• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • kossann

Hur länge var ni sjukskrivna efter ert mf?
    Jag fick bekräftat mf förra lördagen, men skrapdes inte förrän i onsdags, så jag var hemma hela förra veckan, dvs de dagar man får sjukskriva sej själv. Idag och imorgon har jag tagit semester. Jag skulle egentligen haft det på torsdag och fredag denna veckan pga att det var beräknat att jag skulle göra fvp på torsdag, och så tänkte jag att jag tar fredagen med för att vila lite extra efteråt... 
    Som tur väl är så hade jag berättat för chefen, så det var inga problem att flytta mina semesterdagar till början av veckan.

Jag känner mej fortfarande väldigt upp och ner i humöret, och känner att jag skulle nog vilja vara hemma denna veckan med... men efter operationen så var det inte prat alls om sjukskrivning...

• Mommy1986

Bara att vänta några dagar till och göra ett nytt grav test. Jag har googlat en hel del om detta ämne och verkar ju vara så olika. :( Blev så nyfiken själv, så gjorde grav test i lördags och det visade negativt för mig, men ska vänta till helgen med äl test. Har ingen erfarenhet av ägglossningstest, så blir intressant. :) Man får nog bara tänka positivt och ta en dag i taget. Vore ju toppen att bli gravid igen på en gång, men ja, man ska nog kanske inte ha för stora förhoppningar.

F89 skrev 2013-10-14 19:54:37 följande:
    Mommy1986: jag tycker det är jobbigt att jag liksom pendlar mellan hopp och förtvivlan. Igår var jag så taggad på att försöka på nytt, satt redo med ägglossningstester och tänkte starta den här veckan. Imorse visade graviditetstest fortfarande positivt och nu har hela dagen bara känts hoplös.

• F89

Kossann: Jag fick beskedet på tisdagen, var hemma tillsammans med sambon veckan ut. Sen var jag borta en två halvdagar veckan efter för läkarbesök och veckan därpå en heldag för skrapning. Jobbigt att gå tillbaka till jobbet som om ingenting har hänt (bara min chef vet) men samtidigt skönt att få gå ut i verkligheten igen och försöka komma tillbaka till rutiner.

• F89

Mommy1986: Köpte 10 billiga graviditetstest så nu blir det nog (om jag känner mig själv rätt) att testa varje morgon.

Har bara använt ÄL-tester en gång, den månaden vi plussade. Känns som ett bra verktyg nu när man inte riktigt vet hur/när kroppen kommer tillbaka ; )

• Mommy1986

Jag har jobbat min första dag idag. Var borta från jobbet från förra måndagen till nu. Men har inte känt mig helt ok psykiskt idag, man får ju dessa medlidande blickar och kramar som inte gör saken bättre.. Men det gick ändå, orkar inte sitta hemma och grubbla. Härligare att komma tillbaka till vardagen ändå.. :)

kossann skrev 2013-10-14 20:04:04 följande:
    Hur länge var ni sjukskrivna efter ert mf? Jag fick bekräftat mf förra lördagen, men skrapdes inte förrän i onsdags, så jag var hemma hela förra veckan, dvs de dagar man får sjukskriva sej själv. Idag och imorgon har jag tagit semester. Jag skulle egentligen haft det på torsdag och fredag denna veckan pga att det var beräknat att jag skulle göra fvp på torsdag, och så tänkte jag att jag tar fredagen med för att vila lite extra efteråt...  Som tur väl är så hade jag berättat för chefen, så det var inga problem att flytta mina semesterdagar till början av veckan. Jag känner mej fortfarande väldigt upp och ner i humöret, och känner att jag skulle nog vilja vara hemma denna veckan med... men efter operationen så var det inte prat alls om sjukskrivning...  

