• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • F89
    SaandraR skrev 2013-11-07 15:04:21 följande:
    Det kanske är nidblödning? Sist så fick jag det på äl +11

Hur var din nidblödning? Berätta gärna allt du minns, typ: färg, hur länge, hur mycket osv osv osv : )
  • SaandraR
    F89 skrev 2013-11-07 15:23:41 följande:

Hur var din nidblödning? Berätta gärna allt du minns, typ: färg, hur länge, hur mycket osv osv osv : )

började blöda på natten mellan fredagen och lördagen, höll i sig till lördag kvällen. Det var ljusrött och inte alls så mycket..men har läst att det kan hålla på i ett par dagar för vissa. Sen hade jag ingen mensvärk heller.

Håller tummen att det är nidis för dig:) 
  • F89
    SaandraR skrev 2013-11-07 15:28:33 följande:

började blöda på natten mellan fredagen och lördagen, höll i sig till lördag kvällen. Det var ljusrött och inte alls så mycket..men har läst att det kan hålla på i ett par dagar för vissa. Sen hade jag ingen mensvärk heller.

Håller tummen att det är nidis för dig:) 

Då är det nog ingen nidblödning för min del : (
    Till en början var det ljust brunt men sen lite rödare och jag tror jag känner något mensliknande till och från. Ganska sparsamt än så länge så vi får se hur det utvecklar sig. 
  • SaandraR
    F89 skrev 2013-11-07 15:22:20 följande:

Jag tycker mig också kunna se något! Har du testat idag?

nej inte idag. Kanske testar imorgon eller på lördag igen men känns nästan onödigt, det är ju inte så vanligt att man får plus dagar efter bim. Och som en annan sa, det borde vara ett starkare streck än det på bilden om jag passerat bim.
  • F89
    SaandraR skrev 2013-11-07 15:31:55 följande:

nej inte idag. Kanske testar imorgon eller på lördag igen men känns nästan onödigt, det är ju inte så vanligt att man får plus dagar efter bim. Och som en annan sa, det borde vara ett starkare streck än det på bilden om jag passerat bim.

Jag har förstått att det mesta kan vara likt upp-och-ner-vända-världen efter ett missfall så jag tänker fortfarande hålla tummarna för dig. Det är kört förrän mensen har kommit! : )
  • SaandraR
    F89 skrev 2013-11-07 15:30:51 följande:

Då är det nog ingen nidblödning för min del : (
    Till en början var det ljust brunt men sen lite rödare och jag tror jag känner något mensliknande till och från. Ganska sparsamt än så länge så vi får se hur det utvecklar sig. 

okej jag googlade lite och det stod att mängden på blod kan variera, så man vet ju aldrig. Ja precis !
  • SaandraR
    F89 skrev 2013-11-07 15:34:15 följande:

Jag har förstått att det mesta kan vara likt upp-och-ner-vända-världen efter ett missfall så jag tänker fortfarande hålla tummarna för dig. Det är kört förrän mensen har kommit! : )

Tack :) ja eller så är det helt enkelt ett streck kvar sen missfallet.. fast har ju testat negativt så aa jag vet inte. Blir galen på att inte veta nånting!! :P
  • is1
    F89 skrev 2013-11-07 15:23:41 följande:

Förra gången jag va gravid fick jag nidblödning trodde de va min mens som kom men de va så lite, knappt så en tampong gick åt på en dag och dagen efter gjorde jag ett test och du Fick ett pluss
  • is1

Då vart det ett pluss menade jag :p SaandraR: det ser ut som ett sträck

• F89
    is1 skrev 2013-11-07 15:40:01 följande:

Förra gången jag va gravid fick jag nidblödning trodde de va min mens som kom men de va så lite, knappt så en tampong gick åt på en dag och dagen efter gjorde jag ett test och du Fick ett pluss

Tack för att ni peppar mig!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?