• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • Solros78
    paron skrev 2013-10-29 07:55:57 följande:

Hade BIM igår. Tog ett gravtest på morgonen, NEGATIVT. Grät mig genom dagen, jobbade på kvällen och idag struntade jag i att testa. Sitter på jobbet nu. Jobbet är det enda stället som får mig att släppa alla tankar och känslor. Det är som om jag lämnar allting kvar hemma och så fort jag kommer hem igen flyger de på mig som en bomb. Att det skulle vara så här jobbigt, kunde jag aldrig tänka mig. Eftersom förra månadens cykel var 33 dagar så får jag väl tänka att mensen kommer på torsdag då. Kanske ska vänta med att testa igen tills på fredag eftersom det är märkbart att det är de negativa testerna som får mig ur balans. För övrigt så ömmar och ilar brösten fortfarande. Men kanske inte lika mycket och dem har nog sjunkit ihop lite nu eller så har jag helt enkelt blivit van med dem... Ha en bra dag allihopa ????????

Åh vad jobbigt, förstår verkligen hur besviken du är!
  • paron
    Solros78 skrev 2013-10-29 08:10:39 följande:
    Åh vad jobbigt, förstår verkligen hur besviken du är!

Jag läser på instruktionerna och det står att testet är 99% säkert den dagen man beräknar sin mens. Och då tänker jag såklart att, jaha men då är det ingenting då :/ även fast jag läser här på fl om de som plussat några dagar efter, som jag gjorde sist jag va gravid, ett svagt svagt streck på dag 37. Det visar sig.. Suck!
  • Zombiemma
    Hade BIM igår. Tog ett gravtest på morgonen, NEGATIVT. Grät mig genom dagen, jobbade på kvällen och idag struntade jag i att testa. Sitter på jobbet nu. Jobbet är det enda stället som får mig att släppa alla tankar och känslor. Det är som om jag lämnar allting kvar hemma och så fort jag kommer hem igen flyger de på mig som en bomb. Att det skulle vara så här jobbigt, kunde jag aldrig tänka mig. Eftersom förra månadens cykel var 33 dagar så får jag väl tänka att mensen kommer på torsdag då. Kanske ska vänta med att testa igen tills på fredag eftersom det är märkbart att det är de negativa testerna som får mig ur balans. För övrigt så ömmar och ilar brösten fortfarande. Men kanske inte lika mycket och dem har nog sjunkit ihop lite nu eller så har jag helt enkelt blivit van med dem... Ha en bra dag allihopa ??

Känner med dig! Men ge inte upp än, kroppen kan ju vara lite "lost" efter ett mf och det är ju inte omöjligt att din cykel har ändrats!

Lycka till iaf!
  • paron

Fick mensvärk på jobbet idag så jag antar att mensen är på väg. Helt plötsligt känns inte brösten ömma alls så det gick inte denna gång. Bara invänta mensen och sen göra ett nytt försök.

• Sorg13
    Hade BIM igår. Tog ett gravtest på morgonen, NEGATIVT. Grät mig genom dagen, jobbade på kvällen och idag struntade jag i att testa. Sitter på jobbet nu. Jobbet är det enda stället som får mig att släppa alla tankar och känslor. Det är som om jag lämnar allting kvar hemma och så fort jag kommer hem igen flyger de på mig som en bomb. Att det skulle vara så här jobbigt, kunde jag aldrig tänka mig. Eftersom förra månadens cykel var 33 dagar så får jag väl tänka att mensen kommer på torsdag då. Kanske ska vänta med att testa igen tills på fredag eftersom det är märkbart att det är de negativa testerna som får mig ur balans. För övrigt så ömmar och ilar brösten fortfarande. Men kanske inte lika mycket och dem har nog sjunkit ihop lite nu eller så har jag helt enkelt blivit van med dem... Ha en bra dag allihopa 🌸🌺

Förstår hur du känner..jagar förtillfället ett positivt ÄL men icke, inte ens det! Inget är roligt, bara vansinnigt tomt!
  • sowe81

Paron - förstår att det känns tungt. Jag oroar mig jättemkt för att det inte ska ta sig lika lätt nu efter ma som de andra ggn jag blivit gravid. Känns som det då blir dubbel sorg.

Men ge inte upp, det kommer ett pluss, bara att ligga i o ge mkt kärlek.

Kram

• söderböna
    F89 skrev 2013-10-28 21:59:34 följande:
    Tack Söderböna! Hur går det för dig? Har det slutat blöda?
    JA! Äntligen! Igår var första dagen det var lugnt. Lite rosaaktigt nu bara. Köpte ÄL-tester idag - CB:s nya digitala som ger glad-gubbe-förvarning (skitdyrt!) och peppar inför ÄL. Nu jävlar! Flört
  • paron

Mensen har fortfarande inte kommit och jag har fortfarande inte testat mig. Jag blir så förvirrad, hm... Ska det vara så svårt att antingen ge mig mens eller ett plus?! :D

• zebra

Hej! Jag hoppar in här. 

Jag har läst en del av era inlägg och det ger mig en känsla av hopp :) Fortsätt kämpa! 
    Hur länge väntade ni efter MF för planering av ny graviditet? 

Jag hade börjat på v12 när jag fick missfall för ca 3 veckor sedan. Fostret hade dött i mitten på vecka 10 ..det var då jag förlorade alla mina graviditetssymtom. Så jag slapp chocken när missfallet skedde.

Iaf till det glada nu :) Jag hade en otroligt tydlig ägglossning på lördag-söndag som fått mig på gott humör hela veckan :D Jag väntar till efter  mensen för riktiga försök så vi kör avbrutet, men det är alltid kul att se att kroppen är tillbaks i banan. 

Jag kan erkänna att jag är lite orolig men försöker tänka positivt ändå..

:)
  • F89

Söderböna: Härligt! Då håller jag tummarna för glad gubbe snart : )

Zebra: välkommen och tråkigt att du behöver tillhöra gruppen! Jag har inte väntat något alls inför planering av ny graviditet utan har precis haft första ÄL utan att ha haft första mensen efter mitt MA och hoppas på det bästa : )
    Jag är också orolig inför det mesta dom rör fertilitet just nu, det får man vara.

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?