• Solros78
    kossann skrev 2013-10-14 20:04:04 följande:

Hur länge var ni sjukskrivna efter ert mf?
    Jag fick bekräftat mf förra lördagen, men skrapdes inte förrän i onsdags, så jag var hemma hela förra veckan, dvs de dagar man får sjukskriva sej själv. Idag och imorgon har jag tagit semester. Jag skulle egentligen haft det på torsdag och fredag denna veckan pga att det var beräknat att jag skulle göra fvp på torsdag, och så tänkte jag att jag tar fredagen med för att vila lite extra efteråt... 
    Som tur väl är så hade jag berättat för chefen, så det var inga problem att flytta mina semesterdagar till början av veckan.

Jag känner mej fortfarande väldigt upp och ner i humöret, och känner att jag skulle nog vilja vara hemma denna veckan med... men efter operationen så var det inte prat alls om sjukskrivning...

Jag var på gynakuten fredag då pga blödning och fick veta att fostret dött. Missfallet skedde på måndagen, jag var hemma tisdag och onsdag tills de värsta blödningarna lagt sig. Sen jobbade jag hemifrån på torsdagen och som vanligt på fredagen.
  • Mommy1986

Heh, ja det är nog säkert samma tester som jag har hemma nu. :) Det är nog bra verktyg, men bara jobbigt när man inte har någon aning om när man kan tänkas ha ägglossning. Ska man göra äl testen varje dag? Tänk om det inte alls visar positivt, måste ju ha ett stort lager av dem hemma? :p

F89 skrev 2013-10-14 20:12:21 följande:
    Mommy1986: Köpte 10 billiga graviditetstest så nu blir det nog (om jag känner mig själv rätt) att testa varje morgon. Har bara använt ÄL-tester en gång, den månaden vi plussade. Känns som ett bra verktyg nu när man inte riktigt vet hur/när kroppen kommer tillbaka ; )

• F89

Mommy1986: Förra gången jag använde dem så hade jag ju regelbunden mens, köpte testen och googlade ägglossningskalender. Då kan man knappa in sin sista mens första dag så säger den när man bör ha ÄL. Ännu bättre är clearblues hemsida, de har en uträknade som räknar ut vilken dag man ska börja testa : )

Den här gången har jag köpt storpack av en billigare variant och tänker börja testa direkt när graviditetstesten blir negativa. Lär gå åt en hel del test men det får det vara värt just nu.

• Mommy1986

Jo, använda själv ägglossningskalender i somras och det stämde då, för fick ju positivt test slutet på juli. Men det är det jag menar nu, ifall man ens får ägglossning nu innan mensen kommer, man vet ju inte. Tack för tipset, ska kolla på clearblues sida. :)

F89 skrev 2013-10-14 20:24:18 följande:
    Mommy1986: Förra gången jag använde dem så hade jag ju regelbunden mens, köpte testen och googlade ägglossningskalender. Då kan man knappa in sin sista mens första dag så säger den när man bör ha ÄL. Ännu bättre är clearblues hemsida, de har en uträknade som räknar ut vilken dag man ska börja testa : ) Den här gången har jag köpt storpack av en billigare variant och tänker börja testa direkt när graviditetstesten blir negativa. Lär gå åt en hel del test men det får det vara värt just nu.

• Anonym (violen)

Har nyligen blivit gravid efter mitt mf i augusti. Kan inte tro på det, kan bara tro att det ska misslyckas. Ska på ultraljud imorgon, vill bara be läkaren att snabbt berätta om hen ser ngt som lever eller inte. Jag trodde verkligen att jag skulle vara positiv och hoppfull, men det går inte. Känner mig så ensam i allt också. Sambon säger typ "vi kan inte göra något, det går säkert bra", vilket inte lugnar ett dugg. Han vill heller inte berätta för någon eftersom "då får man ju göra folk först glada och sedan ledsna om det går fel". Jaha. Så därför ska vi hålla tyst, för att skona ANDRA från ett ev. missfall? Känns ännu mer som en skam då, att det förra fostret dog i min mage och att det kanske händer igen...

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?