• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • SaandraR
    0fia skrev 2013-11-05 17:13:33 följande:
    Jag vet hur det känns men vi får peppa varandra här inne så att man "vågar" tro att det går smile5.gif
    Ja det får vi göra..:) hoppas mensen kommer snart!
  • sepfhrenia
    sowe81 skrev 2013-11-05 12:59:46 följande:
    Förstår din känsla. Nu har jag ju precis slutat blöda efter skrapningen men har samma tanke. Försöker tänka att jag inte ska tänka på äl o bim o att sånt men ändå gör jag det o hoppas sååå att det ska ta sig vid första äl så man slipper hålla på o fundera.
    Samma här... :(

Tog äl test förra veckan och det visade ett svagt streck, trodde jag skulle ha äl då 1-2 dagar efter det. Nu tog jag ett test idag för att kolla, det är fortf bara ett svagt streck. 

Har aldrig tagit äl tester innan och inte brytt mig om det heller för den delen, har blivit gravid oplanerat båda gångerna innan så det har liksom aldrig spelat någon roll innan.

Man vill bara veta var i cykeln man är... 
  • paron

Mensen tog slut iförrgår, haft lite bruna flytningar igår bara. Min mens varade bara i 4 dagar. Har nu beställt hem äl-tester från testlagret, 14st, ska också köpa cb äl test och vi har minst 15 st gravtest kvar från testlagret så nu kör vi på med fjärde försöket! Måtte det gå denna gång. Är det någon mer än Zombiemamma som har fått plus? Och hur går det för er som fortfarande hade plus efter mf?

• 0fia
    paron skrev 2013-11-05 18:08:21 följande:
    Mensen tog slut iförrgår, haft lite bruna flytningar igår bara. Min mens varade bara i 4 dagar. Har nu beställt hem äl-tester från testlagret, 14st, ska också köpa cb äl test och vi har minst 15 st gravtest kvar från testlagret så nu kör vi på med fjärde försöket! Måtte det gå denna gång. Är det någon mer än Zombiemamma som har fått plus? Och hur går det för er som fortfarande hade plus efter mf?

En vecka sedan skrapning en och plus på gravtest. Det verkar som sista blödningsdagen varv igår i alla fall . Kör äl- och gravtest varje dag.
  • Cayenna

Hej,
    Har läst i er tråd sedan förra veckan. Skrapades pga konstaterat ma i vecka 13. Hur lång tid har det tagit för er att få neg på grav.test ni som testat? Och hur långt hade ni gått i graviditeten? Kanske tar längre tid om man gått längre? Vi ska iaf försöka direkt och hoppas
    på en ny liten bror eller syster. Grattis till er som plusat igen och lycka till alla som kämpar.

• SaandraR
    Cayenna skrev 2013-11-05 19:45:10 följande:

Hej,
    Har läst i er tråd sedan förra veckan. Skrapades pga konstaterat ma i vecka 13. Hur lång tid har det tagit för er att få neg på grav.test ni som testat? Och hur långt hade ni gått i graviditeten? Kanske tar längre tid om man gått längre? Vi ska iaf försöka direkt och hoppas
    på en ny liten bror eller syster. Grattis till er som plusat igen och lycka till alla som kämpar.

Va i v.10 när jag fick ma men fostret hade dött i v.6 .. Efter skrapningen tog det 2 veckor innan negativt grav test och fyra veckor innan ägglossningen kom. Lycka till!:)
  • Solros78

Hej,

Ma v 9+5, fostret dött ca vecka åtta. Hade fortfarande positivt efter 15 dagar men negativt efter 17. Sen fick jag mens på dag 20. Väntar nu på mens nr två och har inte haft någon äl den här månaden enligt testerna.
  • is1
    Hej, Har läst i er tråd sedan förra veckan. Skrapades pga konstaterat ma i vecka 13. Hur lång tid har det tagit för er att få neg på grav.test ni som testat? Och hur långt hade ni gått i graviditeten? Kanske tar längre tid om man gått längre? Vi ska iaf försöka direkt och hoppas på en ny liten bror eller syster. Grattis till er som plusat igen och lycka till alla som kämpar.

Hej, det tog ca en och en halv vecka för mig att få neg på gravtest, Ca 20 dagar att få äl, jag trodde att jag va i vecka 12 men det hade redan varit dött sedan v8.
  • 0fia

Hej,

Hej!

Ledsen att du behöver komma till oss men välkommen!
    Jag fick ma i 12+5. Fostret var dött sedan 10+0. Fick Mifegyne men vattnet gick och jag började blöda rejält innan jag hann få cytotec. Skrapades därför för en vecka sen. Har fortfarande inte fått negativt på gravtestet men har inte blött idag. Tempen har sjunkit så nu inväntar jag äl och mys. Har precis bokat resa till Köpenhamn i helgen utan barn = mysdags!!
  • sowe81
    SaandraR skrev 2013-11-05 15:55:57 följande:
    Jaa :/ första försöket va det! Gick på första försöket förra gången så nu har jag fått för mig att det kommer ta lååång tid..
    Nejdå, de behöver det inte.

Vi lyckades på första försöket med vår dotter o med denna som slutade med ma blev på andra försöket. Bara att ligga i
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?