Inlägg från: Camilla040609 |Visa alla inlägg
  • Camilla040609

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Jag hoppar in här med mitt första missfall, pågående just nu. Jag var in 4 Oktober och gjorde ett VUL för jag haft lite oroligt ont i magen i ett par dagar. Fick då se något suddigt utan hjärtaktivitet, åkte in en vecka senare (10/10) och gjorde nytt VUL och samma sak då något otydligt utan hjärtaktivitet men den hade vuxit med en veckas storlek. Togs blodprov för att kolla graviditetshormonet.

Fick vänta till idag för att göra nytt VUL och nytt blodprov och de visade något suddigt som minskat sen första mätningen och fortfarande ingen hjärtaktivitet. Samt att blodprovet på hormonet sjunkit från 12500 till 4000. Så imorgon klockan 8:30 ska jag vara på KK för att göra skrapning under narkos!!

Har sedan tidigare tre underbara barn födda -04, -06 och -09. Har aldrig haft missfall tidigare men känner mig lugn över beskedet då de aldrig var något foster som vuxit i min mage utan detta var ett ofosterlig graviditet.

• Camilla040609
    F89 skrev 2013-10-22 14:21:21 följande:

Får jag fråga hur du menar med det sista. Att du är lugn över att det aldrig var något foster som vuxit i min mage utan detta var en ofosterlig graviditet?

Jag har funderat en del på det där. Fick konstaterat MA i slutet av september men den första BM jag träffade sa att MA och ofostrig graviditet bara är två olika namn på samma sak? Kan någon hjälpa mig? Man såg ju aldrig ett foster hos mig utan hinnsäcken var tom så när som på något som hade kunnat bli ett foster. 
    Ja alltså detta var aldrig något foster, utan mer något koagel. Känner som så att det aldrig var något foster, någon individ. Känner att jag aldrig var gravid utan kroppen som spelade mig ett spratt med hinsäck som vuxit sig stor med typ blodklump inuti. Jag kan inte alla begrepp med MF, MA m.fl Ja du vet kanske vad jag menar.

Detta var mitt allra första ivarjefall och känner mig lugn efter beskedet idag. Den stora chocken och alla tårar föll för fyra veckor sedan då jag fick veta första gången att det nog inte var något foster utan bara en hinsäck som vuxit. Men veckorna fortsatte med fler kontroller och sådär men nu är de klart besked.
  • Camilla040609

En fråga som jag inte blir klok på, gällande att ha sex första gången efter skrapning.
    De flesta läkarna säger 3 veckor efter skrapning för att minska risken för infektion, men då undrar jag hur ni som haft missfall och eventuell skrapning tidigare gjort.

Hur lång tid efter missfall/skrapning hade ni sex??

• Camilla040609
    is1 skrev 2013-11-02 22:39:33 följande:

Så länge man blöder ska man nog inte ha sex. beroende på om du har ont eller så.

Dom sa inget till oss så det vart rätt så tidigt för våran del  
    Jag blöder inte längre och har inte gjort det på 5-6 dagar och har inte ont heller.

De sa inget till mig heller så jag har kollat upp rekommendationerna på nätet och de "säger" tre veckor men jag vill försöka tidigare så vi får se hur det blir!!!

Tack för ditt snabba svar
  • Camilla040609
    is1 skrev 2013-11-02 22:54:54 följande:

Bästa är väll att lyssna på vad din kropp säger och sen är det väll bara att köra på och om det gör ont så vänta i några dagar till :) Vi bestämde oss för att vänta en vecka efter 3 dagars blödning, men det lyckades vi inte hålla, haha.  så slutet på den veckan vart det mys och det gick bra :)
    Ja det är väl typ så jag sitter och tänker. Har gått ungefär 1,5 vecka efter skrapningen och inte haft någon blödning på typ 5-6 dagar så tankarna går runt på om vi ska försöka. Tänkte samma som du skrev, att gör det ont så skippar vi det då och gör det någon dag senare och ser om det fungerar då. Men jag tror det ska gå bra vid första försöket. Har enligt mina uträkningar (om det stämmer) ÄL den 11 november, får väl se om vi får till det innan dess. Vore ju toppen!!
  • Camilla040609
    0fia skrev 2013-11-03 08:56:40 följande:

