• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • söderböna

Nu är det exakt en vecka sedan senaste gravtest (svagt positivt) och en knapp vecka sen VUL visade att allt var ute. Enligt kroppens tecken (flytningar) är det inte riktigt dags för ÄL ännu. Har beställt gravtest från Billiga tester som jag hoppas väntar på mig hemma i brevlådan. Isf testar jag igen i morgon bitti. Hoppas hoppas på blankt så man kan börja köra ÄL-test. Köpt ett dyrt med "förvarning" innan glad gubbe. Ger utslag ca 4 fertila dagar. I min erfarenhet har det lyckats bäst om vi prickar in just innan glad gubbe så jag hoppas min investering ger utdelning.

• F89

söderböna: Spännande! Skönt att allt är ute och att det går åt rätt håll. Förhoppningsvis dyker den fina smileyn upp snart : )

Ser fram emot recension av nya dyra CB testet också!

• F89

Ni som har haft er första mens efter MF/MA, var den som innan graviditeten och missfallet?

• paron
    F89 skrev 2013-11-07 18:52:02 följande:
    Ni som har haft er första mens efter MF/MA, var den som innan graviditeten och missfallet?

Min mens kom som vanligt och följde min vanliga cykel.
  • Solros78
    F89 skrev 2013-11-07 18:52:02 följande:

Min kom tidigt och var mindre men utdragen. Har precis fått mens nr två idag.
  • 0fia

Blir galen!!!! Haft blödning idag igen. Först lite brunt och sen lite rött. Har ridit idag men det kan ju knappast börjat blöda igen pga det?! HAr någon av er haft det så?

• sepfhrenia
    0fia skrev 2013-11-07 21:38:12 följande:

Blir galen!!!! Haft blödning idag igen. Först lite brunt och sen lite rött. Har ridit idag men det kan ju knappast börjat blöda igen pga det?! HAr någon av er haft det så?

Ja, jag slutade blöda/ha flytning, sen gick det nån dag så kom det bruna flytningar igen, slutade o efter några dagar igen så var det bruna flytningar. Men nu verkar det äntligen ha slutat.
  • sowe81

Spännande söderböna. Jag ska också testa igen imorgon eller lördag o så borde det vara blankt på gravtest.

Jag kör med billiga äl-test denna första gång, men dela gärna med dig av en recension av förvarningsgubben, kanske får prova den sen om det inte tar sig vid första.

• söderböna
    sowe81 skrev 2013-11-07 22:33:31 följande:

Spännande söderböna. Jag ska också testa igen imorgon eller lördag o så borde det vara blankt på gravtest.

Jag kör med billiga äl-test denna första gång, men dela gärna med dig av en recension av förvarningsgubben, kanske får prova den sen om det inte tar sig vid första.

Spännande att vi ligger i fas! Vore roligt om vi lyckades plussa samtidigt! Hoppas starkt på nästa ÄL! Har liksom vant mig vid dessa plus vid det här laget och känns konstigt att vara utan någon längre stund.
  • kossann

Väntar på att mensen ska dyka upp... Hur många dagar efter mf fick ni er? 30 dagar sen jag skrapades idag.

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?