• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • fruPalmkvist
    0fia skrev 2013-10-30 22:21:42 följande:
    Jag har plussat på äl +8 så jag skulle testa imoron bitti smile5.gif

Man får ju då förstås vara beredd på att det inte hunnit bli plus än, men i alla fall.... 
    Ska man testa med något testa tidigt test? Har bara dom stickorna från tradera...
  • 0fia

Jag har alltid kört testlagrets stickor. Tror man kan lita även på de "billiga" testerna Skrattande

• sepfhrenia
    fruPalmkvist skrev 2013-10-30 22:18:37 följande:
    Positiv ÄL test 19-20 okt... När skulle ni testa då?
    Några dagar efter bim hade jag testat. Men det är väl individuellt, båda gångerna jag varit gravid så har det inte synts nåt på testerna förrens bim+5 typ.

Sen tycker jag det är bättre att vänta så vet man 100% istället för att göra ett test, bli besviken om det är negativt och ha fortsatta förhoppningar osv.

Men så är jag ;) 
  • fruPalmkvist
    sepfhrenia skrev 2013-10-30 23:03:58 följande:
    Några dagar efter bim hade jag testat. Men det är väl individuellt, båda gångerna jag varit gravid så har det inte synts nåt på testerna förrens bim+5 typ.

Sen tycker jag det är bättre att vänta så vet man 100% istället för att göra ett test, bli besviken om det är negativt och ha fortsatta förhoppningar osv.

Men så är jag ;) 
    Har man altid 14 dagar mellan ÄL och mens... Då borde ju BIM var lördag sön? Eller visar stickorna att ägget är på väg? Då blir ju BIM typ mån tis...
  • sepfhrenia
    fruPalmkvist skrev 2013-10-30 23:57:16 följande:
    Har man altid 14 dagar mellan ÄL och mens... Då borde ju BIM var lördag sön? Eller visar stickorna att ägget är på väg? Då blir ju BIM typ mån tis...
    Med bim +5 menar jag fem dagar efter den dagen du tror du ska ha mens.
  • paron

Och så kom mensen, bara att vänta och se till nästa månad, fjärde försöket :'(

• F89
    paron skrev 2013-10-31 08:21:59 följande:

Jag är ledsen för er skull : (
    Förstår att det måste kännas tungt... 
  • Anonym (Anna mf)
    Trist. Håller tummarna för dig!
  • sepfhrenia
    Kramar!
  • Zombiemma

Vad tråkigt

Jag börjar oxå tappa hoppet, nu alldeles plötsligt tycker jag att brösten ömmar väldigt lite, fortfarande tunga men ömmar nästan ingenting.. Skit! Irriterar mig på min extremt långa cykel.. Är på dag 38 idag, galet!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?