-27 08:17:59 följande:

Godmorgon tjejer! : D
    Åh vad skönt för dig!
  • JennieCH
    F89 skrev 2013-10-27 08:22:49 följande:

JennieCH: Du är så välkommen här. Vad är det som hade kunnat bli skillnad om du åkte in direkt menar du? Hade man kunnat göra något för att förbättra oddsen för den andre då?

Tack. Eftersom man nu försöker stoppa blödningen för att den inte ska dra med sig det friska pyret så borde det ju varit bättre att börja med det så snabbt som möjligt, så tänker iaf jag. Jag fick ju höra överallt att det inte är farligt att blöda ut sitt missfall hemma mm så jag brydde mig inte att kontakta någon.
  • JennieCH

Åhhh lycka till!!!!! Va skönt att veta att det är igång nu!
  • sepfhrenia

Du måste känna dig lättad, äntligen! Så skönt!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?