• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • 0fia
    sowe81 skrev 2013-11-03 16:41:26 följande:
     Är ju bara 10 dagar sen skrapningen. Jag blöder inte längre men har bruna flytningar så om några dagar borde jag vara återställd. Vill så gärna bli gravid igen innan jul.
    Är 5 dagar efter dig så extra spännande att höra hur det går för dig! Jag har mest bruna flytningar nu men när jag går på toaletten kommer fortfarande lite färskt blod på toapappret.
  • 0fia

Sandra - Jag har också alltid plussat tidig så jag förstår precis hur du känner. Håller tummarna i alla fall!!!!

• SaandraR
    0fia skrev 2013-11-03 20:19:13 följande:

Sandra - Jag har också alltid plussat tidig så jag förstår precis hur du känner. Håller tummarna i alla fall!!!!

Tack!
  • Kirsten

Hej på er! Jag läser varje dag och har tidigare skrivit anonymt. Men nu kan jag äntligen säga att min äl är nära efter missfallet. Räknar med imorgon enligt äl-stickorna och då blir det 22 dagar efter mf, och jag brukar normalt få äl dag 19. Skönt om det här iaf funkar som det ska!:)

• 0fia

Hej Kirsten! Skönt att höra att äl kommer igång. Själv känns det som om jag aldrig ens kommer sluta blöda

• Kirsten
    0fia skrev 2013-11-03 21:27:40 följande:
    Hej Kirsten! Skönt att höra att äl kommer igång. Själv känns det som om jag aldrig ens kommer sluta blöda

Såklart du kommer!:) Jag fick ju jättemärkligt när jag fick mf, först ont och klumpar en måndag och sen inget mer förrens på lördagen och det tog slut torsdagen veckan efter, så allt som allt 11 dagar. Det som är så jäklans trist är påminnelsen om vad man aldrig fick och som nån annan skrev, hur ofta längtar man till ett negativt gravtest?!;)
  • sowe81
    0fia skrev 2013-11-03 20:17:22 följande:
    Är 5 dagar efter dig så extra spännande att höra hur det går för dig! Jag har mest bruna flytningar nu men när jag går på toaletten kommer fortfarande lite färskt blod på toapappret.
    Åh då vill jag höra uppdateringar från dig också! Hoppas vi kan följas åt även i en bf-tråd sen!

Nån som vet; det enda som ökar risken för ett mf igen är ju om man blir gravid och har rester kvar från det gamla missfallet, om man blivit skrapad borde väl inte den risken finnas?
  • F89

Sowe81: Den risken ska inte finnas om man blivit skrapad. På många ställen gör dom också VUL innan dom avslutar ingreppet för att dubbelkolla.

• F89

Behöver lite tankehjälp. Fick positivt ÄL-test förra söndagen och hade både innan och efter ont i höger äggstock (som jag har känt tidigare vid ägglossning). De senaste dagarna (nästan en vecka sen positivt ÄL-test alltså) så har jag en eller ett par gånger om dagen hade en ömmande smärta på höger äggstock som håller i ca 2-10 minuter och sedan försvinner igen. Vet någon vad det kan vara? Jag har 8 dagar till BIM och tror inte att det är ett graviditetssymptom, snarare blir jag orolig att något är tokigt efter MA och/eller skrapning : (

• sowe81
    F89 skrev 2013-11-04 05:48:45 följande:

Sowe81: Den risken ska inte finnas om man blivit skrapad. På många ställen gör dom också VUL innan dom avslutar ingreppet för att dubbelkolla.

Nä det var det jag tänkte. De sa att de skulle göra vul innan jag väcktes så jag får ju lita på att de gjorde det. Nu har jag varit blodfri ett dygn

Vet tyvärr inte vad din smärta kan vara. Men du får väl ringa bim om det håller i sig. Bättre att kolla upp tidigt om det nu skulle vara nåt tok. Hoppas det går över!!!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?