• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • is1
    Camilla040609 skrev 2013-11-02 22:28:49 följande:
    En fråga som jag inte blir klok på, gällande att ha sex första gången efter skrapning.
    De flesta läkarna säger 3 veckor efter skrapning för att minska risken för infektion, men då undrar jag hur ni som haft missfall och eventuell skrapning tidigare gjort.

Hur lång tid efter missfall/skrapning hade ni sex??

Så länge man blöder ska man nog inte ha sex. beroende på om du har ont eller så.

Dom sa inget till oss så det vart rätt så tidigt för våran del  
  • Zombiemma
    sepfhrenia skrev 2013-11-02 19:07:42 följande:
    Wow, verkligen grattis!!! :D

Är det första äl efter mf/ma??

Tack allihop!!

Nä andra, men trodde nog att det skulle ta längre tid så det känns så härligt! Och allt är så annorlunda och bättre så det SKA gå bra nu!
  • Camilla040609
    is1 skrev 2013-11-02 22:39:33 följande:

Så länge man blöder ska man nog inte ha sex. beroende på om du har ont eller så.

Dom sa inget till oss så det vart rätt så tidigt för våran del  
    Jag blöder inte längre och har inte gjort det på 5-6 dagar och har inte ont heller.

De sa inget till mig heller så jag har kollat upp rekommendationerna på nätet och de "säger" tre veckor men jag vill försöka tidigare så vi får se hur det blir!!!

Tack för ditt snabba svar
  • F89

Camilla040609: Vi fick rekommendationen två veckor eller så lång tid som jag blödde. Jag slutade blöda efter 3-4 dagar och kände en vecka efter skrapningen att min kropp var tillbaka. Läste runt och fick intrycket av att det handlar om att avstå främst så länge man blöder. Testade att ha sex 9 dagar efter skrapningen men det kändes ömt så vi avbröt. Dag 11 efter skrapningen hade vi sex utan problem : )

• is1
    Camilla040609 skrev 2013-11-02 22:44:14 följande:
    Jag blöder inte längre och har inte gjort det på 5-6 dagar och har inte ont heller.

De sa inget till mig heller så jag har kollat upp rekommendationerna på nätet och de "säger" tre veckor men jag vill försöka tidigare så vi får se hur det blir!!!

Tack för ditt snabba svar

Bästa är väll att lyssna på vad din kropp säger och sen är det väll bara att köra på och om det gör ont så vänta i några dagar till :) Vi bestämde oss för att vänta en vecka efter 3 dagars blödning, men det lyckades vi inte hålla, haha.  så slutet på den veckan vart det mys och det gick bra :)
  • sowe81

Känns som om jag har äl-flytningar redan, är 9 dagar sen skrapningen. Fortfarande lite brunblandat, men sen igår är det precis som vid äl fast en annan färg. Kan det komma så fort?

Måste testa imorgon eller måndag.

• F89

Sowe81: Jag frågade en BM på familjeliv (en sån där "fråga experten") och fick till svar att det inte går att säga när man "normalt" får ÄL efter skrapningen - det kan ta en dag eller flera veckor från det att du testar negativt på graviditetstest.

• Camilla040609
    is1 skrev 2013-11-02 22:54:54 följande:

Bästa är väll att lyssna på vad din kropp säger och sen är det väll bara att köra på och om det gör ont så vänta i några dagar till :) Vi bestämde oss för att vänta en vecka efter 3 dagars blödning, men det lyckades vi inte hålla, haha.  så slutet på den veckan vart det mys och det gick bra :)
    Ja det är väl typ så jag sitter och tänker. Har gått ungefär 1,5 vecka efter skrapningen och inte haft någon blödning på typ 5-6 dagar så tankarna går runt på om vi ska försöka. Tänkte samma som du skrev, att gör det ont så skippar vi det då och gör det någon dag senare och ser om det fungerar då. Men jag tror det ska gå bra vid första försöket. Har enligt mina uträkningar (om det stämmer) ÄL den 11 november, får väl se om vi får till det innan dess. Vore ju toppen!!
  • 0fia
    Camilla040609 skrev 2013-11-02 23:12:52 följande:
    Ja det är väl typ så jag sitter och tänker. Har gått ungefär 1,5 vecka efter skrapningen och inte haft någon blödning på typ 5-6 dagar så tankarna går runt på om vi ska försöka. Tänkte samma som du skrev, att gör det ont så skippar vi det då och gör det någon dag senare och ser om det fungerar då. Men jag tror det ska gå bra vid första försöket. Har enligt mina uträkningar (om det stämmer) ÄL den 11 november, får väl se om vi får till det innan dess. Vore ju toppen!!

Klart nu skall testa! Att man blöder betyder att såret fortfarande inte läkt och då finns fortfarande infektionsrisk. För er är det bara att köra på

Själv blev jag lite konfunderad nu på morgonen. Har fortfarande lite Sportings men det blir mindre och mindre. Tog både gravtest och äl-test i morse. Gravtestet är svagt positivt. Äl-testet är tokstarkt. Undrar lite hur mycket HCG som behövs för att ge så starkt utslag på äl-testet. Eller kan det vara äl på g
  • 0fia
    Camilla040609 skrev 2013-11-02 23:12:52 följande:

Klart nu skall testa! Att man blöder betyder att såret fortfarande inte läkt och då finns fortfarande infektionsrisk. För er är det bara att köra på

Själv blev jag lite konfunderad nu på morgonen. Har fortfarande lite Sportings men det blir mindre och mindre. Tog både gravtest och äl-test i morse. Gravtestet är svagt positivt. Äl-testet är tokstarkt. Undrar lite hur mycket HCG som behövs för att ge så starkt utslag på äl-testet. Eller kan det vara äl på g
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?