• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • sepfhrenia
    zebra skrev 2013-10-30 00:09:05 följande:

Hej! Jag hoppar in här. 

Jag har läst en del av era inlägg och det ger mig en känsla av hopp :) Fortsätt kämpa! 
    Hur länge väntade ni efter MF för planering av ny graviditet? 

Jag hade börjat på v12 när jag fick missfall för ca 3 veckor sedan. Fostret hade dött i mitten på vecka 10 ..det var då jag förlorade alla mina graviditetssymtom. Så jag slapp chocken när missfallet skedde.

Iaf till det glada nu :) Jag hade en otroligt tydlig ägglossning på lördag-söndag som fått mig på gott humör hela veckan :D Jag väntar till efter  mensen för riktiga försök så vi kör avbrutet, men det är alltid kul att se att kroppen är tillbaks i banan. 

Jag kan erkänna att jag är lite orolig men försöker tänka positivt ändå..

:)
    Hej Zebra!

Jag fick mf för 1,5 v sedan också v 12. Har också tänkt vänta en mens innan vi försöker igen. Men tiden känns så långsam...

Ja, oro har vi nog allihopa på olika sätt. Jag som brukar leva i nuet tänker nu mycket på framöver, när man blir gravid igen..hur orolig kommer man inte vara då?? Detta är mitt första mf.
  • Solros78
    zebra skrev 2013-10-30 00:09:05 följande:

Hej! Jag hoppar in här. 

Jag har läst en del av era inlägg och det ger mig en känsla av hopp :) Fortsätt kämpa! 
    Hur länge väntade ni efter MF för planering av ny graviditet? 

Jag hade börjat på v12 när jag fick missfall för ca 3 veckor sedan. Fostret hade dött i mitten på vecka 10 ..det var då jag förlorade alla mina graviditetssymtom. Så jag slapp chocken när missfallet skedde.

Iaf till det glada nu :) Jag hade en otroligt tydlig ägglossning på lördag-söndag som fått mig på gott humör hela veckan :D Jag väntar till efter  mensen för riktiga försök så vi kör avbrutet, men det är alltid kul att se att kroppen är tillbaks i banan. 

Jag kan erkänna att jag är lite orolig men försöker tänka positivt ändå..

:)
    Jag har inte väntat alls utan varit inställd på att köra direkt. Att jag sen inte fått äl vare sig före första mensen eller efter är ju en annan historia...
  • sowe81
    söderböna skrev 2013-10-29 23:17:24 följande:
    JA! Äntligen! Igår var första dagen det var lugnt. Lite rosaaktigt nu bara. Köpte ÄL-tester idag - CB:s nya digitala som ger glad-gubbe-förvarning (skitdyrt!) och peppar inför ÄL. Nu jävlar! Flört
    Härligt.

Jag tror vi var med i samma majtråd... Hoppas vi kan plussa igen snart båda två. Jag inväntar att jag ska sluta blöda, är bara nån droppe om dagen nu, skrapades i torsdags. Hoppas äl kommer fort, ska börja testa på måndag tänkte jag.
  • 0fia

Hej på er igen! 

Nu tänkte jag blir lite mer aktiv här . Har nu kommit över värsta chocken. Fick mifegyne i söndags. Vattnet i måndags och jag började blöda ganska mycket. Fostret kom inte ut och jag blödde rikligt så det blev en skrapning natten till igår. Mår efter omständigheterna bra. Vi tänkte också köra på en gång igen och det är skönt att läsa att det finns fler som tänker så. Har en hel del äl-tester kvar så skall väl börja testa snart.

Hur snabbt har ni fått äl igen?

Kramar. 

• F89
    0fia skrev 2013-10-30 09:56:36 följande:
    Hej på er igen! 

Nu tänkte jag blir lite mer aktiv här . Har nu kommit över värsta chocken. Fick mifegyne i söndags. Vattnet i måndags och jag började blöda ganska mycket. Fostret kom inte ut och jag blödde rikligt så det blev en skrapning natten till igår. Mår efter omständigheterna bra. Vi tänkte också köra på en gång igen och det är skönt att läsa att det finns fler som tänker så. Har en hel del äl-tester kvar så skall väl börja testa snart.

Kramar. 

Välkommen! : )

Jag fick positivt ÄL-test  20 dagar efter skrapningen. 
  • 0fia
    F89 skrev 2013-10-30 10:07:41 följande:

Välkommen! : )

Jag fick positivt ÄL-test  20 dagar efter skrapningen. 
    Åh, så länge...... Har nog tänkt lite överoptimistiskt . Ja, ja bara att börja testa.
  • F89
    0fia skrev 2013-10-30 10:08:52 följande:
    Åh, så länge...... Har nog tänkt lite överoptimistiskt . Ja, ja bara att börja testa.

Jag räknade stenhårt med att vara en av dem där skrapningen räknades som mensen första dag och sen kunde man följa sin vanliga cykel så jag började ÄL-testa 11 dagar efter skrapningen.. sen fick jag hålla på och testa ett tag men till slut fick jag positivt : )
  • sepfhrenia
    0fia skrev 2013-10-30 09:56:36 följande:
    Hej på er igen! 

Kramar. 
    Hej!

Jag fick mf 20/10, skrapad den 22/10 och idag 10 dagar efter mf så syns det ett svagt streck på äl-test.  Så jag har väl äl om 1-2 dagar. Väntade det inte så tidigt. :)
  • 0fia
    F89 skrev 2013-10-30 10:19:10 följande:
    Jag räknade stenhårt med att vara en av dem där skrapningen räknades som mensen första dag

Hihi, det är nog så jag tänker
  • F89
    0fia skrev 2013-10-30 10:51:57 följande:

Hihi, det är nog så jag tänker

Men det kan ju faktiskt vara så så det är inte fel : )
    Vi har ju tidigare i tråden pratat om att det är bättre att utgå från att cykeln är som innan och riskera att testa under en längre tid än att riskera att missa ÄL! 
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?