• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • Kirsten

Jag får oftast äl dag 19 och sen mens mellan 11-12 dagar efter. Anledningen till varför jag har stenkoll är för att jag har äl-testat hela året och skrivit upp allt. Så jag har inte alls någon "standardcykel".

• sepfhrenia

Allt sätts ju ur spel efter ett mf/ma också så nu har man ingen aning hur lång fas man har. Men det kan väl vara allt från 10-17 dagar..

Man får helt enkelt gå på teststickor för att hitta äl och vänta och se hur lång tid det tar innan mensen kommer, eller när det gått 14 dagar eller mer testa med grav-test...  om man nu har försökt under äl dagarna.

• SaandraR
    F89 skrev 2013-11-04 16:10:20 följande:
    Jag förstår inte din fråga?

Som jag har skrivit ovan flera gånger så kan jag inte dom här grejerna utan och innan och jag vet bara hur MIN cykel fungerar. JAG har i regel 14 dagar mellan ÄL och BIM men jag vet att det finns dom som har kortare och längre än så, det är ju (precis som allt annat i princip) helt individuellt på samma sätt som att vissa har längre eller kortare cykel än 28 dagar.
    Ok jag förstår..tack :)
  • Solros78

Spelar menscykelns längd egentligen någon roll? Både min bm (när jag var gravid) och gynekologen jag var hos förra veckan frågade hur lång min cykel brukar vara och när jag svarade 24-25 så liksom hummar de, som att det betyder något. Någon som vet?

• is1
    F89 skrev 2013-11-04 14:54:59 följande:
    Det beror ju helt på din cykel så det kan jag inte svara på. Om du har 28 dagars cykel och 14 dagars lutealfas (mellan ÄL och BIM) som jag har så hade jag räknat BIM 7/11 om ÄL var 24/10 och 8/11 om ÄL var 25/10. Men som sagt - alla har inte samma längd på cykel och lutealfas.   

Okej :) har också räknat att mensen ska komma då. Tänkte i alla fall vänta med å ringa, om det inte blivit bättre innan måndag så ska jag ringa å fråga. Men om du har feber eller nått så ska du ringa på en gång! För då är det ett tecken på inflammation, så länge du inte har feber eller känner dig sjuk och har jätte ont så, är det kanske på väg med en ny graviditet, vem vet.
  • sepfhrenia
    Kirsten skrev 2013-11-04 16:41:21 följande:

Jag får oftast äl dag 19 och sen mens mellan 11-12 dagar efter. Anledningen till varför jag har stenkoll är för att jag har äl-testat hela året och skrivit upp allt. Så jag har inte alls någon "standardcykel".

Allt mellan 10-16 dagar är väl standard?
  • kossann

På onsdag är det 4 veckor sen jag skrapades. Ingen mens än i sikte, men det brukar ju ta en 4-6 veckor enligt BM, så det är ju bara att snällt vänta in tills den behagar komma.

Jag hade beställt ägglossningstester, men orkade bara testa nån dag, sen gav jag upp och tänkte att jag struntar i det denna månaden, och laddar om och testar med clearblues monitor från och med nästa månad.

Nu funderar jag på hur ni andra har gjort med att testa er... Har ni väntat in mensen eller har ni provat att ta ett gravtest under tiden?
    Jag funderar på att testa på onsdag, och sen på onsdagar tills mensen kommer eller till testet visar plus. Jag känner mej inte alltför hoppfull, eftersom jag har åldern mot mej, och det tog ungefär ett halvår innan vi blev gravida.

• Solros78
    kossann skrev 2013-11-04 18:44:33 följande:

På onsdag är det 4 veckor sen jag skrapades. Ingen mens än i sikte, men det brukar ju ta en 4-6 veckor enligt BM, så det är ju bara att snällt vänta in tills den behagar komma.

Jag hade beställt ägglossningstester, men orkade bara testa nån dag, sen gav jag upp och tänkte att jag struntar i det denna månaden, och laddar om och testar med clearblues monitor från och med nästa månad.

Nu funderar jag på hur ni andra har gjort med att testa er... Har ni väntat in mensen eller har ni provat att ta ett gravtest under tiden?
    Jag funderar på att testa på onsdag, och sen på onsdagar tills mensen kommer eller till testet visar plus. Jag känner mej inte alltför hoppfull, eftersom jag har åldern mot mej, och det tog ungefär ett halvår innan vi blev gravida.

Jag testar aldrig innan bim, det känns barasom att det kan ge besvikelse.
  • kossann

Men det är ju lite det som är grejen för mej :)

Jag vet ju inte när jag har BIM nu första gången efter skrapningen.
    Jag brukar ha regelbunden cykel på 28 dagar, och det är 28 dagar sen jag skrapades på onsdag.

• SaandraR
    kossann skrev 2013-11-04 20:14:04 följande:

Men det är ju lite det som är grejen för mej :)

Jag vet ju inte när jag har BIM nu första gången efter skrapningen.
    Jag brukar ha regelbunden cykel på 28 dagar, och det är 28 dagar sen jag skrapades på onsdag.

Har du kört med äl test?:)
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?