• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • paron
    Zombiemma skrev 2013-10-31 15:05:28 följande:
    Vad tråkigt Jag börjar oxå tappa hoppet, nu alldeles plötsligt tycker jag att brösten ömmar väldigt lite, fortfarande tunga men ömmar nästan ingenting.. Skit! Irriterar mig på min extremt långa cykel.. Är på dag 38 idag, galet!

Det var exakt så det blev för mig, blev mindre ömma. Konstigt att det blev så fruktansvärt ömma och svullna även fast det bara va mens! Jag förstår att du tycker att det är drygt med långa cyklar :/ jag som tyckte att Jag hade lång :/ Skit!! Kan man säga ja... Ska det vara så svårt att bli gravid??!!
  • 0fia

Paron - Trist.... Man vill liksom bara att det skall fungera...

• Zombiemma

Oj blev kort det där

Nu är ömheten tillbaka igen. Men som sagt jag väntar och det vad det blir av det här.. Suck!

• fruPalmkvist
    paron skrev 2013-10-31 08:21:59 följande:

Och så kom mensen, bara att vänta och se till nästa månad, fjärde försöket :'(

Tråkigt! En månad känns som en evighet!!!! Håller alla tummar för er!!!
  • fruPalmkvist

Var på apoteket idag.. Tittade på gravtesterna, suckade och gick där ifrån... Är så rädd att det ska bli negativt... Tycker att vi i den här gruppen ska få bli gravida när vi vill, det är vi värda!

• kossann

Jag kom på en sak till som vi tog upp på mitt återbesök. Det var att de skrev in att om jag blir gravid igen, att jag kan ringa och få ett vul mellan vecka 9-15. 
    Det kändes jättebra tycker jag, för jag kan tänka mej att jag kommer att vara orolig. 

• F89

Kossann: Grymt! Det är samma där jag bor, där får man ett tidigt VUL (efter V 8) för att se att allt är ok - inte för att de är större risk utan för att "de har respekt för den upplevelse man har med sig". Det känns skönt

• sepfhrenia

Kossann och F89; wow! Det hade jag också velat. Tror inte det är så här... Får höra med min bm när jag är gravid igen.

• Solros78
    paron skrev 2013-10-31 08:21:59 följande:

Och så kom mensen, bara att vänta och se till nästa månad, fjärde försöket :'(

Nej vad tråkigt och jobbigt!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?