• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • paron
    Zandra0711 skrev 2013-09-28 01:58:09 följande:
    Vad kul att ni plussar! :D Själv var jag på återbesök idag 1v efter mitt mf startade, livmodersinflammation, så nu är det 2 st olika antibiotika i 10dgr :/. Men sen skall jag nog vara på banan igen hoppas jag. Nä nu måste jag försöka sova, nattjobbare som man är så fastnar man gärna uppe, men imorn är det barnkalas tidigt OCH långt bort så det blir att sova så man orkar ;) Godnatt och återigen STORT grattis till alla som plussat 😃

Beklagar verkligen :/ hoppas du läker fort så att ni får försöka igen. Och ha det så roligt på kalaset :) Kram
  • paron

Testade imorse med ett RFSU test för att kolla om det skulle komma ett tydligare streck. Icke! Helt blankt igen. BIM +4 idag. Ja mensen har kommit på dag 36 förut så det är väl inte omöjligt att den skulle göra det nu heller. Tålamod tålamod, vart tog du vägen?

• Skorpan89
    paron skrev 2013-09-28 08:33:16 följande:

Testade imorse med ett RFSU test för att kolla om det skulle komma ett tydligare streck. Icke! Helt blankt igen. BIM +4 idag. Ja mensen har kommit på dag 36 förut så det är väl inte omöjligt att den skulle göra det nu heller. Tålamod tålamod, vart tog du vägen?

Attans. Varför inte testa med cb digital så får du veta?
  • paron
    Skorpan89 skrev 2013-09-28 09:59:18 följande:
    Attans. Varför inte testa med cb digital så får du veta?

Testade igen med ett RFSU test och då visade det ett tydligare streck nu. Har redan provat ett digitalt för någon dag sedan och det visade att jag inte va gravid. Konstigt att RFSU ger utslag?! Men nu behöver jag inte fundera mer på det. Såg lite mörkbrunt blod i trosan för en timme sedan. Ingen mensvärk men nu är nog mensen på G iaf. Hoppas på bättre lycka nästa gång.
  • Sorg13

RFSU test är inte lika känsliga som CB test. En vecka efter mitt missfall visade RFSU inget medans CB visade positivt. Likaså efter 12 dagar så jag kommer inte använda RFSU mer. Hoppas på att du får bättre tur nästa gång!

• paron
    Sorg13 skrev 2013-09-28 12:13:34 följande:
    RFSU test är inte lika känsliga som CB test. En vecka efter mitt missfall visade RFSU inget medans CB visade positivt. Likaså efter 12 dagar så jag kommer inte använda RFSU mer. Hoppas på att du får bättre tur nästa gång!

Jag har testat med cb, både vanligt och digitalt och inre fått positivt. Däremot fick jag svaga streck på RFSU, både stickorna och "testa tidigt" testen.
  • Sorg13

Ja det är snurrig. Känner att man springer och testar hela tiden. Man vill ju så gärna. Har velat i 7 år med min nye sambo och han har inte velat förren nu. Så vi blev överlyckliga när vi blev gravida på första försöket då han också bestämt sig..och så gick det som det gick!:( är sjukt stressad av min ålder och vill försöka direkt igen. Så jag känner precis som er!

• paron
    Sorg13 skrev 2013-09-28 12:55:42 följande:
    Ja det är snurrig. Känner att man springer och testar hela tiden. Man vill ju så gärna. Har velat i 7 år med min nye sambo och han har inte velat förren nu. Så vi blev överlyckliga när vi blev gravida på första försöket då han också bestämt sig..och så gick det som det gick!:( är sjukt stressad av min ålder och vill försöka direkt igen. Så jag känner precis som er!

Vi blev också väldigt glada när vi blev gravida, och helt förtvivlade när vi fick missfall. Efter min första mens hade vi sex varje dag och hoppades på det bästa. Tyckte att jag hade så mycket symtom. Testade och testade varje dag men fick ibland neg och ibland positivt. Nu idag när jag såg strecket på Stickan så blev jag så glad, men sen var det lite bruna flytningar i trosorna och genast känns det som om det är kört. Förstår hur frustrerad du måste vara! Fy då :/ försök att inte känna dig stressad av din ålder, det kanske kan hämma allting? Här kommer jag med råd om att försöka slappna av och ta allt med ro när jag själv är helt upp i varv. Omöjligt ju. Kram
  • Zandra0711
    paron skrev 2013-09-28 08:28:55 följande:
    Beklagar verkligen :/ hoppas du läker fort så att ni får försöka igen. Och ha det så roligt på kalaset :) Kram

Ja det hoppas jag med :), både jag och sonen var helt slut efter kalas på bushuset :)
  • Anonym (Anna mf)

Tack för gratulationerna. Nu har jag precis passerat BIM och strecket är supertydligt, så nu vågar jag tro att det är sant! :)

MEEEEN, som om man inte redan vore nojjig nog så har jag haft feber hela dagen! Har tagit alvedon men nu är febern uppe i 39 grader.. Är detta farligt för embryot??

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?