• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • SaandraR
    F89 skrev 2013-11-02 11:48:53 följande:

SaandraR: Spännande! BIM på tisdag då?

Ja jag tror det blir på tisdag. Men vill egentligen inte ta test på morgonen då om det blir neg..o gå till jobbet och vara ledsen .. Men kommer nog inte kunna hålla mig till nästa helg!
  • Zombiemma
    SaandraR skrev 2013-11-02 11:42:52 följande:
    Okej åh va kul! Kände du några symtom?

Jag känner som stick/hugg i livmodern (eller äggstockarna) ibland och har vita, rinniga flytningar.. Tog ett test imorse och vet inte om jag kunde ana en skugga..svårt att säga! Bim -3 idag.

Brösten har varit riktigt ömma och trötthet. Jag mår rätt bra den här gången (lite yr och hungrig) men det tar jag för positivt då jag mådde helt annorlunda innan mf!
  • Zombiemma

SandraR: när jag tänker efter så har jag haft väldigt mycket flytningar efter äl jag med..

Håller tummarna för dig!

• Sorg13

Grattis till plusset! Var hos läk i torsdags som såg att en ägglossning var på gång ca som idag eller söndag. Skönt tänkte jag just i torsdags var min sambo bortrest så vi hade mys onsdag och fredag. Nu till det märkliga ÄT visade positivt redan på torsdagkvällen trots hon sa tidigast lördag!! Alltså visar den ju inte samma! Utan tidigare..knepigt

• E2012smamma

Hej! Ser att många verkar ha plusat! vad kul =) Grattis!!

Jag visar äntligen negativt test 2,5 v efter cytotec. Var på återbesök i onsdags och hon sa att jag hade väldigt tjock slemhinna men trodde det berodde på ÄL och såg inga graviditetstrester. Jag skulle däremot höra av mig om jag inte fick mens om 2-3 veckor... men eftersom jag bara blödde 4 dagar och inte blödit eller haft ont efter så antar jag att det är ''över''...

Vi har ju bestämt att hoppa denna ägglossning utifall det finns några rester kvar där inne så att inte de nya ägget fäster fel. Men jag undrar nu :

Hur fungerar det med ÄL test? Efter denna mens, vilken dag skall jag börja testa? Brukade ha ÄL 14 dagar innan mens tidigare men vet inte om det förändrats.
    Någon som har koll på ÄL tester??

• is1

Grattis till plusset Zombiemma !

Hade äl 25/26 och har haft ont sen dess, mildare än mensvärk och vit akitiga flytningar. Gjorde ett Cb test idag och det stod inte gravid, kanske förtidigt, räknar med att få mens 6,7 oktober nån gång. Så det är väl bara att vänta å se.    

Är det någon mer som har haft ont sen äl och fått + ? 

• is1

Såg en metod här nån stans för ett tag sedan. Tänkte dela med mig av den, någon som testat detta? 

1) Börja sexa från dag 8 ( Räknat från din mens första dag)

2) Kör varannan dag tills du får utslag på din ägglossningssticka

3) När du fått klart och tydligt dubbelsträck ha sex 3 dagar på raken 

4) vila 1 dag

5) sex efter vilodagen          

• E2012smamma
    is1 skrev 2013-11-02 16:06:16 följande:
    Såg en metod här nån stans för ett tag sedan. Tänkte dela med mig av den, någon som testat detta? 

1) Börja sexa från dag 8 ( Räknat från din mens första dag)

2) Kör varannan dag tills du får utslag på din ägglossningssticka

3) När du fått klart och tydligt dubbelsträck ha sex 3 dagar på raken 

4) vila 1 dag

5) sex efter vilodagen          
    Tack! Men jag begriper inte riktigt. Känner den av stegringen av hormonerna eller är det så att den känner ägget? alltså låt säga att jag börjar på ÄL dagen av någon anledning. Då kommer den inte visa glad gubbe för att den inte känner av någon stegring? Men börjar jag på dag 8 så är stickorna slut dag 15

• 0fia

Zombiemamma - GRATTIS GRATTIS GRATTIS! Se nu till att hålla dig borta härifrån . Så härligt att det blir plus för någon!

E2012smamma skrev 2013-11-02 16:23:26 följande:
    Tack! Men jag begriper inte riktigt. Känner den av stegringen av hormonerna eller är det så att den känner ägget? alltså låt säga att jag börjar på ÄL dagen av någon anledning. Då kommer den inte visa glad gubbe för att den inte känner av någon stegring? Men börjar jag på dag 8 så är stickorna slut dag 15

Gissar att du kör med apotekets?! Jag har alltid kört med testlagrets billigaste tester. För mig fungerar det toppen. Dessutom är de så billiga att man kan köra flera på samma dag. Har vid något tillfälle haft neg på morgonen men pos på kvällen och då är man ju glad man kollar både morgon och kväll

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?