• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • F89

SaandraR: När jag blev gravid så var det enda gång mellan ÄL och BIM som jag inte kände nånting alls. Hade mensvärk innan BIM och väntade bara på mensen, kom efter ett par veckor fram till att det var molvärk : )

• JennieCH
    F89 skrev 2013-10-27 10:38:36 följande:

JennieCH: Jo jag vet. Jag tänkte mer när jag kan förvänta mig (eller helst inte förvänta mig) mens.

Förvänta dig den om 16 dagar tycker jag :)
  • paron

Har testat varje morgon nu och bara fått neg. Brösten ömmar fortfarande och har vuxit. Imorse testade jag med en RFSU sticka och såg ett svaaagt streck, vilket sambon också såg. Har två test kvar. Gick in på testlagret och köpte deras stickor som jag hoppas ska få på tisdag :) 20 st stickor, himmelriket för en testoman!! ;) Hur går det för er? Någon som ska testa snart? Dock känner jag mig inte ens glad över det svaga strecket, litar nog inte på det och vill inte tro något för att sedan få mensen. Så blev det förra månaden. Fick svaga streck på tre olika tester förra månaden, mensen va sen, trodde att jag va gravid men sen kom mensen iaf. Så nu vill jag ha ett starkt streck och sen ett "gravid" på ett digitalt för att jag ska tro på det.

• SaandraR
    F89 skrev 2013-10-27 10:39:49 följande:

SaandraR: När jag blev gravid så var det enda gång mellan ÄL och BIM som jag inte kände nånting alls. Hade mensvärk innan BIM och väntade bara på mensen, kom efter ett par veckor fram till att det var molvärk : )

Okej , nej det känns säkert olika varje gång men man kan ju inte låta bli att jämföra. Hatar att över analysera allting :p
  • SaandraR
    paron skrev 2013-10-27 10:47:16 följande:

Har testat varje morgon nu och bara fått neg. Brösten ömmar fortfarande och har vuxit. Imorse testade jag med en RFSU sticka och såg ett svaaagt streck, vilket sambon också såg. Har två test kvar. Gick in på testlagret och köpte deras stickor som jag hoppas ska få på tisdag :) 20 st stickor, himmelriket för en testoman!! ;) Hur går det för er? Någon som ska testa snart? Dock känner jag mig inte ens glad över det svaga strecket, litar nog inte på det och vill inte tro något för att sedan få mensen. Så blev det förra månaden. Fick svaga streck på tre olika tester förra månaden, mensen va sen, trodde att jag va gravid men sen kom mensen iaf. Så nu vill jag ha ett starkt streck och sen ett "gravid" på ett digitalt för att jag ska tro på det.

Hur va det nu, har du haft bim?
  • JennieCH
    paron skrev 2013-10-27 10:47:16 följande:

Ett svagt streck är ett positivt test. Om du fick sen mens efter tre streck var det säkert ett tidigt missfall. Tycker du ska köpa CB digital och testa på beräknad mens. Men som sagt om strecket kommit upp inom testtiden så är det positivt!
  • paron
    SaandraR skrev 2013-10-27 10:54:16 följande:
    Okej , nej det känns säkert olika varje gång men man kan ju inte låta bli att jämföra. Hatar att över analysera allting :p

Du är inte ensam!!! Jag tänker, är brösten lika ömma idag? Har dem inte gått tillbaka till normal storlek? Hade jag inte mer ömma och mer svällda bröst sist jag va gravid!? Tänker hela tiden och blir galen på mig själv!
  • paron
    SaandraR skrev 2013-10-27 10:55:14 följande:
    Hur va det nu, har du haft bim?

Imorgon har jag det. Så det är väldigt tidigt än så länge.
  • paron
    JennieCH skrev 2013-10-27 10:58:15 följande:
    Ett svagt streck är ett positivt test. Om du fick sen mens efter tre streck var det säkert ett tidigt missfall. Tycker du ska köpa CB digital och testa på beräknad mens. Men som sagt om strecket kommit upp inom testtiden så är det positivt!

Jo vi trodde också att vi fått ett ytterligare mf förra månaden. Imorgon har jag beräknad mens. Tänker inte köpa ett digitalt för att testa imorgon, det kommer visa neg. Förra graviditeten fick jag svagt positivt på dag 37, alltså en vecka efter min BIM. Så jag väntar med digitalt tills på fredag iaf.
  • JennieCH
    paron skrev 2013-10-27 11:26:29 följande:

Jo vi trodde också att vi fått ett ytterligare mf förra månaden. Imorgon har jag beräknad mens. Tänker inte köpa ett digitalt för att testa imorgon, det kommer visa neg. Förra graviditeten fick jag svagt positivt på dag 37, alltså en vecka efter min BIM. Så jag väntar med digitalt tills på fredag iaf.
    Jag testade ett svagt streck på sticka och sedan fick jag tydligt besked med CB digital, detta var 1 dag innan BIM och vid BIM är de väl 90% säkra? Åh va jag hoppas att det går vägen denna gång för er. Blir spännande att följa.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?