-
Grattis! :)Anonym (Sjalmamman) skrev 2013-11-26 07:27:29 följande:Jag vågade på darrande ben testa imorse och fick ett fint plus
-
Åh då förstår jag :) Så spännande, det viktiga är att försöka hålla huvudet kallt och inte oroa sig för mycket. Lycka till!Emaria skrev 2013-11-26 09:11:40 följande:Det var egentligen det första seriösa försöket efter MF i augusti eftersom jag inte kunnat se att jag haft ÄL förrän nu.
-
Du är inte ensam om ett sånt beteende, gick in själv i bf-april tråden som jag var med i och såg att MÅNGA har gjort UL och det pratas om vilka som får pojkar och flickor. Skulle själv haft UL nästa vecka egentligen den 2/12...men lite positivt att det ungefär då jag har BIM nu...hoppas jag är gravid :(F89 skrev 2013-11-27 15:25:02 följande:Jag blir så trött på mig själv!
Har mått ganska bra den senaste veckan och verkligen sett framåt. Blev överlycklig av mitt positiva ÄL-test i måndags och känt att det kanske blir bra det här till slut ändå.
Sen, som en jävla tvångstanke, går jag in och läser ALLT i den bf-tråd jag var med i tidigare. Det slutar med att jag börjar gråta och tycker att hela världen är dum, ful och orättvis. Så himla onödigt av mig att gå in där och grotta ner mig...
Lite kul om vi alla i denna tråd lyckas nov-dec, då skulle vi kanske hamna i samma BF tråd ^^ -
Är på Äl+8 idag, har varit på otroligt dåligt humör som växlar på 3sekunder, varit nedstämd och känt att jag nästan inte tål sambon :( Kan vara PMS för det skulle förklara detta..
Igår och idag har jag haft korta illamående stunder och idag flytningar också. Det kan vara mensen pågång eller psyket...
-
Blev lite pepp på att testa idag (BIM-4) när jag såg Parons bilder (ser streck där :)) och testade med morgonurinen, de va helt blandkt..så definitivt blankt. Den där nedstämdheten och stressen (av andra anledningar) tog kål på mig de senaste 3 veckorna...förvånar mig inte att jag inte blir gravid nu.
Hoppas det går för er andra :)
-
Det var förresten första gången jag gör gravtest..så första testet blev förstört typ och andra var jag mer försiktig med. När jag va gravid förra gången (som slutade i mf) så hade jag endast ett svagt streck i BIM+4.
Hade lite hopp om graviditet då jag hade flytningar på torsdagen och igår...läste på vårdguiden att de kan va tecken på graviditet...
-
Menade att det va första gången jag gör ett test själv hemma...förra gången var det BM som gjorde testet åt mej.zebra skrev 2013-11-30 13:49:24 följande:Det var förresten första gången jag gör gravtest..så första testet blev förstört typ och andra var jag mer försiktig med. När jag va gravid förra gången (som slutade i mf) så hade jag endast ett svagt streck i BIM+4.
Hade lite hopp om graviditet då jag hade flytningar på torsdagen och igår...läste på vårdguiden att de kan va tecken på graviditet... -
paron skrev 2013-11-30 17:08:14 följande:
Ja när jag plussade innan mitt mf så plussade jag väldigt svagt på BIM + 7 tror jag så det finns väl hopp... Så länge inte mensen kommer :)Samma sak jag undrade lite över, om det är kört om man får negativt vid ett tidigt test. Det känns lite mer hoppfullt då jag själv också fick svagt sträck vid BIM+4 sist.Kirsten skrev 2013-11-30 17:04:52 följande:
När jag testade när jag va gravid med min son fick jag svagt positivt med sticka bim+5/6 testade med cb och fick 1-2 v bim+7/8. Så först en vecka efter bim tror jag man kan få rättvist resultat!:) Nu med mf fick jag 2 lika starka streck på sticka bim+11. Så än finns det hopp!:)
-
Ja, det får vi göra! Håller tummarna för dig :) Har själv mens antingen tisdag eller onsdag. Sist kom mina symtom vid BIM+1 och det var endast molvärk som liknar mensvärk +ömma bröst+oftare toabesök...utan misstanke om graviditet. Vi får försöka vänta tålmodigt :)paron skrev 2013-11-30 18:18:31 följande:
Då tar vi varandra i hand och hoppas på nytt!! Mensen har ju inte kommit och jag ska ha mens någon gång mellan imorgon och tisdag :) -
Använde RFSUs test oh där stod det att man skulle kunna testa ca innan BIM. Tror det är olika för olika personer.Solros78 skrev 2013-11-30 22:57:28 följande:Men det måste väl vara skillnad mellan olika test? De här testerna med sträck, när står det på drm att man kan börja testa?