• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • sepfhrenia
    sowe81 skrev 2013-10-24 18:06:05 följande:
    Har blivit skrapad nu o varit uppe o kissat så jag räknar med att få åka hem inom kort. Hoppas inte blöda så länge så man kan gå vidare.
    Hoppas du får komma hem snart!

Ja, gå vidare vill man. Men jag tycker det är svårt att tänka positivt. Ok det är bara två dagar sen min skrapning men jag blir ju hela tiden påmind av min "bebismage" och stora bröst. Jag är inte gravid längre men jag ser ut som det...
  • JennieCH
    F89 skrev 2013-10-24 10:30:37 följande:

Helt otroligt!! Min svärmor var med om samma sak för 28 år sedan : )
    Ja det är Inte superovanligt men vi har inte tvillingar i släkten så jag trodde inte på den teorin när min syster la fram den för mig efter vårt missfall. Hon var övertygad hela tiden och hon fick rätt. Hur gick det för din svärmor? Föddes den andre? Är så galet nervös gör att behöva gå igenom ännu ett missfall nu.
  • JennieCH
    Kuben skrev 2013-10-23 21:25:30 följande:

Men kära någon vad roligt att det fanns en kvar! Vilken berg-och-dalbana du fått gå igenom!!

Kram och lycka till !
    Ja det är precis så det känns: upp vid första pluset, ner vid första blödningen, upp vid första VUL, ner vid andra blödningen, upp vid andra VUL, långt ner vid tredje riktigt stora blödningen, sen lite upp vid tredje VUL och hoppas att vi slipper fler dalar nu men det får tiden utvisa :)
  • F89

JennieCH: Den andre är min sambo : ) hon blödde litegrann från och till under resten av graviditeten och min sambo kom nästan två månader för tidigt men fullt frisk!

• F89

Idag är jag öm vid höger äggstock som jag brukar känna runt ÄL. Hoppas hoppas att det är på gång!

• Solros78

Jag är så sur, dag 14 idag och ingen äl. Ska kroppen inte ens ge mig chansen att bli gravid den här månaden!

• sepfhrenia
    F89 skrev 2013-10-25 06:27:04 följande:

Idag är jag öm vid höger äggstock som jag brukar känna runt ÄL. Hoppas hoppas att det är på gång!

Håller tummarna för dig!!

Jag själv har aldrig nån känsla alls ihopkopplad med äl. Kanske kommer få det nu när jag antagligen kommer vara så mycket mer uppmärksam på det.

Vad har ni andra för äl- kännetecken?
  • sepfhrenia
    Solros78 skrev 2013-10-25 07:11:13 följande:

Jag är så sur, dag 14 idag och ingen äl. Ska kroppen inte ens ge mig chansen att bli gravid den här månaden! smile4.gif

Usch jobbigt, när hade du mf?

Tiden går verkligen långsamt nu.
  • paron

Då hamnade jag i test-träsket igen... Åker & köper gravtest nu. Två dagar innan min beräknade mens. Brösten ilar/svider, är svullna så till och med sambon kommenterade det med ett wow, och greppade tag i ena bröstet. Åååh jag vill så gärna. Skynda hem nu för att testa. Är såå kissnödig!!

• fruPalmkvist
    paron skrev 2013-10-25 09:42:55 följande:

Då hamnade jag i test-träsket igen... Åker & köper gravtest nu. Två dagar innan min beräknade mens. Brösten ilar/svider, är svullna så till och med sambon kommenterade det med ett wow, och greppade tag i ena bröstet. Åååh jag vill så gärna. Skynda hem nu för att testa. Är såå kissnödig!!

Åh hoppas hoppas hoppas! Det är du värd!!!! Sitter själv med typ mensvärk 1 vecka efter ägglossning, säger varken det ena eller det andra... Detta är så drygt!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?