• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • 0fia
    F89 skrev 2013-11-02 23:02:22 följande:
    Sowe81: Jag frågade en BM på familjeliv (en sån där "fråga experten") och fick till svar att det inte går att säga när man "normalt" får ÄL efter skrapningen - det kan ta en dag eller flera veckor från det att du testar negativt på graviditetstest.
     Funderar på om man kan ha äl fast gravtestet inte hunnit bli negativt än.... Sa hon något om det?
  • F89
    0fia skrev 2013-11-05 11:18:32 följande:
     Funderar på om man kan ha äl fast gravtestet inte hunnit bli negativt än.... Sa hon något om det?

Jag frågade ingenting om det : )
  • sowe81
    SaandraR skrev 2013-11-05 07:50:06 följande:

Bim idag och negativt .. Nu får gärna mensen komma så man kan börja försöka igen..

Åh va trist. Hoppas på bättre lucka i nästa omgång.

Vilket försök efter mf var detta?
  • sowe81
    F89 skrev 2013-11-05 09:19:35 följande:

Ju närmare BIM jag kommer ju mer panik börjar jag få : (

Jag pendlar mellan att försöka intala mig själv att det inte blev något den här gången och att det är helt OK, till att vara ledsen för det, till att hoppas och överväga att börja testa om ett par dagar för att kanske eventuellt förhoppningsvis i den bästa av världar se något litet ynka-pynka plus.

Jag vill bara snabbspola och få det överstökat så man kan gå vidare och försöka på nytt.    

Förstår din känsla. Nu har jag ju precis slutat blöda efter skrapningen men har samma tanke. Försöker tänka att jag inte ska tänka på äl o bim o att sånt men ändå gör jag det o hoppas sååå att det ska ta sig vid första äl så man slipper hålla på o fundera.
  • sowe81
    0fia skrev 2013-11-05 10:53:19 följande:

Tycker nu kanske att graviditetstestet äntligen börjar bli ngt svagare men fortfarande är det väldigt tydligt! Äl-testet tycker jag också börjar bli svagare och det är ju skönt för då kan jag försöka börja ha koll på ägglossningen. Tempen har nu varit lägre i två dagar och jag tror kanske att jag slutat blöda. Med andra ord, DAGS FÖR MYS!!! Solig

Samma här. Dags för mys!!!

Har haft två blodfria dagar nu. Ska ta ett gravtest till om nån dag. Har testat äl i tre dagar men de blir bara svagare men det borde vara att det egentligen är grav som blir svagare. Hoppas det vänder snart. 13 dagar från skrapningen. Förr hade jag oftast äl på dag 12-14.
  • 0fia
    sowe81 skrev 2013-11-05 13:02:25 följande:
    Samma här. Dags för mys!!!

Har haft två blodfria dagar nu. Ska ta ett gravtest till om nån dag. Har testat äl i tre dagar men de blir bara svagare men det borde vara att det egentligen är grav som blir svagare. Hoppas det vänder snart. 13 dagar från skrapningen. Förr hade jag oftast äl på dag 12-14.
    Åh så spännande att följa dig!!!!
  • SaandraR
    sowe81 skrev 2013-11-05 12:56:22 följande:
    Åh va trist. Hoppas på bättre lucka i nästa omgång.

Vilket försök efter mf var detta?
    Jaa :/ första försöket va det! Gick på första försöket förra gången så nu har jag fått för mig att det kommer ta lååång tid..
  • Emaria

Tillbaka efter två veckors semester som var helt fantastisk och hade en bra intervju innan jag åkte.

Däremot är jag lite less och orkar just nu knappt försöka. Min cykel är allt annat än vad den ska. Lyckades inte se någon topp för ÄL men fick en extremt begränsad och kort mens förra veckan. Hade lite spottings innan. Vet inte vad jag ska tro. Kanske ska ge mig på att komma i lite bättre form för att få en mer regelbunden cykel.

• 0fia
    SaandraR skrev 2013-11-05 15:55:57 följande:
    Jaa :/ första försöket va det! Gick på första försöket förra gången så nu har jag fått för mig att det kommer ta lååång tid..
    Jag vet hur det känns men vi får peppa varandra här inne så att man "vågar" tro att det går
  • 0fia
    Emaria skrev 2013-11-05 16:54:06 följande:
    Tillbaka efter två veckors semester som var helt fantastisk och hade en bra intervju innan jag åkte.

Däremot är jag lite less och orkar just nu knappt försöka. Min cykel är allt annat än vad den ska. Lyckades inte se någon topp för ÄL men fick en extremt begränsad och kort mens förra veckan. Hade lite spottings innan. Vet inte vad jag ska tro. Kanske ska ge mig på att komma i lite bättre form för att få en mer regelbunden cykel.
    Välkommen tillbaks. Låter skönt med semester! Körde du äl-tester? Kanske gravid
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?