• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • paron
    Anonym (i) skrev 2013-10-25 11:49:27 följande:
      såg visst att bilden ville inte följa med förra gången

Ett solklart positivt test!! Mys på nu och hoppas det tar sig :) 🌸❤️
  • Anonym (i)

Tack!! åå vad glad jag blir,  Trodde det skulle ta länge tid än vad det gjorde:)

Paron: Hoppas det är ett plus för dig nästa gång du testar då!:)
    F89 : Hur går det för dig trots omständigheterna?  Har du kvar hormorer i kroppen ?

Kram kram           

• F89
    Anonym (i) skrev 2013-10-25 12:33:23 följande:
    Tack!! åå vad glad jag blir,  Trodde det skulle ta länge tid än vad det gjorde:)

Paron: Hoppas det är ett plus för dig nästa gång du testar då!:)
    F89 : Hur går det för dig trots omständigheterna?  Har du kvar hormorer i kroppen ?

Kram kram           

Jag gjorde senaste graviditetstestet i onsdags och då fick jag anstränga mig för att se plusset så det går åt rätt håll. Har helt gått över till ÄL-tester nu och idag är jag öm som jag brukar runt ÄL så jag hoppas verkligen att det är på gång även om testerna inte har gett något utslag ännu.
  • Anonym (i)
    F89 skrev 2013-10-25 13:03:54 följande:

Jag gjorde senaste graviditetstestet i onsdags och då fick jag anstränga mig för att se plusset så det går åt rätt håll. Har helt gått över till ÄL-tester nu och idag är jag öm som jag brukar runt ÄL så jag hoppas verkligen att det är på gång även om testerna inte har gett något utslag ännu.

Hoppas och håller tummarna för dig!:)
  • carithal

Hej. Hade ägglossning igår så jag å gubben myste igår när han kom hem från jobbet. Hoppas det tar sig nu. Tog äl test igår kl 12 å det visade ett svagt streck på stickan men positivt var det. Kl 20 hade det blivit ett starkare streck så vid 23 myste vi. Hoppas det tog sig nu denna gång. Mår grymt illa idag så det är väl normalt antar jag..

• paron
    carithal skrev 2013-10-25 18:14:02 följande:
    Hej. Hade ägglossning igår så jag å gubben myste igår när han kom hem från jobbet. Hoppas det tar sig nu. Tog äl test igår kl 12 å det visade ett svagt streck på stickan men positivt var det. Kl 20 hade det blivit ett starkare streck så vid 23 myste vi. Hoppas det tog sig nu denna gång. Mår grymt illa idag så det är väl normalt antar jag..

Strecket ska ju inte vara svagt, då är det inte positivt. Jag skulle råda dig att fortsätta ta äl test. Och när du får ett riktigt starkt streck så kommer din äl mellan 12-48 timmar. Lycka till 🌸
  • paron
    frånochmeddu skrev 2013-10-25 14:44:40 följande:
    www.familjeliv.se/hem/franochmeddu/gallery/ph... Min stegring. Tror ni att jag behöver oroa mig att det står 2-3 ist för 3+ i vecks 5+4? Jag har räknat ut att jag borde vara såhär långt gången utifrån när jag tror att jag hade ÄL!

Kan det inte bara bli högst 2-3 veckor? Eller 3+? Eller har du kanske inte använt samma koncentrerat urin? Kram
  • Kuben
    Kuben skrev 2013-10-24 10:16:08 följande:
    Hej!
    Började precis att blöda... NU?! 24-25 dagar efter mf. Begriper inte alls. Brukar ha längre cykler än så.  Rejält med blod och en del värk. Märkligt! Undrar just vad detta är?!

BEGRIPER INTE.. OJ  nu blev det stora bokstäver. Jo jag begriper inte - slutade blöda tvärt. Ska jag vara helt ärligt så var det sådana mängder färskt blod på några minuter, och sedan ingenting, vilket otäckt nog liknade ett missfall... Jo, det kändes faktiskt som ett mf. Undrar just? Eller något annat som gjorde att jag blödde så kort och intensivt? mÄRKLIGT.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?