• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • 0fia
    Kuben skrev 2013-11-09 15:43:22 följande:
    Fertilityfriend!

Spännande. Finns det en app? 

Jajemen! Tar en stund att bekanta sig med den men skoj annars
  • F89
    full fart skrev 2013-11-09 15:23:50 följande:

Tack alla:) ja nu vill man bara detta ska va förbi så man kan börja om o känna sej fräsch igen, har ni ande barn sen innan?

Inga barn sen innan. Har du?
  • Kuben
    Tack alla:) ja nu vill man bara detta ska va förbi så man kan börja om o känna sej fräsch igen, har ni ande barn sen innan?

Har 2 sedan tidigare - 5 och 7 år.
  • is1
    F89 skrev 2013-11-09 14:58:37 följande:
    Mycket märklig första mens efter skrapningen hittills. Blödde sparsamt från fredag-lördag, ganska precis ett dygn. Det räckte gott och väl med ett enkelt trosskydd. Sen igår vid lunch har jag fått lite brunt blod på pappret en gång vid toalettbesök...

Jag vill gärna ha mens som den var innan så det känns som att kroppen är med igen.

Är du helt 100 på att den är en mens och inte en nidblödning då? I alla fall så jag fått min nu och den är som vanligt. Nya tag snart igen med Bebis verkstad.
  • F89
    is1 skrev 2013-11-09 16:48:55 följande:

Är du helt 100 på att den är en mens och inte en nidblödning då? I alla fall så jag fått min nu och den är som vanligt. Nya tag snart igen med Bebis verkstad.
    Helt säker kan jag såklart inte vara men jag har haft mensvärk precis som tidigare vid mens så jag tänker att det borde vara det.
  • is1
    full fart skrev 2013-11-09 12:27:26 följande:
    Jag va på ultraljud förra torsdagen skulle då vart i v 12+4 men de hade dött i v 8+4 så fick tid art sätta igång med cytotec redan fredag morgon så här sitter man o inväntar att sluta blöda så man kan börja om har läst de kan ta 4 veckor innan man slutar blöda:( fy va segt!!!!

Tråkigt att höra men välkommen!
  • is1
    F89 skrev 2013-11-09 16:58:12 följande:
    Helt säker kan jag såklart inte vara men jag har haft mensvärk precis som tidigare vid mens så jag tänker att det borde vara det.

Okej! Hoppas det blir bättre sen då
  • sowe81
    0fia skrev 2013-11-09 16:04:05 följande:

Jajemen! Tar en stund att bekanta sig med den men skoj annars
    Åh den appen ska jag ladda ner
  • sowe81
    full fart skrev 2013-11-09 15:29:30 följande:

Hur vet man att de inte funkar liksom?:s

[/quote]Jag började blöda massor redan dagen efter första tabletten, fick åka in akut. De gjorde vul o såg rester, blev inlagd o fick cytotec på kvällen, på morgonen var det fortfarande lika mkt rester kvar så då beslöt de att skrapning var bäst. Ja är jätteglad för det. Snabbt o smidigt o allt var ute när jg åkte hem den kvällen.
  • sowe81

Har en dotter som är 14 månader.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?