• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • Anonym (Anna mf)
    Danni 83 skrev 2013-10-07 15:16:46 följande:
    Jag tror att jag är gravid igen. Hade en mens emellan och jag har en massa symptom. Ska testa imorgon bitti
    Vad roligt! Har du testat eller har du några symtom som gör att du tror det? Jag är i vecka 6 nu, känns helt overkligt, hade väntat mig att det skulle ta lååång tid innan det tog sig.
  • F89

Anonym (i): Tack för omtanken! : )
    Vi kommer använda ÄL-test, det gjorde vi förra gången det tog sig så det känns som ett vinnande koncept ; )

Jag tänker att jag börjar testa med ÄL-test när två veckor passerat sen skrapningen (förutsatt att jag fått ett negativt graviditetstest innan). Hur tänker du göra?

• F89

Behöver lite tankehjälp. Jag tänkte testa med ÄL-test för att pricka ägglossningen nu direkt efter min skrapning. Jag kunde räkna med att mensen kommer om 4-6 veckor, när ska jag då börja ÄL-testa? Risken finns ju att jag måste testa i 14 dagar om ÄL är efter 4 och inte 2 veckor...

• Kaa76

Ja, den risken finns ju, tyvärr. Jag började testa dag 11 efter missfall, fick äl dag 16, hade antagligen tur som prickade in det så snart. Om man inte vill testa så får man kanske gå på känsla och funkar det inte, vänta till efter första mensen? 

• F89

Kaa76: Men eftersom skrapningen var idag så kanske det ändå är klokt att börja testa efter 14 dagar. Det känns som att risken är att jag testar några dagar mer än tänkt och inte att jag riskerar att missa ÄL och då känns det ändå som ok odds : )

• Anonym (i)

Danni 83: Vad roligt, Håller tummarna för din skull och hoppas det går vägen den här gången.

F89: Okej, Har inte fattat riktigt hur det funkar, men vi ska nog bara köra på som vanligt, sen får vi se om jag köper hem äl tester. sen.

• Solros78
    Kaa76 skrev 2013-10-07 17:57:41 följande:

Ja, den risken finns ju, tyvärr. Jag började testa dag 11 efter missfall, fick äl dag 16, hade antagligen tur som prickade in det så snart. Om man inte vill testa så får man kanske gå på känsla och funkar det inte, vänta till efter första mensen? 

Testade du med gravtest, så du vet när det var neg?
  • busmonstret

Igår var det exakt en månad sen mf och ingen mens än iaf. Har börjat få en massa finnar igen (som när jag blev gravid) och kortare stubin :/ vet inte om det hänger kvar från missfallet. Tänkte ta ett gravtest imorgon iaf och se vad det visar. om det är en månad sen så borde väl allt från det vara borta och om jag får ett positivt utslag (nu tror jag inte det, men om) så borde det väl betyda att jag är gravid igen?

• Anonym (Chockad)

För ca 5 v sedan fick jag mf i v 7 (vårt andra mf) Det tog 7 mån för oss att bli gravida första gången, 9 mån mellan mf 1 och 2. I onsd visade äl positivt, men det gjorde även det i torsd. Så har det aldrig varit för mig så jag gjorde gravtest. Till min stora förvåning blev det +! Nu har jag gjort typ 6 olika tester (med 3 olika märken) och alla visar +. Har gjort ett neg gravtest typ 2 v efter mf så hormonerna var ute ur kroppen. Med 2 mf i bagaget vågar jag dock inte glädjas åt detta för mkt, men jag är inte lika orolig som förra gången. Det är väl bara att ta en dag i sänder...

• F89

Anonym (chockad): GRATTIS! Jag tror, som du säger, att det bara är att ta en dag i sänder. I mitt landsting så erbjuds man ett VUL i V 8 om man haft MF/MA för att göra en tidig koll på att allt är OK. Kanske du också kan få det? Om inte annat så kan man ju göra det privat?
    Om detta är guldfröet som ska ge er en bebis så spelar det ingen roll för utkomsten vad du känner (dvs om du inte vågar glädjas ännu). Håll i dig hårt och försök hänga med så håller jag tummarna för er! : )

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?