• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • Camilla040609
    0fia skrev 2013-11-03 08:56:40 följande:

Klart nu skall testa! Att man blöder betyder att såret fortfarande inte läkt och då finns fortfarande infektionsrisk. För er är det bara att köra på

Själv blev jag lite konfunderad nu på morgonen. Har fortfarande lite Sportings men det blir mindre och mindre. Tog både gravtest och äl-test i morse. Gravtestet är svagt positivt. Äl-testet är tokstarkt. Undrar lite hur mycket HCG som behövs för att ge så starkt utslag på äl-testet. Eller kan det vara äl på g
    Ja men du det låter ju bra!!

Jag tog ett gravtest imorse för att se om det gav utslag fortfarande men ingenting visades på stickan, bara kontrollstrecket lyste starkt så det blir att köra på nu varannan dag eller så för att inte missa ÄL. Har ju räknat ut den till att vara den 11 november men bäst är ju att köra på helt enkelt och se om det tar sig hehe!!

Hoppas att det är ÄL du har snart så ni får prova igen om det är det ni siktar på!!
  • sowe81
    F89 skrev 2013-11-02 23:02:22 följande:

Sowe81: Jag frågade en BM på familjeliv (en sån där "fråga experten") och fick till svar att det inte går att säga när man "normalt" får ÄL efter skrapningen - det kan ta en dag eller flera veckor från det att du testar negativt på graviditetstest.

Ok. Jag testade imorse, fortfarande ett halvsvagt streck på gravtest o fick ungefär samma styrka på äl-test, men visst kan graviditet ge utsög på äl?
  • F89

Sowe81: Ja, det kan det. Jag läste någonstans dock att graviditetshormonet inte behöver vara helt på 0 för att ÄL ska kunna sätta igång men jag minns inte vilka nivåer det handlade om : (

• SaandraR

Nehe..testa negativt på clearblue idag, då va det kört denna månad. Fan va ledsen man blir :( bim-2 men borde synas svagt streck nu om det hade blivit nåt..

• sowe81
    F89 skrev 2013-11-03 11:01:25 följande:

Sowe81: Ja, det kan det. Jag läste någonstans dock att graviditetshormonet inte behöver vara helt på 0 för att ÄL ska kunna sätta igång men jag minns inte vilka nivåer det handlade om : (

Får fortsätta testa o se om äl blir starkare. Vore ju superbra om det redan satt igång. Är ju bara 10 dagar sen skrapningen. Jag blöder inte längre men har bruna flytningar så om några dagar borde jag vara återställd. Vill så gärna bli gravid igen innan jul.
  • sowe81
    SaandraR skrev 2013-11-03 13:12:02 följande:

Nehe..testa negativt på clearblue idag, då va det kört denna månad. Fan va ledsen man blir :( bim-2 men borde synas svagt streck nu om det hade blivit nåt..

Nej va tråkigt. Men det kan ju fortfarande bli denna, vissa får ju inte positivt förens på typ bim+5-10. Håll hoppet uppe tills mensen kommer!
  • SaandraR
    sowe81 skrev 2013-11-03 16:43:10 följande:
    Nej va tråkigt. Men det kan ju fortfarande bli denna, vissa får ju inte positivt förens på typ bim+5-10. Håll hoppet uppe tills mensen kommer!
    Nej jag vet men det verkar inte va så vanligt..men ska såklart testa på tis om mensen inte dykt upp!:)
  • Sorg13

Jag testade positivt på ät torsdag, fredag och lördag men ej idag! Är den över då eller det finns fortfarande chans att bli gravid???[quote=71561242][quote-nick]F89 skrev 2013-11-02 17:14:34 följande:[/quote-nick]Sorg13: Men om läkaren sa att ÄL var på gång idag eller söndag så är det väl inte konstigt att du fick positivt ÄL-test i torsdags? De kan väl visa positivt upp till 48 timmar innan ägglossning.

• F89

Sorg13: Ingen aning.. Alltså, testen visar ju en stegring och ska säga till x antal timmar innan själva ägget släpps, som mest tror jag test kan varna upp till 48 timmar innan. Så om du fick positivt test torsdags kväll och om testet kan visa upp till 48 timmar och om din ÄL skedde just då så skulle ju ägget kunna släppts igår kväll? Det finns ju chans att bli gravid både före, under och efter ägget lossnar.

Sen vet jag inte vad det betyder hur länge testet är positivt och va det betyder. Jag testar bara tills det blir ett positivt test, den slutar jag för den månaden.

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?