• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • F89

Violen: Jag är glad för din skull och jag ska hålla tummarna för dig imorgon.

Förstår att du känner dig ensam och att det är svårt att våga tro, att våga hoppas. Jag köpte en dagbok i samband med mitt MA, jag skriver och har skrivit mer än vad jag trott och ibland hjälper det mot min ensamhet. Framförallt hjälper det mig att kunna bena ut allt som rör sig i huvudet.

• paron
    Anonym (violen) skrev 2013-10-14 21:09:34 följande:
    Har nyligen blivit gravid efter mitt mf i augusti. Kan inte tro på det, kan bara tro att det ska misslyckas. Ska på ultraljud imorgon, vill bara be läkaren att snabbt berätta om hen ser ngt som lever eller inte. Jag trodde verkligen att jag skulle vara positiv och hoppfull, men det går inte. Känner mig så ensam i allt också. Sambon säger typ "vi kan inte göra något, det går säkert bra", vilket inte lugnar ett dugg. Han vill heller inte berätta för någon eftersom "då får man ju göra folk först glada och sedan ledsna om det går fel". Jaha. Så därför ska vi hålla tyst, för att skona ANDRA från ett ev. missfall? Känns ännu mer som en skam då, att det förra fostret dog i min mage och att det kanske händer igen...

Stort grattis till dig. Vi försöker fortfarande efter vårat missfall. Jag förstår att du är orolig, det kommer jag med vara. Jag håller också tummarna för dig imorgon. Behöver du någon att prata med så finns vi alla här. Kram
  • paron

Nu tog jag ännu ett test och det var starkare :) Vad tror ni? När tror ni ägglossning äger rum? Hur starkt kan strecket bli? Ska man testa tills strecket blir ljusare igen?

• Anonym (Anna mf)
    paron skrev 2013-10-15 14:34:56 följande:
    Nu tog jag ännu ett test och det var starkare :) Vad tror ni? När tror ni ägglossning äger rum? Hur starkt kan strecket bli? Ska man testa tills strecket blir ljusare igen?

Kör på! Mitt streck blev aldrig starkare än så där, och när det börjar gå åt det ljusare hållet igen kan det vara för sent! Bättre ligga en gång för mycket än en gång för lite om det ska ta sig, + att spermierna överlever ju ett om det skulle visa sig att strecket är som starkast imorgon eller i övermorgon så skadar det ju inte om ni skulle ha sex idag.
  • JennieCH

Vi fick missfall i tisdags. Jag var i v7 och hade precis gjort ett VUL där jag såg de lilla fröet och det lilla lilla hjärtat som pickade, var så lycklig då jag haft en liten blödning och var orolig men allt såg bra ut och den växte sonden skulle. 3 h senare kom mf, jag hade inte ett dugg ont. Det som besvärar mig mest förutom att jag verkligen är ruskigt ledsen är att jag har kvar alla mina gravidsymptom. Jag mår illa, har ömma bröst och molvärk. Har ni kvar allt sånt också?

Angående ÄL-testet ovan så ska streckande vara lika starka, då är det ÄL på G :)! Lycka till!!

• kossann

Inatt har jag fått sova ordentligt! Vaknade till när sambon gick upp vid halv 6, men somnade om och vaknade inte förrän 10:15. Tänk vad allt kan kännas lite bättre bara man fått sova ordentligt.

Gravtestet visade ett knappt synligt sträck idag. Jag har lite "skvätt-blödningar" kvar, och eftersom de sa inget sex förrän tidigast 2 veckor efter skrapningen så kommer jag en vecka till innan jag börjar testa med ägglossningsstickorna. Hoppas att min cykel kommer igång snabbt, men det är ju inget annat att göra än och vänta och se...

Så idag har jag tagit tag i tvättkorgen, städat och fixat en köttgryta tills sambo kommer hem från jobbet.
    Imorgon är det jag som går tillbaka till jobbet igen och tar tag i vardagen! 

• F89

Jag förstår att man inte ska ha sex efter en skrapning så länge man blöder.

Nu har det inte kommit något blod sen förra torsdagen (jag skrapades förra måndagen) och bortsett från att graviditetstesten fortfarande visar positivt så känner jag mig inte gravid alls längre. Nu borde jag väl kunna ha sex? 

• Danni 83
    JennieCH skrev 2013-10-15 14:45:46 följande:

Vi fick missfall i tisdags. Jag var i v7 och hade precis gjort ett VUL där jag såg de lilla fröet och det lilla lilla hjärtat som pickade, var så lycklig då jag haft en liten blödning och var orolig men allt såg bra ut och den växte sonden skulle. 3 h senare kom mf, jag hade inte ett dugg ont. Det som besvärar mig mest förutom att jag verkligen är ruskigt ledsen är att jag har kvar alla mina gravidsymptom. Jag mår illa, har ömma bröst och molvärk. Har ni kvar allt sånt också?

Angående ÄL-testet ovan så ska streckande vara lika starka, då är det ÄL på G :)! Lycka till!!

Vet du med säkerhet att du fått mf? Beklagar verkligen, vilken ledsam upplevelse, speciellt när man fått se hjärtat slå det kan ju ta ett tag för kroppen att komma i balans, minns inte att jag hade symptom kvar 1 v efter mf, fick också mf i v 7. Magen var spänd och svullen ett tag efter minns jag. Det är ju säkert olika. Lycka till framöver med nya försök!

Kosann: vad skönt att få sova ut ordentligt, hoppas att du fått tid för dig/er och känslorna så hoppas och tror jag att du kommer in i vardagens rutiner snabbt igen, och nya försök med barn om ni vill.
  • paron
    Anonym (Anna mf) skrev 2013-10-15 14:43:13 följande:
    Kör på! Mitt streck blev aldrig starkare än så där, och när det börjar gå åt det ljusare hållet igen kan det vara för sent! Bättre ligga en gång för mycket än en gång för lite om det ska ta sig, + att spermierna överlever ju ett om det skulle visa sig att strecket är som starkast imorgon eller i övermorgon så skadar det ju inte om ni skulle ha sex idag.
    Ja, vi kör på ändå :)
    Om det inte blir starkare än kontrollstrecket då, betyder det att man inte har haft ägglossning, eller har man precis missat när det är som starkast, har för mig att den stegringen kan gå väldigt fort? 
  • F89
    paron skrev 2013-10-15 15:14:09 följande:
    Ja, vi kör på ändå :)
    Om det inte blir starkare än kontrollstrecket då, betyder det att man inte har haft ägglossning, eller har man precis missat när det är som starkast, har för mig att den stegringen kan gå väldigt fort? 

Jag tycker det där är svårt, att tyda ÄL-tester.

Jag har fått tipset att använda billiga ÄL-tester för att kolla varje dag, men när man ser att det börjar stegra typ byta till Clearblues digitala ägglossningstester för att få ett ja eller ett nej. Då blir det liksom en kompromiss mellan dyra och billiga tester : )   
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?