Klart nu skall testa! Att man blöder betyder att såret fortfarande inte läkt och då finns fortfarande infektionsrisk. För er är det bara att köra på

Själv blev jag lite konfunderad nu på morgonen. Har fortfarande lite Sportings men det blir mindre och mindre. Tog både gravtest och äl-test i morse. Gravtestet är svagt positivt. Äl-testet är tokstarkt. Undrar lite hur mycket HCG som behövs för att ge så starkt utslag på äl-testet. Eller kan det vara äl på g
    Ja men du det låter ju bra!!

Jag tog ett gravtest imorse för att se om det gav utslag fortfarande men ingenting visades på stickan, bara kontrollstrecket lyste starkt så det blir att köra på nu varannan dag eller så för att inte missa ÄL. Har ju räknat ut den till att vara den 11 november men bäst är ju att köra på helt enkelt och se om det tar sig hehe!!

Hoppas att det är ÄL du har snart så ni får prova igen om det är det ni siktar på!!
  • Camilla040609
    Jaa jag känner igen mig i det där med PMS liknande humöret. Brukar få det en vecka innan mensen men nu ska jag enligt mina uträkningar inte ha mens förns den 25/11 så det känns lite främmande att det sätter igång såhär tidigt. Men tiden får avgöra vad det är med mig.
    Jag är arg och irriterad på det mesta och min man får tyvärr stå ut med mina utbrott ibland och det är ju inte rättvist känner jag ganska fort inpå att mitt utbrott avtagit!! :-/
  • Camilla040609
    full fart skrev 2013-11-09 12:27:26 följande:
    Jag va på ultraljud förra torsdagen skulle då vart i v 12+4 men de hade dött i v 8+4 så fick tid art sätta igång med cytotec redan fredag morgon så här sitter man o inväntar att sluta blöda så man kan börja om har läst de kan ta 4 veckor innan man slutar blöda:( fy va segt!!!!
    Usch så jobbigt!! Får hoppas du slipper blöda i 4 veckor, det vore ju riktigt jobbigt!!
  • Camilla040609
    full fart skrev 2013-11-09 15:23:50 följande:
    Tack alla:) ja nu vill man bara detta ska va förbi så man kan börja om o känna sej fräsch igen, har ni ande barn sen innan?
    Jo jag har tre barn sedan tidigare, 3år, 7år och 8år.
  • Camilla040609
    Solros78 skrev 2013-11-09 18:16:50 följande:
    Jag ältar det där med tiden på året massor. Har två höst/vinterbarn, hade varit så kul med något helt annat. Jag hade bf i april och det hade varit jättemysigt. Nu vill jag bli gravid jättesnabbt för att inte få ett tredje barn precis när de andra två fyller år.

Och sen vill jag absolut inte passera årsskiftet för att då blir det ytterligare ett kalenderår/skolår mellan barnen.

Hur tänker ni andra kring sånt här?
    Jag var också planerad till April 2014 men så blev det ju inte tyvärr. Åhh vad jag såg fram emot ett vårbarn, att få göra något jag aldrig gjort förut. Jag har två döttrar som är född i December så att klä på en nyfödd vid den tiden är jag expert på eller nått. Har en son som är född tidigt i Augusti så sommarbarn är jag också haj på!! Men ett vårbarn hade varit speciellt helt klart. Men men nu är det som det är och hoppas på ännu ett augustibarn.
    Sorg13 skrev 2013-11-09 19:25:25 följande:
    Läste någonstans att förändring i humör är ett av de tidigaste tecknen på graviditet, så jag hoppas!😊
    Hmm, det lät intressant minsann!! Det får vi hoppas på.

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?