• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • Mommy1986
    F89 skrev 2013-10-17 18:24:16 följande:
    Ingen som jag känner igen sig i det jag skrev igår? Att det värsta (om man inte har barn) är att man funderar på om det verkligen kommer gå vägen alls?

Om ni inte tänker så, några tips till mig så jag slutar känna så? : )
    Läkaren sa till mig att det är de tankarna man oftast får efter missfall ifall man inte har barn.
    Försök att inte tänka den vägen, blir bara grubblande och deppigt för dig.
    Du har ju redan lyckats bli gravid en gång! 
    1 av 4 graviditeter slutar med missfall och tyvärr var du en av dem denna gång.
    Försök och se framåt nu.. :)
    Bara att vänta att kroppen återställer sig till det normala igen. :)

Visar gravtesten positivt ännu? 

• Anonym (violen)
    Ingen som jag känner igen sig i det jag skrev igår? Att det värsta (om man inte har barn) är att man funderar på om det verkligen kommer gå vägen alls? Om ni inte tänker så, några tips till mig så jag slutar känna så? : )

Visst kommer sådana tankar ibland, men just nu är jag positiv i tankarna och hoppas och tror att det går vägen denna gång. Jag är ung (lika gammal som du, om 89 står för ditt födelseår) och vägrar tro på riktigt att jag INTE ska få barn. Har du pratat med någon (professionell) om det?
  • F89

Jag ska försöka.

Fortfarande positiva men väldigt, väldigt svaga. Så svaga att om jag inte haft missfall utan väntat på BIM så hade jag lagt ut kort här för att ni skulle hjälpa mig att tyda dem : )

Hur går det för dig? Har du börjat med ÄL-test?

• F89

Anonym (violen): Jag är född 89 : ) Nej, inte pratat med någon proffesionell. Det blir ju ändå bättre och bättre men om dessa tankar inte släpper och om ett nytt + dröjer så kan det nog bli aktuellt.

Vad glad jag blir att du är positiv till ditt nya +!!!

• SaandraR
    F89 skrev 2013-10-17 18:26:55 följande:

SaandraR: Jag tycker definitivt att det ser ut att vara ÄL på G! Härligt!!

Oh ja underbart :)
  • F89

Violen: När var ditt MF? Hur lång tid tog det för er att bli gravida på nytt?

• SaandraR

Ingen som jag känner igen sig i det jag skrev igår? Att det värsta (om man inte har barn) är att man funderar på om det verkligen kommer gå vägen alls?

Om ni inte tänker så, några tips till mig så jag slutar känna så? : )

Jag tänker att jag inte kommer kunna behålla nästa graviditet heller, är typ inställd på ett till missfall :/ får bara såna tankar nästan..
  • F89

SaandraR: skönt att jag inte är ensam och samtidigt tråkigt att du känner likadant. Jag försöker tänka att nästa gång jag får ett nytt + så ska jag försöka att inte tänka så mycket på det och försöka avvakta allt planerande tills VUL i V 8 om det går så långt (hjärtat började aldrig slå i den här graviditeten). Samtidigt så vet jag att när man väl får ett + så är ju allt det där som bortblåst och man är i full gång med sina framtidsplaner igen : )

• SaandraR
    F89 skrev 2013-10-17 18:46:16 följande:

SaandraR: skönt att jag inte är ensam och samtidigt tråkigt att du känner likadant. Jag försöker tänka att nästa gång jag får ett nytt + så ska jag försöka att inte tänka så mycket på det och försöka avvakta allt planerande tills VUL i V 8 om det går så långt (hjärtat började aldrig slå i den här graviditeten). Samtidigt så vet jag att när man väl får ett + så är ju allt det där som bortblåst och man är i full gång med sina framtidsplaner igen : )

Ja så tänker jag med, för sist planerade vi jättemycket och pratade om hur det kommer bli, köpte tom lite bebiskläder som ligger så fint i byrålådan. Nä inget sånt nästa gång! Men det kanske är lätt och säga nu..:)
  • Mommy1986
    F89 skrev 2013-10-17 18:38:56 följande:
    Jag ska försöka.

Fortfarande positiva men väldigt, väldigt svaga. Så svaga att om jag inte haft missfall utan väntat på BIM så hade jag lagt ut kort här för att ni skulle hjälpa mig att tyda dem : )

Hur går det för dig? Har du börjat med ÄL-test?

Okej, skönt att de blivit svaga. :)

Jag fick idag Äl testen från testlagret och med dessa test får jag bara fram kontrollstrecket.

Medans med testen från billiga-tester.se syns ju kontrollstrecket och svagt det andra strecket.

Förstår inte varför de ska visa olika bara för att det är olika tillverkare.

Nå väl, har nu tolv test jag ska använda för att se ifall man ens får ägglossning denna månad!

:)
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?