• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • Solros78
    F89 skrev 2013-10-28 08:23:27 följande:

Tråkigt. Jag hade ringt gyn och kollat, det skadar inte! : )
    Jag ringde gyn i morse och de råkade ha en återbudstid så nu har jag varit där och blivit kollad. Livmodern ser bra ut, inga gravrester kvar och han kunde i alla fall se att åtminstone min högra äggstock var aktiv och innehöll ett antal äggblåsor. Den vänstra kunde han inte se så bra. Så han tyckte förutsättningarna såg goda ut för att bli gravid. Så det var ju skönt så långt, hem och vänta på nästa månad nu då bara...
  • fruPalmkvist
    0fia skrev 2013-10-28 08:56:36 följande:

Hej på er! Är under behandling nu. Fick mifegyne igår och får cytotec imorgon. Skulle varit i v 14 men fostret dog i v 19. Hur länge har ni fått vänta på Al efter cytitecbehandling? (Tror de kollar att allt kommit ut innan de släpper hem mig....) Tack för svar! /deppig Fia

För mig tog det exakt tre veckor, men jag blev skrapad... Var vecka 14 och fostret dog ca vecka 11...

Hoppas din kropp kommer igång snart!
  • F89
    Solros78 skrev 2013-10-28 12:01:14 följande:
    Jag ringde gyn i morse och de råkade ha en återbudstid så nu har jag varit där och blivit kollad. Livmodern ser bra ut, inga gravrester kvar och han kunde i alla fall se att åtminstone min högra äggstock var aktiv och innehöll ett antal äggblåsor. Den vänstra kunde han inte se så bra. Så han tyckte förutsättningarna såg goda ut för att bli gravid. Så det var ju skönt så långt, hem och vänta på nästa månad nu då bara...

Skönt att allt såg bra ut även om jag förstår att det är frustrerande att behöva vänta ännu längre!
  • F89

Åh vad jag konfunderad...
    Det finns bara en kollega som vet om mitt missfall och honom litar jag på.
    Eftersom att vi har pratat en del om det så vet han också om att ÄL är på G nu och därför har vi skämtat lite om det.
    Detta leder till att han försäger sig i bilen när en annan kollega är med..

Å ena sidan så känner jag att det kan hända alla och att det inte är någon fara.
    Men å andra sidan känner jag att detta faktiskt inte är första gången som han har svårt att hålla hemligheter (även om han inte har läckt mina tidigare.. som jag vet iaf) och att detta är MIN historia. Jag delar den bara med dom JAG vill och det är upp till MIG.

Överreagerar jag?         

• sowe81
    0fia skrev 2013-10-28 09:10:33 följande:

Fostret dog i v10 skall det stå.... Trist paron.....

Urs så trist. Beklagar.

Jag blev skrapad i torsdags så jag väntar också in äl nu, hoppas den kommer snart!
  • SaandraR
    F89 skrev 2013-10-28 13:28:32 följande:

Eftersom att vi har pratat en del om det så vet han också om att ÄL är på G nu och därför har vi skämtat lite om det.

Å ena sidan så känner jag att det kan hända alla och att det inte är någon fara.
    Men å andra sidan känner jag att detta faktiskt inte är första gången som han har svårt att hålla hemligheter (även om han inte har läckt mina tidigare.. som jag vet iaf) och att detta är MIN historia. Jag delar den bara med dom JAG vill och det är upp till MIG.

Överreagerar jag?         

Det är ju en väldigt personlig grej du delat med dig av så det är klart du inte vill att han går och pratar om det..så det tycker jag inte
  • SaandraR

Idag har jag känt lite stickningar/hugg i nedre delen av magen , äggstockarna antar jag. Så genast börjar man hoppas igen..:/ usch detta är jobbigt tycker jag..

• Solros78
    F89 skrev 2013-10-28 13:28:32 följande:

Överreagerar jag?         

Nej du överragerar inte, jag har varit extremt tydlig till de kollegor som vet något om vad som hänt att de inte får säga något!
  • F89

Tack tjejer! Det känns jobbigt att inse att det nog måste vara slutdelat med den kompisen nu.

SaandraR: Hur långt kvar har du till BIM?

Positivt ÄL/test igår (den 27) och vi har haft sex 26,27,28 och tänkte försöka få till det imorgon också. Nu borde jag väl ha täckt alla eventualiteter?

• sepfhrenia
    SaandraR skrev 2013-10-28 19:30:50 följande:

Idag har jag känt lite stickningar/hugg i nedre delen av magen , äggstockarna antar jag. Så genast börjar man hoppas igen..:/ usch detta är jobbigt tycker jag..

Man bara väntar å väntar, tiden går långsamt...
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?