• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • F89
    sepfhrenia skrev 2013-10-30 10:49:18 följande:
    Hej!

Jag fick mf 20/10, skrapad den 22/10 och idag 10 dagar efter mf så syns det ett svagt streck på äl-test.  Så jag har väl äl om 1-2 dagar. Väntade det inte så tidigt. :)

Härligt! Håller tummarna för att ÄL-testet ska bli positivt snart : )
    Skönt med framsteg. Jag höll på att krevera av frustration när jag hade positivt graviditetstest 16 dagar efter skrapningen.
  • 0fia
    sepfhrenia skrev 2013-10-30 10:49:18 följande:
    Hej!

Jag fick mf 20/10, skrapad den 22/10 och idag 10 dagar efter mf så syns det ett svagt streck på äl-test.  Så jag har väl äl om 1-2 dagar. Väntade det inte så tidigt. :)

Hur långt var du gången? När räknar man sitt missfall från? Jag fick bruna flytningar 22/10. Vid kuben 25/10 konstaterafes att fostret dött i v 10+0 (skulle vsrit 12+5). Skrapades 28/10.

Håller tummarna för att det går snabbt för mig också..
  • zebra
    F89 skrev 2013-10-30 05:56:31 följande:
    Söderböna: Härligt! Då håller jag tummarna för glad gubbe snart : )

Zebra: välkommen och tråkigt att du behöver tillhöra gruppen! Jag har inte väntat något alls inför planering av ny graviditet utan har precis haft första ÄL utan att ha haft första mensen efter mitt MA och hoppas på det bästa : )
    Jag är också orolig inför det mesta dom rör fertilitet just nu, det får man vara.
    Tack! Är ändå skönt att jag hamnat här nu, hamnade först i tråden för sörjande och tog nu steget hit heheh :) 
    sepfhrenia skrev 2013-10-30 08:15:19 följande:
    Hej Zebra!

Jag fick mf för 1,5 v sedan också v 12. Har också tänkt vänta en mens innan vi försöker igen. Men tiden känns så långsam...

Ja, oro har vi nog allihopa på olika sätt. Jag som brukar leva i nuet tänker nu mycket på framöver, när man blir gravid igen..hur orolig kommer man inte vara då?? Detta är mitt första mf.
    Ja tiden går verkligen långsamt alltså! Vi väntade 1 år innan vi började försöka och det året gick förbi som en blixt, medan dessa 30 dagar känns som 2 år. Det var mitt första mf också...Man växlar hela tiden mellan längtan och oro..
    Solros78 skrev 2013-10-30 08:53:35 följande:
    Jag har inte väntat alls utan varit inställd på att köra direkt. Att jag sen inte fått äl vare sig före första mensen eller efter är ju en annan historia...
    Jag hade också försöka direkt men blev rekommenderad att vänta iaf en mens eller två månader. 
    Kan man få mens utan ägglossning? Mensen är väl beroende av äggets mognadscykel? Att man får mensen skulle jag se som ett positivt tecken att cykeln är igång igen :)  Hoppas du får äl denna månad :))

:)
  • carithal

Är det fler än jag som har haft ont i äggstockarna å mått illa dagen innan äl och flera dagar efter äl? fick äl den 24 okt å mådde illa å hade ont i äggstockarna. jag å gubben myste 24,26 och 27 okt. kan det ha tagit sig tro? stick vid blygbenet/blygläppen har jag oxå haft. har nu haft ont i äggstockarna  och mått illa varenda dag... fick ett missfall i v.5 i aug. mensen jag fick den 14 okt varade i 4 dagar, men var inte som den skulle. den var mer rosa än röd.

• 0fia

Zebra - om jag fattat det rätt blir man rekommenderad att vänta i första hand pga psykiska orsaker. Har man väl slutat blöda är livmodern läkt och det är bara att köra på. Kan bli lite trött på att det säger att man skall vänta för att man behöver läka psykiskt. Det kommer att vara en stor sorg i maj då vi skulle haft en liten  men då måste det ju vara skönare om man är gravid igen, eller?!

Carithal - Jag har tidigare haft grymt ont runt äl, men inte varit illamående... 

• F89
    0fia skrev 2013-10-30 11:21:22 följande:
    Zebra - om jag fattat det rätt blir man rekommenderad att vänta i första hand pga psykiska orsaker. Har man väl slutat blöda är livmodern läkt och det är bara att köra på. Kan bli lite trött på att det säger att man skall vänta för att man behöver läka psykiskt. Det kommer att vara en stor sorg i maj då vi skulle haft en liten  men då måste det ju vara skönare om man är gravid igen, eller?!

Carithal - Jag har tidigare haft grymt ont runt äl, men inte varit illamående... 

Zebra: Jag pratade med flera olika läkare och olika BM vid mitt missfall och de var rörande överens om att om man har gjort en skrapning och/eller ett VUL för att se att allt är ute så finns det inga fysiska orsaker till att man "måste" eller bör vänta. En läkare som jag träffade forskar kring missfall och hon sa de kunnat se är att det som kan göra att man har en högre risk för ytterligare ett missfall när man redan har haft ett är att det finns någon rest kvar som stör den nya graviditeten - i övrigt får man rekommendationen för att det ska bli lättare att datera en ny graviditet.

Så, om man har fått konstaterat på VUL att allt är ute så tror jag bara det är att köra om man är redo själv : ) 
  • F89
    Mommy1986 skrev 2013-10-30 11:34:29 följande:

Dagens piss-sticka!!! Nu blev jag glad, verkar äntligen vara på gång!
    JIPPIE! Heja kroppen! : D
  • Mommy1986
    F89 skrev 2013-10-30 11:45:08 följande:
    JIPPIE! Heja kroppen! : D

Hehe, precis heja kroppen!

Men vi har min mamma på besök denna vecka, men nog ska det gå ändå hoppas jag :)
  • F89
    Mommy1986 skrev 2013-10-30 11:48:01 följande:

Hehe, precis heja kroppen!
    Men vi har min mamma på besök denna vecka, men nog ska det gå ändå hoppas jag :)

Mamma kanske behöver lite ensamtid? ta lite promenader eller åka och handla eller så? : )
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?