F89 skrev 2013-10-30 05:56:31 följande:
Söderböna: Härligt! Då håller jag tummarna för glad gubbe snart : )
Zebra: välkommen och tråkigt att du behöver tillhöra gruppen! Jag har inte väntat något alls inför planering av ny graviditet utan har precis haft första ÄL utan att ha haft första mensen efter mitt MA och hoppas på det bästa : )
Jag är också orolig inför det mesta dom rör fertilitet just nu, det får man vara.
Tack! Är ändå skönt att jag hamnat här nu, hamnade först i tråden för sörjande och tog nu steget hit heheh :)
sepfhrenia skrev 2013-10-30 08:15:19 följande:
Hej Zebra!
Jag fick mf för 1,5 v sedan också v 12. Har också tänkt vänta en mens innan vi försöker igen. Men tiden känns så långsam...
Ja, oro har vi nog allihopa på olika sätt. Jag som brukar leva i nuet tänker nu mycket på framöver, när man blir gravid igen..hur orolig kommer man inte vara då?? Detta är mitt första mf.
Ja tiden går verkligen långsamt alltså! Vi väntade 1 år innan vi började försöka och det året gick förbi som en blixt, medan dessa 30 dagar känns som 2 år. Det var mitt första mf också...Man växlar hela tiden mellan längtan och oro..
Solros78 skrev 2013-10-30 08:53:35 följande:
Jag har inte väntat alls utan varit inställd på att köra direkt. Att jag sen inte fått äl vare sig före första mensen eller efter är ju en annan historia...
Jag hade också försöka direkt men blev rekommenderad att vänta iaf en mens eller två månader.
Kan man få mens utan ägglossning? Mensen är väl beroende av äggets mognadscykel? Att man får mensen skulle jag se som ett positivt tecken att cykeln är igång igen :) Hoppas du får äl denna månad :))