• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • Anonym (i)
    sowe81 skrev 2013-10-27 18:25:21 följande:
    F89 hur lång tid tog det innan du fick positivt äl-test efter skrapningen?

Det tog även 20 dagar för mig innan äl kom. Kändes som jag hade äl så gjorde ett äggöossningstest, mycket riktigt så va det så
  • Kuben
    F89 skrev 2013-10-27 15:32:57 följande:
    Kuben: Du behöver inte alls tagga ned. Man känner det man känner och det är lika bra att acceptera : )
    Jag höll på att få ett frispel innan jag fick ett positivt ÄL-test men jag orkade liksom inte addera några funderingar om mitt eget beteende utöver ÄL-hetsen ; )
    Har du ringt 1177 eller något annan och frågat vad dom tror? Efter skrapningen fick vi med oss en lista med telefonnummer vi kunde ringa om vi hade frågor!

Tack!

Toppen med en sådan lista! Jag borde vara tokvan efter mina 6 mf, men inget är det andra likt...

Jag får nog bara stå ut. Nu har jag slutat blöda igen, det var bara en liten liten stund i morse som det kom lite... 

Tack för att du orkade svara!!     
  • Mommy1986

20 dagar sen jag gjorde aborten. Det här fick jag idag och det är det starkaste hittills, om bilden kommer med från mobilen..

• sowe81

Ok, ja klart det är individuellt hur fort det kommer men intressant i veta, ska inte ha förhoppningar om att den kommer förrens i slutet av nov tidigast då, är nu 3 dagar sen skrapningen.

• sepfhrenia

När ni skriver 20 dagar osv. räknar ni från mf/ma dagen eller sista blödningsdagen? Har aldrig brytt mig om äl innan så jag har noll koll, speciellt efter skrapning...

• F89

Mommy1986: Jag tycker strecken är svåra, därför jag köpte digitalt den här gången..
    Har du andra symptom på ÄL?

Sephrenia: Jag räknar från skrapningsdagen.

• F89

Sowe81: Ta ett graviditetstest som du tänkt efter ett tag och se hur starkt det är? Jag började med ÄL-testerna när jag såg att graviditetstesten blev mindre och mindre starka! Jag kan inte exakt men hcg hormonet måste ner men inte bort helt (har jag läst) för att ÄL ska kunna komma.

• Solros78

Vad tror ni, ska jag ringa någon gyn och be om hjälp med äl? Jag blir så stressad av att inte ens få chansen att bli gravid. Under sommaren uteblev min äl två månader i rad och sen blev jag gravid när den äntligen kom. Nu ingen äl innan första mensen efter mf och ingen äl andra månaden heller.

Jag vill så himla gärna bli gravid före jul för att det inte ska bli bf så sent nästa år, jag känner mig helt besatt av allt ältande kring detta.

• F89

Solros78: Det skadar ju inte att fråga gyn om dina alternativ?

Hur märker du att du inte får ÄL? Får du inget utslag på tester eller är det något annat?

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?